محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک هر آنچه که باید در مورد رژیم کتوژنیک بدانید


چندین روش برای کاهش وزن از گذشته تا به امروز وجود دارد. برخی از افراد از روشهای سنتی استفاده می کنند. اما امروزه روشهای بسیار علمی و عجیبی مانند “رژیم کتوژنیک” پیشنهاد شده است. امروز می خواهیم شما را با این رژیم آشنا کنیم. در نهایت ، ما در مورد نقش لبنیات در رژیم کتوژنیک با شما صحبت می کنیم.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

در رژیم کتوژنیک شما چربی می خورید و وزن کم می کنید! این ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد. اما واقعاً راحت است. در وهله اول ، این رژیم مصرف کربوهیدرات شما را محدود می کند. این بدان معناست که تنها حدود 5 درصد رژیم غذایی شما شامل کربوهیدرات است. 75 درصد رژیم غذایی شما سرشار از پروتئین و چربی خواهد بود. البته استفاده از چربی های سالم را نیز فراموش نکنید. به عنوان مثال ، می توانید مقداری ماهی قزل آلا را با روغن زیتون برای صبحانه سرخ کنید. در این رژیم محدودیت کالری وجود ندارد.

عملکرد رژیم کتوژنیک با توجه به نوع عملکرد بدن تنظیم می شود. بدن ما به طور طبیعی ترجیح می دهد ابتدا کربوهیدرات ها را بسوزاند و سپس چربی بیشتری بسوزاند. اگر مصرف کربوهیدرات شما محدود است ، پس از مدتی بدن به ناچار به شیر روی می آورد. به این ترتیب بدن برای تأمین انرژی مجبور است از چربی به جای کربوهیدرات استفاده کند. همچنین در طولانی مدت بر بدن شما تأثیر می گذارد. حتی وقتی رژیم خود را تمام می کنید ، بدن شما همچنان از چربی برای انرژی به طور معمول استفاده می کند.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

مصرف شیر در رژیم کتوژنیک بسیار توصیه می شود. محصولات لبنی حاوی کازئین و پروتئین هستند. در محصولات لبنی مقدار زیادی پروتئین وجود دارد. چربی شیر همچنین می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. از سوی دیگر ، محصولات لبنی نیز می توانند به تهیه غذاهای رژیمی مختلف کمک کنند. می توانید ماست میوه ای ، ماست شیک ، ماست بورانی یا ماست را با آجیل ترکیب کنید. به این ترتیب ، شما می توانید لبنیات را به هر طریق ممکن در رژیم غذایی خود قرار دهید. ماست یونانی یکی از بهترین محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک است. ماست یونانی همچنین می تواند به بدن در افزایش سوخت و ساز بدن در طول رژیم کمک کند.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

ارزش غذایی محصولات لبنی

اگر به ارزش غذایی محصولات لبنی نگاه کنید ، متوجه می شوید که مقداری کربوهیدرات ، نمک و قند نیز در محصولات لبنی وجود دارد. این مقادیر در انواع مختلف شیر متفاوت است. به عنوان مثال ، شیر کم چرب یا پنیر نرم کربوهیدرات بیشتری دارند. بنابراین ، قبل از انتخاب محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک خود ، حتماً نمودار ارزش غذایی آن را مطالعه کنید. این بدان معنا نیست که شما می توانید محصولات لبنی را بدون محدودیت مصرف کنید. بنابراین حتماً به جدول ارزش غذایی توجه کنید.

دوستان نظر شما در مورد مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا تا به حال از رژیم کتوژنیک استفاده کرده اید؟ اگر چنین است ، نتیجه این رژیم برای شما چه بود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید