گام های ساده برای بهره مندی از مزایای مثبت اندیشی


مغز خود را برای مثبت اندیشی آموزش دهید

به آن فکر کنید: تجربیات منفی سه برابر بیشتر از تجربیات مثبت بر انگیزه ما تأثیر می گذارد. از یک طرف، این یک مکانیسم طبیعی دفاع از خود است. از سوی دیگر، تأمل منظم در سختی های زندگی، تنها طرز تفکر منفی را تقویت می کند و خلاقیت ما را می کشد.

اما روانشناسان به ما اطمینان می دهند: مغز ما را می توان برای تفکر مثبت آگاهانه آموزش داد. و برای این، باید بازی افسانه ای تتریس را به خاطر بسپاریم.

ارقام را در یک خط روی هم قرار دهید و ماده خاکستری شما شروع به کار می کند. رابرت استیک گلد، استاد روانپزشکی در دانشگاه هاروارد، با مطالعه تحقیقاتی خود شواهدی برای این موضوع ارائه کرد.

او به تعدادی از دانش‌آموزان تتریس هدیه داد و از آنها خواست که پس از بازی آن شب را در آزمایشگاه بمانند. صبح روز بعد، دو سوم شرکت‌کنندگان (حتی کسانی که از فراموشی رنج می‌برند) اظهار داشتند که ذهن‌شان در طول ساعات خواب همچنان به دنبال راه‌های مؤثرتری برای چرخاندن و سازمان‌دهی قطعات رها شده از بالا است.

و در سال 2009، چندین دانشگاه بزرگ در ایالات متحده و مکزیک دریافتند که یک ساعت و نیم بازی تتریس در هفته باعث بهبود رشد قشر مغز می شود. در نتیجه، ما به طور خودکار یاد می گیریم که چگونه مصرف انرژی و زمان را برای کارهای خاص بهینه کنیم.

شان آکور، موفق‌ترین کارشناس روان‌شناسی مثبت‌نگر جهان، در کتاب خود به نام «مزیت خوشبختی» به یک نتیجه‌گیری ساده می‌پردازد: اگر بتوانیم انعطاف‌پذیری مغز را با بازی «تتریس» تغییر دهیم، کافی است به آن آگاهانه آموزش دهیم. به‌جای «پویش» معمول خطرات و موانع، به دنبال جنبه‌های مثبت زندگی باشید.

شان آکور با ارائه مراحل ساده برای پیکربندی مجدد مغز گفت که اساس این تکنیک عادت و ورزش منظم است.

مغز خود را برای مثبت اندیشی آموزش دهید

آن را بنویسید

سعی کنید فهرستی از سه اتفاق خوبی که برایتان افتاده است تهیه کنید و دقیقاً یادداشت کنید که چه چیزی شما را خوشحال کرده است.

این می تواند هر چیزی باشد: ملاقات با یک دوست قدیمی، تعریف یک همکار یا یک غروب زیبا. فراموش نکنید که پیروزی های کوچک را جشن بگیرید – این یک راه اثبات شده برای تقویت انگیزه و افزایش شادی شما در زندگی است.

هرچه زمان بیشتری را صرف انعکاس چیزهای مثبت کنید، احساس بهتری خواهید داشت. اگر تا به حال احساس می کنید که مسائل روزمره شما بیش از حد طاقت فرسا است که نمی توانید از عهده آنها برآیید، شرکت Edu Board می تواند راه حل را ارائه دهد. با کمک آن، شما قادر خواهید بود در بالای مطالعات خود باقی بمانید، تأثیر معناداری در زندگی خود داشته باشید و احساس مثبت بیشتری داشته باشید.

به طور روزانه از کسی تشکر کنید

ماهیت آن این است که به طور منظم به اطرافیان خود نشان دهید که متوجه تلاش آنها شده اید. یک راه عالی برای انجام این کار ارسال یک نامه تشکر در روز است.

به عنوان مثال، به معلم دبیرستان خود در مورد استفاده از توصیه های او در زندگی خود بنویسید.

والتر گرین آمریکایی یک بار یک سال تمام را صرف سفر به اطراف همه افراد مهم برای او کرد و شخصاً از هر فرد تشکر کرد. این سفر نه تنها زندگی او را تغییر داد، بلکه الهام بخش گرین برای نوشتن کتاب خود، آن لحظه بود.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

محققان دانشگاه هاروارد ثابت کرده اند: تمرین منظم مدیتیشن بر انعطاف پذیری مغز تأثیر می گذارد.

در نتیجه، تراکم ماده خاکستری را در هیپوکامپ، بخشی از مغز که مسئول یادگیری، حافظه و احساسات است، افزایش می دهد. اما این تراکم، برعکس، در آمیگدال مسئول استرس و اضطراب کاهش می یابد.

هر گونه افکار منفی درک ما از جهان و موقعیت های زندگی را به مرزهای یک مشکل محدود می کند. هنگامی که توجه خود را به لحظه حال برگردانیم و سعی می کنیم بدون قضاوت به آنچه در حال رخ دادن است نگاه کنیم، شروع به تفکر خلاقانه می کنیم و راهی برای حل مسائل دشوار پیدا می کنیم.

دیگران را خوشحال کنید

متخصصان شادی اطمینان می دهند: مطلقاً هر نوع رفتار محبت آمیز نسبت به دیگران احساس شادی ما را افزایش می دهد.

به عنوان مدرک، دانشمندان نتایج آزمایش را که در یک شرکت تجاری اسپانیایی به دست آمد، ذکر کردند. گروهی از کارمندانی که افسردگی را تجربه می‌کردند دعوت شدند تا “Secret Santa” باشند: به طور ناشناس هدایایی بدهند و سورپرایزهای دلپذیر را برای همکاران خود آماده کنند.

در نتیجه، شرکت کنندگان مالیخولیایی این آزمایش به طور قابل توجهی انگیزه و سطح لذت خود را از زندگی افزایش دادند.

هدیه دادن لازم نیست: کافی است کسی را بخندانید یا یک فنجان قهوه به او بدهید. این نیز بر تولید هورمون های شادی تاثیر می گذارد.

با افراد مثبت صحبت کنید

اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید و متوجه تغییر ذهنیت خود خواهید شد.

معاشرت منظم با افراد مثبت به شما کمک می کند تا مثبت فکر کنید.

بخشش را یاد بگیر

بله، به نظر کار آسانی نیست. اما شما باید تلاش کنید تا یاد بگیرید چگونه مردم را ببخشید.

سوء استفاده کنندگان خود را ببخشید، اما خود را نیز فراموش نکنید. یاد بگیرید که خود را به خاطر اشتباهات و اشتباهات خود ببخشید. آن را جمع آوری کنید، آن را از بین ببرید، از آن درس بگیرید و به جلو بروید.

روز ایده آل خود را توصیف کنید

این یک تمرین مؤثر برای درک آنچه واقعاً می خواهید و از چه چیزی دائماً اجتناب می کنید است.

روز عالی خود را تصور کنید، به نکات مهم فکر کنید و سعی کنید در آینده نزدیک آن را اجرا کنید.

پس از تجزیه و تحلیل این روز، اگر چیزی درست نشد، تمام لحظات را دوباره بنویسید و آن را زنده کنید. سپس به احساسات و احساساتی که تجربه کرده اید فکر کنید.

خودتان را طوری آموزش دهید که تا آنجا که ممکن است روز ایده آل خود را زندگی کنید، سپس بعد از مدتی تغییرات کیفی را در خود مشاهده خواهید کرد.

به شما تبریک می گویم که برای تبدیل افکار منفی خود به مثبت اندیشی قدم برداشتید. برای خودت شاد باش به زودی متوجه خواهید شد که چقدر خوب هستید و زندگی چقدر بهتر است.

درباره نویسنده
میچل ناتالی می یک کپی رایتر سئو است. او خدمات نوشتاری ارزانی را برای کسب و کارها و سازمان هایی که نیاز به محتوای با کیفیت بالا دارند و برای موتورهای جستجو بهینه شده است، ارائه می دهد. او با دانش خود از تکنیک های سئو، می تواند به افزایش دید و ایجاد سرنخ های بیشتر کمک کند.