فواید وقفه های سلامت روان


به Recharge و Refresh سفر کنید

آیا متوجه شده اید که اخیراً با سلامت روان خود دست و پنجه نرم کرده اید؟ آیا می خواهید بیشتر بدانید که چگونه می توانید از طریق سفر به سلامت روان خود کمک کنید؟

استراحت به دلیل لیستی از تعهدات در حال رشد ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما مسافرت می‌تواند راهی فوق‌العاده برای خارج کردن شتاب از برنامه‌های پرمشغله روزانه و تجدید قوا باشد.

چه برای یک سفر محلی برنامه‌ریزی کنید یا بلیط کشتی را از طریق Let’s Ferry برای مقصدی عجیب‌تر مانند یونان رزرو کنید، سفر می‌تواند تا حد زیادی بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

سفر نه تنها زمانی را برای استراحت و تأمل شخصی فراهم می کند، بلکه به باز کردن چشمان ما به فرهنگ ها و مناظر مختلف کمک می کند و الهاماتی را ارائه می دهد که در غیر این صورت قابل دسترسی نبود.

چه در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلات آخر هفته باشید و چه برای یک سفر طولانی مدت به خارج از کشور، سفر یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید انجام دهید تا از نظر ذهنی به حالت اولیه برگردید و پس از آن احساس شادابی کنید.

در اینجا راه هایی وجود دارد که سفر می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد.

چرا سفر یک استراحت موثر برای سلامت روان است؟

امروزه به راحتی در دام زندگی روزمره خود گرفتار می شویم و اغلب اوقات، این روال بسیار استرس زا است.

برای بسیاری از افراد، روزانه یکسان عمل می کند: بیدار شوید، غذا بخورید، به سر کار بروید، به باشگاه بروید، غذا بخورید و به رختخواب بروید. و برای کسانی که بچه دارند، می تواند حتی پیچیده تر و استرس زاتر باشد.

استراحت کردن از برنامه های روزمره و سفر راهی عالی برای استراحت سلامت روان و انجام کاری برای خودتان است.

سفر به معنای خروج از کشور و صرف هزاران دلار نیست. این می تواند به معنای رفتن به یک کابین کوچک برای آخر هفته باشد.

فواید سفر برای استراحت و تفکر

فواید زیادی در سفر برای استراحت و تفکر وجود دارد. این به زمان فعالیت هایی مانند پیاده روی، پیاده روی یا حتی اسکی در مناطق دیدنی اجازه می دهد.

این همچنین باعث می شود زمان بیشتری برای استراحت و انجام هیچ کاری انجام ندهید، یا حتی زمانی را در روز به شما می دهد تا کاری را انجام دهید که دوست دارید انجام دهید، برخلاف کاری که باید انجام دهید.

تحقیقات همچنین نشان داده است که زمان دوری از کار در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش انرژی و بهره‌وری شما در بازگشت به کار است.

این مطالعه ای بود که روی بیش از 400 نفر انجام شد و نشان داد که 94 درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت کردند با انرژی بیشتری بازگشتند.

نکات کاربردی برای برنامه ریزی تعطیلات بدون استرس

هنگامی که برای تعطیلات بدون استرس برنامه ریزی می کنید، به خصوص تعطیلاتی که قرار است به سلامت روان شما کمک کند، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که از قبل برنامه ریزی کنید.

این شامل رزرو پرواز یا الزامات سفر، اطمینان از مرتب شدن همه محل‌های اقامتی شما و شاید حتی تحقیق در مورد فعالیت‌هایی است که در آن منطقه هستند، که ممکن است بخواهید انجام دهید.

توجه به این نکته ضروری است که هنگام برنامه ریزی تعطیلات بدون استرس، نکته مهم این است که بدون استرس باشید.

این بدان معنی است که شما نباید همه چیز را تا آخرین لحظه برنامه ریزی کنید. شما باید به جای اینکه مدام در حال حرکت باشید، فضایی برای استراحت بگذارید و فقط از جایی که هستید لذت ببرید.

چگونه از سفر به عنوان راهی برای تنظیم مجدد ذهنیت خود استفاده کنیم

راه‌هایی برای استفاده از سفر برای بازنشانی ذهن شما وجود دارد. برای برخی، چیزی مانند یک استراحتگاه اختصاصی سلامت ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید.

اینها مکان هایی هستند که می توانید به طور کامل از سایر نقاط جهان دور شوید و به سادگی آنچه را که در اطراف شما است و آنچه که استراحتگاه ارائه می دهد را بپذیرید.

برای دیگران، استفاده از سفر برای بازنشانی ذهنیتشان ممکن است امتحان کردن رستوران های شیک در کشورهای جدید باشد که به طور معمول هرگز نمی توانید به آن ها بروید.

همچنین می‌تواند پیاده‌روی برای پاک کردن سرتان یا نشستن در اطراف و خواندن کتاب در یک مکان جدید باشد.

راه هایی برای استفاده بهینه از زمان دوری – تمرکز بر مراقبت از خود

در حالی که در تعطیلات سلامت روان خود دور هستید، باید روی مراقبت از خود تمرکز کنید. بسیاری از مردم مراقبت از خود را به منزله رفتن به اسپا یا تمرکز بر مراقبت از پوست خود می دانند، اما کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می توان انجام داد.

تمرکز بر خودمراقبتی می‌تواند انجام کاری باشد، مانند نشستن بیرون و ساعت‌ها خواندن کتاب.

کاوش در مکان ها و فرهنگ های جدید در طول تعطیلات

حضور در یک مکان جدید به شما امکان می دهد فرهنگ های جدید را کشف کنید و در مورد کشورها یا مکان های مختلف اطلاعات کسب کنید.

در ظاهر، این لزوما به سلامت روان شما کمک نمی کند. با این حال، اگر شما را خوشحال می کند و از آن لذت می برید، تا حد زیادی به رفاه ذهنی بهتر کمک می کند.