حفظ سطح بالایی از رفاه عاطفی به عنوان یک بزرگسال


بهزیستی عاطفی

سلامت عاطفی و تندرستی شما به اندازه سلامت جسمی و تناسب اندام شما مهم است. شما بدون توجه به سن خود می توانید فعال ترین و سالم ترین فرد در محله خود باشید، با این حال، اگر غم و اندوه آن را ایجاد کند، ممکن است حتی نخواهید از رختخواب بلند شوید.

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، به خواندن ادامه دهید تا پنج نکته در مورد چگونگی حفظ سطح بالایی از رفاه عاطفی در بزرگسالی را بیاموزید.

1. دوباره با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید (و دوستان جدیدی بسازید)

اولاً، مشکل اساسی گذراندن بخش‌های زیادی از روز به طور متوسط ​​در خانه خود این است که این انزوا باعث انزوا بیشتر می‌شود و قبل از اینکه متوجه شوید، از زندگی به سبک زاهدانه لذت می‌برید.

به همین دلیل است که حتی اگر همیشه آن را دوست ندارید، باید اطمینان حاصل کنید که به طور منظم با اعضای خانواده و دوستان در تماس هستید، چه از طریق سایت های شبکه های اجتماعی یا از طریق ملاقات های سنتی تر در میخانه ها و مراکز باغ.

انزوا و تنهایی یکی از بزرگ‌ترین قاتل‌های افراد مسن است، که در واقع یک واقعیت ترسناک است، اما اهمیت عالی باقی ماندن از نظر اجتماعی با افزایش سن را برجسته می‌کند.

می‌توانید با دوستان قدیمی‌ای که در چند سال گذشته ارتباط خود را با آنها از دست داده‌اید، ارتباط برقرار کنید، یا از طریق ابزارهای مدرن‌تر اینترنت و پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی یا با استفاده از مسیر سنتی‌تر تفنگ در دفترچه آدرس خود و برقراری برخی تماس‌ها. .

علاوه بر این، حتی می توانید یک کلاس عصرانه را در یک سرگرمی یا سرگرمی که همیشه به آن علاقه داشته اید شروع کنید، که به طور همزمان مهارت جدیدی را توسعه می دهد و به این معنی است که در نتیجه دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد.

2. داوطلبانه به صورت محلی

یکی دیگر از فعالیت‌های فوق‌العاده مفیدی که باید در سال‌های طلایی خود در نظر بگیرید، داوطلب شدن است، چه به عنوان کارگر در یک فروشگاه خیریه محلی یا کار با کودکان یا حیوانات در آن نزدیکی.

صرف یک یا دو ساعت در هفته برای ارائه خدمات خود به دلایل قابل توجه و ارزشمند، مزایای فوق العاده زیادی دارد، از جمله:

  • سطح بالاتری از اعتماد به نفس و عزت نفس.
  • راهی برای توسعه مهارت های جدید و جالب.
  • ایجاد تغییر و تفاوت ملموس و مثبت در زندگی دیگران.
  • بهبود قابل توجهی در سلامت روان شما.

علاوه بر این، حتی اگر روزهایی وجود داشته باشد، مخصوصاً در طول ماه‌های زمستان، که در آن‌ها نمی‌توانید خود را به زحمت بیاندازید و در سرما برای کار در یک آشپزخانه محلی بروید، برای مثال، باید به خاطر داشته باشید که چرا این کار را انجام می‌دهید. و اینکه داوطلبی چقدر سودمند است.

3. نقل مکان به یک جامعه سالمندان را در نظر بگیرید

به‌ویژه در مورد افراد مسن‌تر که در حال حاضر دوره‌ای از انزوا را سپری می‌کنند و هر روز که می‌گذرد احساس تنهایی می‌کنند، یک تصمیم تا حدی شدیدتر و در عین حال بسیار سودمندتر این است که زندگی در جوامع برجسته سالمندان را در نظر بگیرید.

از جوامع زندگی مستقل که در آن هر یک از ساکنان اساساً در خانه خود به همان شکلی که در حال حاضر زندگی می کنند، اما با مسئولیت بسیار کمتر دنیوی، تا جوامع زندگی کمکی که در صورت نیاز سطح بالاتری از مراقبت را ارائه می دهند.

جوامع زندگی مستقل شاید برای افرادی که فعال، سالم و شاد هستند، در عین حال می‌خواهند از منطقه آسایش خود خارج شوند و به دنبال یادگیری چیزهای جدید و یافتن دوستان جدید باشند، مناسب هستند.

اساساً، یک جامعه زندگی مستقل دقیقاً مانند یک خانه خصوصی است، فقط با وظایف نگهداری و تعمیرات خانه توسط کارکنان مرکز.

4. ذهن آگاهی و مدیتیشن

اکنون، برای سال‌ها، تمرین‌هایی مانند مدیتیشن به عنوان یک بازگشت از دهه 1970 و جنبش هیپی تلقی می‌شود، اما در واقع، مدیتیشن می‌تواند فوق‌العاده مفید و موثر باشد، به‌ویژه برای افراد مسن.

تکنیک های مراقبه ساده مبتدیان، مانند نشستن روی زمین با چشمان بسته همراه با موسیقی جوی که از طریق بلندگوی نزدیک پخش می شود، می تواند برای پاکسازی و پاکسازی ذهن شما شگفتی ایجاد کند و شما را برای روز پیش رو بهتر آماده کند.

علاوه بر این، و برای سالمندان انعطاف‌پذیرتر، می‌توانید موقعیت‌های مختلف یوگا را در خانه یا با شرکت در یک کلاس به خود آموزش دهید.

5. حیوان درمانی

پنجمین و آخرین راه موثر برای بهبود و در واقع حفظ سطح سلامت عاطفی و رفاه خود در بزرگسالی این است که یک حیوان را از پناهگاه محلی خود به فرزندخواندگی در نظر بگیرید.

حضور در حضور حیوانات نه تنها برای سلامت عاطفی شما معجزه می کند، بلکه به سلامت جسمی شما نیز کمک می کند.

وقتی یک جفت خرگوش هیجان‌انگیز ساعت شش صبح روی سینه‌تان می‌پرند، گربه می‌خواهد به بیرون برود (و بلافاصله دوباره می‌خواهد برگردد)، یا سگ شما درخواست پیاده‌روی می‌کند، آمادگی جسمانی تنها یکی از بسیاری از موارد است. مزایای داشتن حیوان