آیا نگاه کردن به تلفن های هوشمند می تواند ستون فقرات ما را خراب کند؟


نگاه کردن به تلفن های ما

گوشی هوشمند به راحتی یکی از هیجان انگیزترین نوآوری های زمان ما است. و فواید زیادی را به همراه دارد. با این حال، همه چیز یک طرف دیگر دارد و این گجت تفاوتی ندارد.

همانطور که در ادامه خواهید دید، جدا از اینکه یک دزد زمان است، عواقب جدی بر سلامت شما نیز دارد.

یک کاربر متوسط ​​تلفن همراه حداقل 110 بار در روز به صفحه نمایش خود نگاه می کند. اکنون که تصور می کنید چقدر به صفحه نمایش معتاد هستید، باید از خود بپرسید که آیا نگاه کردن به تلفن همراه می تواند ستون فقرات شما را خراب کند یا خیر.

از ساعت‌ها خم شدن روی تلفنتان در محل کار، رستوران‌ها، قطار و هر جای دیگر، می‌دانید که گردنتان را بی‌حس می‌کند. این باید پرچم قرمز را در مورد سلامت ستون فقرات شما افزایش دهد.

بدیهی است که وضعیت بد بدن مقصر است!

در دفتر کار، ساعت ها به صفحه کامپیوتر خیره خواهید شد و سر خود را به صورت زاویه دار خم کرده اید.

و وقتی می‌توانید وقت آزاد خود را در خانه بگیرید، گردن و شانه‌های خود را خم می‌کنید، در حالی که در واتساپ، فیس‌بوک مسنجر پیامک می‌فرستید، روی Gram تند می‌کشید و بازی‌های سرگرم‌کننده خود را انجام می‌دهید، روی گوشی هوشمند خود خم می‌شوید.

در ابتدا در ناحیه گردن و شانه احساس بی حسی خواهید کرد. اما با گذشت زمان، به این حالت خمیده عادت می کنید و چیزی احساس نمی کنید. در واقع، می توانید ساعت ها به صفحه گوشی خود خیره شوید و احساس خستگی نکنید.

با این حال، اثرات درازمدت بر ستون فقرات شما زودتر متوجه شما خواهد شد و اجتناب از استفاده از این وسایل غیرممکن است.

خطرات سلامتی بر افرادی که از راه دور کار می کنند نیز تأثیر می گذارد، زیرا عملاً هر کاری که انجام می دهند، از جمله جلسات، مبتنی بر دستگاه است.

بنابراین، بهترین حالتی که باید هنگام استفاده از گوشی هوشمند و سایر دستگاه‌ها اتخاذ کنید، چیست؟

برای اینکه بدانید ستون فقرات را صاف نگه می دارید، باید هر بار که از گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، گوش ها را در راستای شانه ها قرار دهید.

سر شما سنگین تر از آن چیزی است که فکر می کنید

وزن سر شما یکی از دلایلی است که وقتی با تمرکز خم می‌شوید، خم شدن روی تلفن باعث می‌شود ستون فقرات شما ساییده شود.

وزن سر انسان به طور متوسط ​​بین 10 تا 12 پوند است! در حالی که این وزن بسیار زیاد است، احساس سنگینی نمی کند، و زمانی که وضعیت مناسبی را حفظ می کنید نباید روی شما تاثیر بگذارد.

وقتی هر روز به مدت پنج ساعت یا بیشتر روی دستگاه‌های خود خمیده می‌شوید، وزن سر شروع به ساییدن ستون فقرات می‌کند. البته وقتی سر خود را در یک زاویه قرار می دهید، وزن بیشتر احساس می شود.

تحقیقات نشان می دهد که با صاف نگه داشتن سر، وزن روی گردن شما 12 پوند باقی می ماند. اگر آن را با زاویه 15 درجه خم کنید، وزن روی گردن شما به 27 پوند افزایش می یابد. در 30 درجه، وزن روی گردن تا 40 پوند افزایش می یابد.

با شیب زاویه 60 درجه، وزنی که در ستون فقرات شما می کشد 60 پوند است.

ساعت‌هایی که روی دستگاه خود سپری می‌کنید

ترکیبی از وضعیت بدنی نامناسب و ساعت های بیش از حد در تلفن شما سلامت شما را از بین می برد. از مقاله ای در مجله تایم، شما از 700 تا 1400 ساعت در سال برای وضعیت خواندن یا ارسال پیامک استفاده می کنید.

دانش‌آموزان کالج و دبیرستان ساعت‌های بیشتری را سپری می‌کنند، تا 5000 ساعت در سال که روی کتاب‌ها یا دستگاه‌های خود قوز کرده‌اند. این زمان بسیار زیادی است و باعث ساییدگی و پارگی جدی در ستون فقرات می شود.

به دلیل مدرسه، محل کار و نیاز به شادی و سرگرمی، ممکن است کاهش استفاده از این وسایل سخت باشد، شما واقعاً باید به خودتان یاد بدهید که چگونه از آنها به خوبی استفاده کنید.

می توانید با گرفتن یک صندلی با پشتی مستقیم شروع کنید. استفاده از صندلی اداری ارگونومیک ستون فقرات شما را به خوبی در یک راستا نگه می دارد.

همچنین به خود بیاموزید که چگونه از رایانه خود به درستی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر هنگام تایپ کردن باید نگاهی به صفحه کلید بیندازید، احتمالاً خمیده خواهید ماند. کسی که نیازی به دیدن حروف در هنگام تایپ ندارد، قوز نمی کند.

علائمی که نشان می دهد ستون فقرات شما فرسوده شده است

چیزی که در مورد ستون فقرات وجود دارد این است که شما بلافاصله علائم ساییدگی و پارگی را نخواهید دید. اگر جوان هستید، اثرات سوء استفاده از گوشی هوشمند ممکن است در سنین بالاتر شما را فراگیرد.

اما اگر درد گردن و سر و همچنین بی حسی در شانه ها را تجربه کرده اید، بیش از حد خود را فرسوده کرده اید.

همچنین ممکن است کمردرد را تجربه کنید. خم کردن سر با زاویه 60 درجه، 60 پوند به گردن وارد می کند. در نتیجه، کمر نیز این فشار را احساس می کند.

داشتن یک سبک زندگی کم تحرک مانند کار کردن روی میز ساعت های زیادی در روز، مطالعه یا رانندگی با کامیون به هیچ وجه کمکی نمی کند. همراه با ساعت ها خم شدن، می توانید کمردرد را تجربه کنید.

نتیجه

وقتی برای انجام هر کاری خم می شوید، وزن یا فشاری که به ستون فقرات وارد می کنید 10 پوند افزایش می یابد. اینچ! مانند سیگار کشیدن، ارسال پیامک و انجام بازی های تلفنی ممکن است “سرطان جدید” باشد.

انجمن کایروپراکتیک آمریکا می گوید بیش از 35 میلیون آمریکایی در سال 2022 یک پزشک کایروپراکتیک را مشاهده کردند. همچنین، بیش از 1 میلیون تنظیم کایروپراکتیک در ایالات متحده هر سال انجام می شود.

با افشای نحوه ساییدگی و پارگی ستون فقرات توسط تلفن هوشمند، لازم نیست بپرسید که چرا میلیون ها آمریکایی سالانه نیاز به تنظیم ستون فقرات دارند.