آیا خانم ها میتوانند از ضد آفتاب آقایان استفاده کنند؟


معمولا در یک خانه این خانم ها هستند که به پوست و زیبایی خودشان اهمیت میدهند و به سراغ محصولات متنوع پوستی از جمله خرید ضد آفتاب میروند. اما اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم بعضی از خطرات ارتباطی به جنسیتی ندارد و متوجه هر دو این افراد است. مشکلاتی مانند آسیب اشعه های نور خورشید، چین و چروک، جوش یا لک و … همگی روی پوست هم خانم ها و هم آقایان بروز پیدا میکند و برای پیشگیری یا درمان آن باید راه چاره ای اندیشید. متاسفانه اغلب آقایان رسیدگی به پوست را کاری زنانه میدانند و بعلت این تفکر اشتباه از پوست خود در برابر خطرات محافظت نمیکنند یا در مواقع نیاز به سراغ استفاده از محصولات پوستی خانماشان میروند. در ادامه با بررسی نوع پوست زنانه و مردانه و تفاوت در بافت آنها به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد که آیا خانم ها میتوانند از ضد آفتاب آقایان استفاده کنند؟ 

تفاوت پوست زنانه و مردانه

  1. نوع پوست

هورمون تستوسترون ویژگی های مردانه پوست آقایان و استروژن در تعیین ویژگی های زنانه نقش دارد. پوست خانم ها نازک و آسیب پذیرتر است اما پوست آقایان معمولا خشن تر بوده و طبق آمار تا 25% ضخامت بیشتری دارد. تایپ پوستی در خانم ها متنوع تر بوده ولی اغلب آقایان پوست چربی دارند زیرا میزان سبوم تولید شده در بدن مردان 2 برابر زنان است.

  1. روند پیری پوست

پیری پوست در آقایان معمولا دیرتر از خانم ها اتفاق می افتد. به این دلیل که میزان کلاژن تولید شده در بدن مردان با یک سرعت ثابت کاهش می یابد اما در بدن خانم ها در دوره یائسگی به طور یکباره افت میکند و همین باعث نازک شدن بیش از اندازه پوست و بروز چین و چروک و خطوط ریز در آنها میشود. مسئله بعدی تعدد بالای غدد چربی در بدن مردان است که منجر به مرطوب نگه داشتن همیشگی پوست آنها میشود. 

  1. وجود ریش و موهای زائد در صورت آقایان

درست است که اصلاح صورت یک عمل موثر در تمیزی مردان به حساب می آید، اما با انجام اینکار در واقع لایه سطح فوقانی پوستی از بین رفته و همین آنرا آسیب پذیرتر میکند. قرمزی و التهاب پوست بعد از اطلاح نیز ناشی از اینکار میباشد.

  1. رنگدانه های پوستی

رنگدانه های پوستی در خانم ها بیشتر از آقایان است. میزان بالای کلسیم مصرفی خانم ها در دوران بارداری و شیردهی علت این موضوع است.

  1. PH  پوست

Ph پوست در آقایان نسبت به خانم ها کمتر است ولی مقدار آن با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

سوال: آیا میتوانم از کرم ضد آفتاب همسرم استفاده کنم؟

پاسخ این سوال قطعا خیر است.

با توجه به تفاوت های بیان شده در مورد پوست آقایان و خانم ها خیلی طبیعی است که محصولات پوستی آنها نیز با هم متفاوت باشد. چربی پوست آقایان موجب شده تا محصولاتی که برای آنان ساخته میشود اویل فری و بدون هیگونه چربی یا روغن اضافی باشد. هم چنین باید بافت سبکی داشته باشد. وجود رتینول در ترکیبات این محصولات میتواند عوارض پوستی ناشی از کاهش تدریجی سطح کلاژن در آقایان را جبران کند.

در طرف مقابل محصولات زنانه اغلب درصدی آبرسانی و مرطوب کنندگی دارند. هم چنین به دلیل وجود دروه هایی مانند پریود، بارداری، شیردهی و یائسگی در زندگی خانم ها که با تغییرات هورمونی همراه است آنها باید از محصولاتی با خواص لایه برداری و ضد لک استفاده کنند.

پس آقایان باید توجه داشته باشند که کرم ضد آفتابی که استفاده میکنند Oil Free باشد تا چربی مازاد در سطح پوستشان ایجاد نکند. کرم های ضد آفتاب های مینرال یا بر پایه آب گزینه خوبی برای آنها خواهد بود. از آنطرف خانم ها باید ضد آفتاب هایی با درصد SPF بالا تهیه کنند زیرا نازکی پوست زنان امکان آسیب و نفوذ اشعه ها را نیز بیشتر میکند. هم چنین ضد آفتاب های تینت و رنگی فقط برای خانم ها قابل استفاده است و آقایان به دلیل کاربرد آرایشی این نوع کرم ها به سمت آن نمیروند.

معرفی بهترین کرم های ضدآفتاب مردانه و زنانه

image 22
  1. کرم ضد آفتاب مردانه سینره

این محصول با دارا بودن SPF45 و عصاره مورینگا بخوبی از پوست آقایان در برابر تابش نور خورشید، آلودگی های محیطی و هوا محافظت مینماید. ضدافتاب سینره بافت سبکی داشته و روی پوست ایجاد حالت چربی یا براقی نمیکند.

  1. کرم ضد آفتاب مردانه مای مدل Ultra Guard

برند ایرانی مای در اقدامی جدید لاین مردانه خود را به راه انداخته و تولید این کرم ضد آفتاب نیز جزو همین مورد است. محافظت از پوست در برابر اشعه های فرابنفش، داشتن SPF+50، ضد تیرگی، داشتن بافت سبک و کنترل میزان چربی پوست همگی از جمله ویژگی های این محصول میباشند.

  1. کرم ضد آفتاب فاقد چربی SPF50 آردن مناسب آقایان 

این محصول مقاوم در برابر رطوبت و آب، ضد جوش و فاقد چربی، بدون ایجاد رد سفیدی روی پوست و حاوی مواد مرطوب کننده میباشد. این کرم با کوچکتر کردن منافذ پوست، آقایان را در برابر تجمع چربی، نفوذ باکتری و آلودگی ها ایمن میکند.

  1. ضد آفتاب بی رنگ پوست قرمز و حساس +SPF50 درماتیپیک

یک محصول قدرتمند در بین ضد افتاب های درماتیپیک که علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، از سوزش و قرمزی نیز جلوگیری می‌کند به همین دلیل یک گزینه مناسب برای افرادی است که پوست حساسی دارند. بافتی سبک و زود جذب دارد که در برابر آب و رطوبت نیز مقاومت است. عدم ایجاد رد سفیدی و احساس چربی و سنگینی روی پوست از دیگر مزایای این محصول است.

  1. ضد آفتاب فیوژن واتر SPF50 رنگی ایزدین

این کرم نیز به دلیل رنگی بودن بیشتر جزو محصولات پوستی خانم ها به حساب می رود. برای پوست های نرمال، مختلط و چرب مناسب است. برخورداری از اخرین تکنولوژی های روز دنیا و مواد مغذی آنرا به یک محصول بی نظیر تبدیل کرده است. ضد آفتاب فیوژن واتر SPF50 رنگی ایزدین دارای بافت سبک، مواد آبرسان و مقاوم در برابر رطوبت است که در تولید آن هیگونه مواد مضری مانند الکل، پارابن و چربی بکار نرفته است. با توجه به توضیحات شرکت سازنده درباره این کرم و نمونه بی رنگ آن، شاید در رابطه با این محصول آقایان بتوانند از ضد آفتاب خانم شان استفاده کنند.

  1. ضد آفتاب بی رنگ پوست خشک و معمولی ژنو بایوتیک

این محصول ایرانی حاوی عصاره آووکادو، اوره، عصاره آلوئه ورا و ویتامین E بوده که با داشتن SPF50 علاوه بر محافظت از پوست در برابر آفتاب، از ایجاد لک های ناشی از آفتاب سوختگی و پیری زودرس نیز جلوگیری میکند.

جمع بندی:

نور آفتاب به همه یکسان میتابد. زن، مرد، بچه یا حتی افراد پیر همه در معرض خطرات اشعه های نور خورشید هستند. پیری زودرس، بروز چین و چروک، کک و مک و لکه های پوستی، در وسعت های بیشتر سرطان های پوستی همگی از جمله عوارض مراقبت نکردن از پوست در برابر خورشید هستند. طبق آمار تنها 14% از مردان و 42% خانم ها از کرم ضد آفتاب استفاده میکنند که این آمار به شدت نگران کننده است. پیشنهاد میکنیم بجای استفاده از کرم ضد آفتاب همدیگر با شناخت نیازهای پوستی و محاسبه ساعت های فعالیت خارج از خانه خود یک کرم ضد آفتاب با درصد SPF مناسب را خریداری نمایید.



Source link