Slim Chia Som چگونه می توانم از Chia Som برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنم؟


چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنم؟

میدونی چه مبلغی چیست؟ آیا با خواص چیا آشنا هستید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی دارای مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص Chia Som برای بیماری و سلامتی آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنم؟

چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنم؟

دانه های چیا اگرچه کوچک هستند ، اما مخزنی از مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از چیا سوم برای کاهش وزن استفاده کنم؟

دانه های چیا حاوی فیبر بسیار بالایی هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر طبیعت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

چیا سوم ؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از فواید دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند کالری بسیار زیاد است. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری هستند. با وجود اشباع بالا ، این میزان کالری بسیار کم است.

چیا سوم ؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و … به طور غیر مستقیم اشباع را افزایش می دهد.

چیا سوم ؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا یک منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

چیا سوم ؛ کنترل قند خون

سطوح بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم و دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

چیا سوم ؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

چیا سوم ؛ به هضم غذا کمک می کند

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذا مساوی است با کاهش جریان خون ، کاهش احتباس آب و کمک به کاهش وزن.

12367048 364 711x400 - چگونه می توان از Chia Som برای لاغری و کاهش وزن استفاده کرد؟

در اینجا برخی دیگر از خواص Chia Som آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. بنابراین ، می توانید از تمام مزایای تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، گزینه مناسبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها و چیا از اکسیده شدن چربی های دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مفید بودن مکمل های غذایی آنتی اکسیدان هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خواب و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

اگر HDL یا کلسترول خوب را در بدن افزایش دهید ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید چیا سوم را در رژیم غذایی روزانه خود امتحان کنید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا هنگامی که با مایعات مخلوط می شود متورم می شود تا ژله ای در اطراف آن ایجاد شود. برای کاهش کلسترول و افزایش میزان مواد مغذی در میان وعده ها و کیک ها و کوکی ها می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ استفاده کنید. برای جایگزینی تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. توانایی بدن شما در جذب ویتامین E با خوردن دانه های چیا هر روز افزایش می یابد زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید فقط به این غذاهای فوق العاده اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین B ، تیامین و نیاسین غذاهای بدن را به انرژی تبدیل می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10-جوانسازی پوست و کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث ایجاد کلاژن در پوست شده و در نتیجه آن را جوان می کند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء مهمی از غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید