7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

صدها سال است که انسان ماست مصرف می کند. مواد مغذی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 مزایای شگفت انگیز علمی ما را دنبال می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که از باکتری مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. ماست کم چرب است ماست ساده بدون هیچ رنگ اضافی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه ، اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین و معمولی فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست سرشار از کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها است. فقط یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند. ماست همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که همه آنها از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی مجاری عصبی جلوگیری می کنند. یک کاسه ماست همچنین 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای تنظیم انواع فرایندهای بیولوژیکی مانند فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها معمولاً با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که پروتئین کم کالری مصرف می کردند و هنگام غذا خوردن 100 کالری کمتر مصرف می کردند ، کمتر گرسنه بودند. هنگام خوردن ماست یونانی ، که ماست بسیار غلیظ و سفتی است ، اثرات مفید ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست دارای پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی است و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از گونه ها برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. اینها هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با روش گرم کردن پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم مزاحم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است که روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست با بیفیدوباکتریوم مصرف می کنند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود در تکرر مثانه و مدفوع را گزارش کردند – و همچنین عوارض آن را پس از شش هفته مشاهده کردند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی سالم را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها مانند یبوست جلوگیری می کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم اختلالات گوارشی عمومی مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب مرتبط با طیف گسترده ای از بیماری ها را از عفونت ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی کاهش می دهند. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خاصیت افزایش ایمنی تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی آن است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها سیستم ایمنی را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت می کند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی کلیدی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، شرایطی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین است و بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست می تواند به طور منظم و روزانه توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها دارد. مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که به دلیل مزایای سلامتی آن مورد بحث قرار می گیرد. قبلاً تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی صادق نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد. در واقع ، ممکن است برای قلب شما مفید باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن چربی اشباع شده از محصولات شیر ​​کامل کلسترول HDL را به خوبی افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست به طور م lowerثر فشار خون را کاهش می دهد ، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از محتوای چربی ، ماست با افزایش کلسترول HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که به کنترل وزن کمک می کند. برای شروع ، پروتئین زیادی دارد که به همراه کلسیم ، هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر ارتباط ندارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات کم چرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند به طور کلی بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار سیر کننده است و می تواند رژیم غذایی کلی شما را بهبود بخشد. هر دو جنبه به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتور

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – استفاده می شود که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد علائم مختلف گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ممکن است بتوانند آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکلی وجود دارد که ببینید آیا ماست مصرف می کنید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد نسبت به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر واکنشی ایجاد می کند که از کندو تا تورم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی را شامل می شود.

زاکر افزودنی

بسیاری از انواع ماست قند زیادی به آن اضافه می کنند ، به ویژه آنهایی که دارای برچسب کم چرب هستند. مصرف بیش از حد شکر با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی مرتبط است. به همین دلیل مهم است که برچسب های مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند می تواند عوارض جانبی داشته باشد. بیشتر انواع ماست حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست ساده و شیرین نشده بهترین است زیرا آنها دارای اجزای کوچک بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا کم چرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که دارای فرهنگ زنده و فعال هستند تا مطمئن شوید پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و شکر اضافی ندارد. مارکی با پروبیوتیک انتخاب کنید.

نامه ها خسارت

ماست سرشار از مواد مغذی است و با مصرف منظم می تواند سلامت صورت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. حتما ماست مصرفی خود را عاقلانه انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید