5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


داشتن یک شب خواب خوب برای داشتن فردی شاد و سالم بسیار مهم است. در حالی که اکثر مردم این را می دانند ، تعداد کمی از ما دقیقاً می دانیم که چگونه کمبود خواب بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم و باعث ایجاد مشکلات خواب می شود.

به طور کلی فواید بسیار خوبی از جمله داشتن بهره وری بیشتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به بیماریها و بیماریهای مختلف وجود دارد. قسمت آخر این نگرانی عمده است زیرا محرومیت از خواب مزمن ، حتی خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون های ما از جمله افزایش کورتیزول ما تأثیر بگذارد و منجر به طیف وسیعی از مسائل ، از جمله بیماری خود ایمنی شود.

اوه!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و اوضاع را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری از ایده آل نیست.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در شب دریافت کنند ، اما بسیاری از افراد در نهایت بسیار کمتر از آن دریافت می کنند. ما هم مثل همه گناهکار هستیم ، اما به من اعتماد کنید ، ما سخت تلاش می کنیم تا خواب را به ویژه خواب با کیفیت اولویت بندی کنیم. این فهرست کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل عینک های آبی روشن ، F-Lux در رایانه ما ، آغشته به منیزیم ، پد های روغن کرچک و موارد دیگر است اما محدود نمی شود.

مشکل خواب را تشخیص دهید

دلایل متعددی برای مشکلات خواب وجود دارد که ما نمی توانیم همه آنها را در این پست توضیح دهیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای کشیدن شکم می تواند شما را متوقف کرده و شما را از داشتن یک خواب خوب شبانه دور کند.

موارد دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیط بسیار سخت است (ما از این دو گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش گوش Macks و سیلیکون چکش پذیر XXX (مورد علاقه مایکل))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه ما در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند و حتی ممکن است برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما می تواند عامل م toثری در این باشد که چرا برای خوابیدن ، خوابیدن و یا ورزش نکردن احساس می کنید. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله در مورد پنج غذا و / یا ترکیباتی است که اگر می خواهید از بهترین خواب خود اطمینان حاصل کنید باید مراقب آنها باشید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و قهوه است. بسیاری از آنها برای گرم نگه داشتن آنها یا صرفاً به این دلیل که طعم آنها را دوست دارند ، به پیک تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز فنجان های مختلف مصرف می کنند و این بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه ، مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند ، به خوبی شناخته شده است.

در حالی که اکثر ما می دانیم چگونه از نوشیدن قهوه در اواخر روز اجتناب کنیم ، کافئین در بسیاری از محصولات دیگر نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی داروها یافت. شما می توانید هر روز قبل از خواب کافئین مصرف کنید و حتی نمی دانید مگر اینکه تحقیقات خود را انجام داده باشید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب برای دستیابی به سردرد است ، در واقع حاوی کافئین است. سایر داروها نیز ممکن است حاوی قهوه و بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی باشند.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده همه چیزهایی را که قبل از خواب برای کنترل قهوه مصرف می کنید بررسی کنید. در حالی که همه با آنها متفاوت رفتار می کنند ، بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت بعد از کافئین می خوابند.

دلیل اینکه کافئین برای خواب ما وحشتناک است این است که یک محرک است که به مردم قند انرژی می دهد. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. این شما را هوشیار ، متمرکز و مولد نگه می دارد ، که همه برای روز عالی است ، اما مانند تلاش برای خوابیدن نیست.

حتی قهوه به طور کلی مدتی در بدن باقی می ماند ، که اگر مراقب نباشید ، کار را سخت تر می کند. در بیشتر موارد ، اجتناب از قهوه صرف نظر از اینکه بعد از ناهار به طور کلی تماس مناسب است ، مگر اینکه بدانید بدن شما بعداً می تواند از عهده آن برآید.

غذاهای ادویه دار

برخی از چیزها به اندازه یک بشقاب تند خوش غذا خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از آن در عصر و بلافاصله قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و کمبود اسیدیته خواب راحت را دشوار می کند و ممکن است باعث شود چندین بار در نیمه های شب از خواب بیدار شوید. هنگام دراز کشیدن ، رفلاکس معده و قلب شما اغلب بدتر از حالت نشسته یا ایستاده است.

دلیل دیگری که باید از غذاهای تند پرهیز شود این است که برخی دمای بدن شما را افزایش می دهند. بسیاری از مردم در هنگام گرمای زیاد با خواب دست و پنجه نرم می کنند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند به مشکل تبدیل شود. همچنین ، برای هضم ادویه جات به انرژی بیشتری از بدن نیاز دارد ، که می تواند مانع از خواب راحت شما شود.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند رویاهای عجیب و غریبی ایجاد کنند ، اما هرگز اینقدر عمیقاً مورد بررسی قرار نگرفته است تا بفهمیم آیا حقیقت دارد یا نه.

به همین ترتیب ، غذاهای بسیار اسیدی نیز می توانند باعث اکسیژن شوند و به طور کلی باید در اوایل روز مصرف شوند ، برعکس درست قبل از خواب. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت قبل از خواب ممکن است همیشه بهترین انتخاب برای آینده نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی دوست ندارد یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو داشته باشد؟ اگرچه این نوع غذاها طعم فوق العاده ای دارند ، اما تمایل دارند توانایی خوب خوابیدن ما را مختل کنند. مهم نیست که شما از این غذاهای چرب استفاده می کنید ، اما اگر رژیم غذایی شما بیش از حد باشد ، ممکن است برای داشتن یک خواب شبانه با کیفیت دشوار باشد. این امر چه در وعده نهار ، شام یا شام مصرف می شود.

این اغلب می تواند ساده باشد زیرا این نوع غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند خوابیدن را به چالش بکشد. نفخ و هضم از دیگر مشکلاتی است که می تواند ایجاد شود و مانع خواب خوب شود.

غذاهای سرشار از چربی نیز می توانند حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، کاهش دهند. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بفهمد زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. حتی اگر رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع دارید ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید ، که باعث می شود در طول روز خسته و بی حال شوید.

خوردن غذاهای چرب زیاد علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رساند ، می تواند برای بدن شما بسیار ناسالم باشد ، بنابراین همه چیز را در حد متعادل نگه دارید. لذت های عجیب و غریب اینجا و آنجا خوب است ، اما وقتی به یک اتفاق روزمره می رسیم که یک تن غذای چرب بخوریم ، می تواند مشکل ساز شود.

غذاهای دارای پروتئین بالا

به طور کلی پروتئین یک چیز خوب برای حذف رژیم غذایی است. این نه تنها به ما انرژی می دهد ، بلکه به ما در ساختن چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان ها کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا بخورید ، عموماً می خواهید از چیزهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند پرهیز کنید.

دلیل این امر این است که اغلب قبل از تجزیه بدن شما بسیار بیشتر طول می کشد. حتی اگر هنگام خواب هضم شما تقریباً نصف شود ، هضم یک غذای پر پروتئین درست قبل از خواب برای بدن شما دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از خوردن میان وعده های سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که کارشناسان معتقدند این غذاها به اندازه بسیاری از آمینو اسیدها تریپتوفان ندارند. این آمینو اسید است که پیش ساز سروتونین است ، که برای آرامش ما ضروری است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، در واقع می تواند سروتونین دریافتی را کاهش دهد و باعث شود قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش لازم را نداشته باشید. مشابه غذاهای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار مشکل هستند و مراقبت از آنها با خوابیدن با معده پر احساس ناراحت کننده است.

پنیر

برخی از غذاها به اندازه پنیر محبوبیت جهانی دارند. مردم در سراسر جهان آن را در بسیاری از غذاها می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که می توانید با درج آنها در این لیست تصور کنید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه آنهایی که قوی یا قدیمی هستند) حاوی آمینو اسیدی به نام تیرامین هستند. این مقدار نورفدرین را که بدن ما تولید می کند افزایش می دهد ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا پرواز شناخته می شود.

این اغلب سطح هوشیاری ما را افزایش می دهد ، که می تواند تلاش برای خوابیدن را غیر ممکن کند. هنگامی که موفق می شوید به خواب بروید ، خوابیدن می تواند فوق العاده دشوار باشد.

حتی اگر برخی از پنیرها برای برخی خوب است ، حتی اگر کمی تحمل شیر را ندارید ، بهتر است از مصرف پنیر به ویژه قبل از خواب خودداری کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در نهایت ، همه این غذاها می توانند هنگام خواب کافی مشکل ایجاد کنند. نه تنها این ، بلکه می توانند کیفیت خواب را نیز مختل کنند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از این موارد اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید به چیزی نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک و ضدالتهاب سالم (پیوند را به سایت ما اضافه کنید) مانند ***** اغلب بهترین انتخاب قبل از خواب است. هضم چیزی آسان و غذاهایی که سروتونین یا ملاتونین آزاد می کنند نیز به طور کلی ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید