5 دلیل اصلی بهتر غذا خوردن را بشناسید!


این مقاله را لیست کنید

در این مقاله آکادمی علم و بدن چندین چیز وجود دارد که می تواند شما را به خوردن سوق دهد. در راههای مراقبت از غذا افزایش دادن.

بسیاری از مردم به غذا خوردن عادت کرده اند اما متوجه آن نیستند

در واقع ، غذا آنقدر در هم تنیده است که هیچ وقت متوجه نمی شویم در حال خوردن چه چیزی هستیم.
اگر عادت دارید هنگام تماشای تلویزیون چیپس ناخودآگاه بخورید ، یا با وجود غذا خوردن پاپ کورن در سینما بخورید ، یا در عین حال دعوت مادرتان را برای پرس دوم قبول کنید ، غذای شما بسیار بیشتر از نیاز بدن شما است. می توان گفت شما غذا می خورید

برای درک میزان نیاز بدن به خوردن ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید ، چند بار در روز و میزان غذا خوردن و مهمتر از همه ، دلیل پرخوری خود. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل بزرگ باشد.

اگر متوجه شدید که بیش از حد غذا می خورید ، باید دلیل آن را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالم تری داشته باشید.

پرخوری
راههای مراقبت از غذا

غذا چیست؟

قبل از اطمینان از خوردن غذا ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی برای سلامتی شما نشان می دهد یا خیر. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با شرایطی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند به تنهایی و دور از چشم غذا بخورند تا دیگران از میزان خوردن خود مطلع نشوند.
البته باید توجه داشت که خوردن بیش از حد با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند بسیار متفاوت است.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


پرخوری همان خوردن است ، حتی اگر گرسنه نباشید. از آنجا که مردان اشتهای بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. حتی اگر پرخوری کمتر از اختلالات شدید خوردن رایج باشد ، باز هم می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای خوردن وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال دلایل آن باشید. راههای مقابله با افراط و تفریط چیست؟

کسالت و کسالت

1 – خستگی و بی حوصلگی می تواند علت پرخوری شما باشد زیرا شما به چیزی جز خوردن فکر نمی کنید. حالا بیشتر فکر کن همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و تلویزیون هیچ برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک عمل درونی و حسی است و باعث تحریک حواس می شود.
بنابراین ، گاهی اوقات به عنوان یک فعالیت تفریحی رفتار می شود.
البته ، می تواند سرگرمی خوبی باشد ، اما نباید آن را سرگرمی مانند گلف نامید.

اضطراب و تنش عصبی

۲- اضطراب و استرس صرف نظر از این که این تنش ها از کجا ناشی می شود (کار ، خانواده ، مدرسه و غیره) ، همه افراد ، چه بخواهند و چه نخواهند ، در طول روز با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند.
بنابراین تصور نکنید که شما یک استثنا هستید و راهی برای کاهش این فشار ندارید مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی مضطرب یا عصبی هستید چه می کنید؟ می خورید؟

این نوع خوردن عصبی بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی مردان نیز با این مشکل دیده شده اند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که با شکم پر احساس می کنید می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

معتاد به غذا

۳ – ترک اعتیاد سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که اعتیاد را ترک می کنند دست خود را کامل نگه می دارند و شروع به غذا می کنند تا مصرف آنها را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، غذا می تواند بسیار بهتر از سوء مصرف مواد شما باشد ، اما روش های بهتر و سالم تری برای پر نگه داشتن دست ها وجود دارد.

عادات فرهنگی

۴ – عادات فرهنگی و اجتماعی می بینیم که در برخی فرهنگ ها خوردن و استفاده از غذاهای بزرگ به یک سنت تبدیل شده است. در این فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و از نظر سرآشپز محترمانه تلقی می شود.
در برخی از فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن ندارند و فقط چرب هستند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید قد بلند و قوی باشد و مردانی که لاغر هستند و در خوردن غذا دقت می کنند ، ارزشی ندارند.

لذتهای دیگر

۵- برای بسیاری از مردان ، زنان شاد با شاد نگه داشتن مادر خود و آگاه ساختن آنها به غذا شروع به هجوم می کنند.

مردان معمولاً فشار دوم را برای جلب رضایت سرآشپز انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان با اشتیاق غذا می خورند تا به سرآشپز ثابت کنند که غذایشان را دوست دارند و آنها را به این کار تشویق می کنند ، به طوری که سرآشپزهایشان احساس نکنند که تلاششان هدر رفته است. بنابراین ، تازه ازدواج کرده در اوایل ازدواج چند پوند وزن اضافه می كنند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

نحوه برخورد با پرخوری حالا که زمان و دلایل خوردن را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر دهید و غذای سالم تری بخورید. کاهش رژیم غذایی همچنین خطر چاقی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند! سرگرمی دیگری مانند تلویزیون با چیپس پیدا کنید برای ترک این عادت وقتی از تماشای تلویزیون خسته شده اید ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن ، به سرگرمی های دیگر نیز مشغول باشید.

غذا خوردن می تواند برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم که ذکر آن در زندگی روزمره سرگرمی خوبی نیست.

سرگرمی بهترین راه برای جلوگیری از سیل است

سعی کنید سرگرمی هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیتها را بیاموزید ، یا حتی اگر می توانید یک ساعت را صرف لذت بردن از سر میز کنید ، همیشه بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ صبور را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید. اگر بیش از حد غذا می خورید تا افکار خود را از استرس و اضطراب اعصاب خود دور کنید ، کاملا اشتباه است. در عوض ، می توانید با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا مشکل را بهتر و سریعتر برطرف کنید. دست های خود را مشغول نگه دارید وقتی سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای اعتیاد آور دیگر را ترک می کنید ، همیشه سعی کنید دستان خود را مشغول نگه دارید.
همچنین با جویدن می توانید پرخوری خود را کاهش دهید. غذای خود را تنظیم کنید عادات غذایی و مصرف غذا را مرور کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید یک برنامه دقیق روزانه یا هفتگی برای وعده های غذایی خود تنظیم کنید. با این کار از خوردن میان وعده های زیاد بین وعده های غذایی جلوگیری خواهید کرد. به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده غذایی خود را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، میزان غذای مصرفی شما بدون کاهش میزان غذای مصرفی افزایش می یابد.

با بالا رفتن سن کنترل کنید

با بالا رفتن سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید.

با انجام تمرینات ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر غذا خوردن نحوه تهیه غذاهای سالم و طبخ به شما کمک می کند تا دیدگاه خود را نسبت به غذا تغییر دهید.

سرعت را کم کنید

اگر سرعت غذا را کم کرده و سعی کنید بر طعم غذا تمرکز کنید ، هنگام غذا خوردن ، بسیار کمتر مستعد خوردن بیشتر از نیاز خود خواهید بود. آهسته غذا خوردن فایده دیگری نیز دارد و آن این است که مغز شما فرصت محاسبه دارد و می دانید چه موقع سیر شده اید و از خوردن دست می کشید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید انتخابهای زندگی خود را جدی بگیرید و ببینید چه انتخابهای ناسالم دارید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید و چه زمانی خسته هستید و وقتی به دلایل پرخوری خود نگاه می کنید ، به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود عادات غذایی شما بدن شما را تقویت می کند ، هوس شما را افزایش می دهد و لذت بخشیدن به غذا را بیشتر می کند.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین آن و بهترین زمان مصرف آن (متفاوت تر)

دیدگاهتان را بنویسید