4 مرحله برای مدیریت غذا هنگام خوردن آنچه دوست دارید


آیا اغلب گرسنه نیستید که غذا بخورید؟ آیا متوجه شده اید که هوس غذاهای خاصی می کنید؟ ناتوانی در مدیریت هوس ها می تواند نتیجه تلاش های بسیاری از افرادی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

اما چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ و چه کاری می توانید برای کنترل هوس های خود انجام دهید تا به طور معمول غذا نخورید و وزن خود را افزایش ندهید؟

هوس خوردن و خوردن چیزی هنگام گرسنگی هیچ اشکالی ندارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما به طور منظم هوس خوردن غذاهای خاص در زمانی که گرسنه نیستید کنید.

ابتدا بیایید در مورد اینکه چرا مردم آن را دوست دارند صحبت کنیم. علت اصلی محدودیت غذایی و رژیم غذایی است. بله شما آن را درست خواندید. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که برای اکثر مردم ، تلاش برای محدود کردن خود به یک وعده غذایی خاص یا محروم کردن شما از میل بیشتر.

نه تنها این ، بلکه به دلیل این که خود را از خوردن برخی غذاها منع می کنید ، تصور کمیابی ایجاد می شود ، پس از خوردن آن ، احتمالاً آن غذا را بخورید یا پرخوری کنید. این فکر کاهش وزن یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 درصد رژیم ها وزن خود را کم نکنند و آن را حفظ کنند.

من گفتم “سعی کنید محدود کنید” زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که مجاز به خوردن غذا نیستند ، چه شیرینی ، تنقلات ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری ، در نهایت “وارد” می شوند و غذا می خورند ، اغلب بیش از حد.

فرض کنید تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید (که امیدوارم دیگر هرگز آن را انجام ندهید!) ، و نمی توانید شکر بخورید. تفکر کمیاب ناشی از رژیم غذایی و محدودیت زندگی شما را حتی بیشتر از حد معمول هوس می کند. سپس به جلسه ای می روید و بسیاری از کوکی های خانگی خوشمزه در آنجا وجود دارد. شما نمی خواهید چیزی بخورید ، اما چون خودتان را تبعید کرده اید ، واقعاً مقداری غذا می خواهید.

شما نمی توانید چشم خود را از آنها دور نگه دارید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی به درد نمی خورد. سپس کمیابی باعث ایجاد تفکر می شود. “من نمی دانم چه زمانی کوکی های بعدی را دریافت می کنم ، بنابراین اگر بتوانم سهم خود را از آن بخورم بهتر است!” بنابراین شما پنج گرگ را پایین می آورید ، به سختی آنها را مزه می کنید و چند مورد دیگر را در کیف خود می گذارید.

آن را با کسی مقایسه کنید که غذای مصرفی خود را محدود نمی کند ، بلکه فقط با توجه به علائم گرسنگی و سیری غذا می خورد. او همچنین در جلسه است. از آنجا که او می داند وقتی می تواند کوکی ها را بخواهد ، می تواند از آن استفاده کند ، از نظر فکری کم ندارد.

او کوکی ها را می بیند و به این فکر می کند که آیا واقعاً امشب برای خوردن کوکی آماده است یا خیر ، سپس تصمیم می گیرد که ماکارونی نارگیلی بخورد. او ماکارون می خورد ، هر دهان خوشمزه ای را تازه می کند و احساس رضایت می کند. او دیگر به کوکی ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

این می تواند یک جریان سرکش در شما باشد یا آنچه من آن را اثر باغ عدن می نامم. شما در بهشت ​​هستید و همه چیز فراوان است ، اما تنها چیزی را می خواهید که ندارید. طبیعت انسان است.

اما خواسته شما بیشتر از این است. اغلب مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا احتیاج دارند ، اما از آنجا که غذا در دسترس است و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، از غذا در تلاش برای برآوردن نیازهایی که غذا برآورده نمی کند ، استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است شما بسیار ناراحت باشید زیرا تمام وقت کار می کنید ، اما در اوقات فراغت خود نیز مادری مبتلا به زوال عقل دارید و واقعاً به کمی زمان برای استراحت نیاز دارید. از آنجا که هنگام استراحت احساس گناه می کنید ، شکلات می خورید تا احساس بهتری داشته باشید.

یا شاید ناراحت هستید زیرا دخترتان و دوست پسرش ، که آخرین آنها را دوست ندارید ، موقتاً با شما زندگی کرده اند ، و هیچ حریم خصوصی یا زمانی برای خود ندارید ، بعلاوه محال است خانه را دور بریزید و آن را بر شما تأکید می کند شما هر شب با یک پیمانه بستنی به عنوان پاداش برای شرکت دوست می شوید.

یا از مادرشوهر خود بخاطر تلاشهای مستمر او برای درگیر کردن شما در نبرد قدرت عصبانی هستید ، به طوری که شما یک کیسه چیپس را به طرز تهاجمی قطع می کنید.

دلایل خوردن در واقع مربوط به غذا نیست. بیشتر سیلاب ها مربوط به غذا نیست. این در مورد استفاده از غذا برای برآوردن نیازهایی است که آنها نمی توانند برآورده کنند و حتی ممکن است از وجود آن آگاه نباشید.

بنابراین ، اگر می خواهید اشتیاق خود را متوقف کنید ، بسیار مفید است که در زیر آنها عمیق شوید و دریابید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید. پشت هر آرزویی تقریباً همیشه یک نیاز عاطفی وجود دارد که نادیده گرفته می شود.

اگر مشکل گرسنگی نباشد ، غذا آن را حل نمی کند. ممکن است چند دقیقه احساس بهتری داشته باشید ، اما با تمام شدن غذا ، همان مشکلاتی برای شما باقی می ماند که در وهله اول از شما خواسته بود غذا بخورید ، و ممکن است در ادامه مسیر به مشکلات شما کمک کند.

برای پی بردن به آنچه واقعاً به آن احتیاج دارید ، س yourselfالات زیر را از خود بپرسید:

  • وقتی می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه نوع غذایی میل می کنید؟
  • دلیل درخواست شما چیست؟ روی “چون دوست دارم” یا “نمی دانم” متوقف نشوید.
  • معنی این غذاها در مورد نیازهای شما چیست؟ آیا به راحتی بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را بر روی آن کیسه چیپس برطرف می کنید؟

به عنوان مثال ، وقتی من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که چه بخورم و چه نخورم. من از این امر در تلاش آنها برای کنترل آنچه که در بدنم گذاشته بودم پشیمان شدم. در بزرگسالی ، وقتی به مادرم سر می زدم ، غذا را به عنوان راهی برای سرپیچی از او می خوردم.

او نمی دانست که من این کار را انجام می دهم ، و من بدیهی است که فقط به خودم آسیب رسانده ام ، اما این کار را در پاسخ به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده بود ، انجام دادم. وقتی متوجه این موضوع شدم ، توانستم از حمله به انبار شیرینی مادرم جلوگیری کنم. آیا به غذاهایی وابسته هستید که والدین شما در کودکی به شما اجازه نمی دادند بخورید؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذا می کنند. شاید شما دلتان برای پای سیب مخصوص مادرتان تنگ شده است و دلتان برای او تنگ شده است و خوردن “کیک او” را به او نزدیک می کنید.

در اینجا یک مورد بزرگ وجود دارد: شاید شما شادی کافی در زندگی خود ندارید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی شادی خود اعتماد کنید. اگر شادی در زندگی شما کم است ، ایده هایی در پست شصت و من وجود دارد با عنوان “گرسنگی شما برای چیست؟ لذت بیشتر در زندگی شما ، یا غذا؟”

گاهی اوقات فقط به دنبال غذا هستید زیرا خود را از این غذاها به عنوان یک رژیم غذایی مزمن محروم کرده اید ، اما اغلب چیزی در زیر این هوس ها عمیق تر است.

لیست غذاهای ممنوعه خود را منتشر کنید

آن را شروع کنید و آنچه را که من طرز فکر فراوان می نامم پرورش دهید. می دانم اگر اجازه بی قید و شرط به شما بدهم که هر غذایی را دوست دارید بخورید ، می توانید احساس نگرانی کنید. شما در حال حاضر در برخی غذاها احساس قدرت می کنید. احساس می کنید که با شروع غذا خوردن غذاهای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

من آن را فهمیدم. من هم چنین احساسی داشتم. اما به این دلیل است که شما این غذاها را در گذشته محدود کرده اید. شما آنها را کمیاب می دانید ، بنابراین آنها را بیشتر می خواهید. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، به شما نمی گوید که تمام روز براونی می خورید زیرا احساس وحشتناک می کنید.

ممکن است زمان بر باشد ، اما اگر افکار فراوانی را برآورده کرده باشید ، انگشت این غذاها را احساس نخواهید کرد و به خود اعتماد کنید و این آزادی را داشته باشید که بدون دوست داشتن از ریل خارج شوید و آنچه را دوست دارید بخورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرورش افکار فراوان ، مقاله شصت و من “چگونه از غذا خوردن در تعطیلات بدون افزایش وزن لذت ببریم” را مطالعه کنید.

آگاهانه غذا بخورید و هنگام غذا خوردن چند وظیفه نکنید

اگر این غذاهایی را که بسیار دوست دارید می خورید ، چرا توجه نکنید و از هر لقمه لذت ببرید؟ شما آنقدر بیشتر از آن لذت می برید که به مقدار کمتری راضی هستید و میل شما از بین می رود. در وب سایت من می توانید تقویم غذای آگاهانه 30 روزه رایگان را بارگیری کنید که به شما کمک می کند دندان ها را یک قدم در یک مرحله به مواد غذایی آگاهانه تر برسانید.

کشف کنید که چه چیزی انگیزه شما را هدایت می کند

دریابید که وقتی گرسنه نیستید چگونه غذا می خورید و به جای خوردن چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید ، به خودتان بدهید. برای انجام این کار ، به این سوالات فکر کنید:

  • چه اتفاقی افتاده قبل از این که میل به خوردن داشته باشید؟
  • چه افکار و احساساتی داشتید؟
  • با خوردن چه چیزی می توانید حواس خود را پرت کنید؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر غذا گزینه ای نبود حالا چه می کردید؟

سپس احساس خود را در هنگام خوردن این غذا در نظر بگیرید و آن را با احساسی که هنگام خوردن آن ندارید مقایسه کنید. یک انتخاب آگاهانه انجام دهید.

گشت و گذار بر روی میل

آخرین روش برای مدیریت هوس ها ، یک تکنیک ذهن آگاهی به نام Urge Surfing است. خوردن فوری غذا در زمانی که گرسنه نیستید ، یا خوردن زیاد شکر یا نوشیدن زیاد ، مانند موج هایی در اقیانوس است. آنها به شدت بالا می روند ، اوج می گیرند و سپس ناپدید می شوند.

اگر تا به حال در اقیانوس شنا کرده اید ، می دانید هیچ راهی برای غلبه بر این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید در برابر آنها مقاومت کنید یا با آنها مبارزه کنید ، یا حتی می توانید غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. موج سواری شامل توجه به خواسته ، سپس آرام آرام گذاشتن آن بدون مقابله با آن یا سفید شدن آن است.

به عنوان مثال ، اگر در مورد یک پروژه در محل کار استرس دارید و میل به خوردن غذا برای بهتر شدن حال خود را دارید ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما غذا خوردن وقتی گرسنه نیستم به من کمک نمی کند این پروژه را به پایان برسانم” ، و فقط اصرار را نادیده می گیرد تا دقایقی دیگر اتفاق می افتد.

موج سواری یک راه عالی برای انتخاب رفتارهایی است که ما را به سوی آنچه واقعاً در زندگی می خواهیم ، یعنی شادی طولانی مدت ، به جای لذت گذرا و فوری ، می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام آن ، به قسمت 66 پادکست کاهش وزن برای Foodies گوش دهید و قسمت 67 دارای انگیزه راهنمایی برای موج سواری در موج سواری است که می توانید از آن هنگام احساس اشتیاق به غذا خوردن اما گرسنه نشوید.

راه اشتیاق به گذشته مستلزم این است که بدانید غذا برای بدن شما سوخت است ، بلکه منبع شادی است. پس از سالها رژیم گرفتن و تفکر محدودکننده در مورد غذا ، بسیاری از مردم به خود اجازه نمی دهند آنچه را که می خواهند و آنچه بدنشان می خواهد بخورند و واقعاً از غذا لذت ببرند. به همین دلیل است که می شنوید مردم در مورد غذاهای خاص به عنوان “گناه” صحبت می کنند ، در حالی که در حقیقت غذا فقط غذا است.

استفاده از این چهار استراتژی زمانی که احساس می کنید غذا می خورید اما گرسنه نیستید ، به شما در دستیابی به عادات غذایی مثبت کمک می کند که به شما امکان می دهد از غذاهایی که دوست دارید بدون خوردن آنها لذت ببرید.

غذای ممنوعه دوست دارید؟ چه کسی در ابتدا غذا را ممنوع کرد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذای مورد نظر خود را دریافت می کنید؟ آیا فکر می کنید کمبود افکار دارید؟ آیا عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا سعی کرده اید وقتی گرسنه نیستید موج سواری کنید؟