15 فایده موثر و مهم آب آشامیدنی || 15 مزایای م drinkingثر و مهم نوشیدن آب برای سلامتی چیست؟


15 با درک مزایای موثر و مهم نوشیدن آب ، هیدراته نگه داشتن بدن برای سلامتی مهم است ، اما بسیاری از مردم هر روز مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

هیچ مقدار مورد توافق جهانی برای مصرف روزانه وجود ندارد. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن ضروری است. در شرایطی که کم آبی بدنممکن است پوست در برابر اختلالات پوستی و چین و چروک آسیب پذیرتر شود. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای بالقوه نوشیدن آب از سالم نگه داشتن کلیه ها تا کاهش وزن متفاوت است. همه سلولها و اندامهای بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز مبرم دارند.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

به دلیل اهمیت تامین آب بدن ، ما در این مقاله سعی کرده ایم 15 فایده مفید آب را بررسی کنیم.
  • آب مفاصل را روان می کند. غضروف موجود در مفاصل و دیسک های ستون فقرات حدود 80 درصد آب دارد. کم آبی بدن در دراز مدت می تواند توانایی جذب مفاصل را کاهش داده و منجر به درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و لیسیدن ایجاد می کند. بزاق به هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم های ما را مرطوب نگه می دارد. با این کار از اصطکاک و آسیب جلوگیری می شود. نوشیدن آب همچنین دهان را تمیز نگه می دارد. در شرایطی که آب به جای نوشیدنی های شیرین مصرف می شود ، می تواند برداشت دندان كاهش دادن.
  • اکسیژن را به سراسر بدن می رساند. خون بیش از 90 درصد آب است و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • سلامت و زیبایی پوست را افزایش می دهد. با کم آبی بدن ، پوست ممکن است در برابر اختلالات زودرس پوست و چین و چروک آسیب پذیرتر شود.
  • از مغز ، نخاع و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات تفکر و استدلال شود.

دمای بدن را تنظیم می کند.

آبی که در لایه های میانی پوست ذخیره می شود با گرم شدن بدن هنگام تعریق در حین ورزش به سطح پوست می آید. با تبخیر بدن را خنک کنید. برخی از دانشمندان دریافته اند که وقتی آب بسیار کمی در بدن وجود دارد ، ذخیره گرما افزایش می یابد و فرد کمتر می تواند فشار گرما را تحمل کند. داشتن استرس گرمایی در حین ورزش ، داشتن مقدار زیادی آب در بدن می تواند استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. روده برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. کم آبی بدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی ، یبوست و اسید معده شود. این یک خطر است سوزش سردل و زخم معده را بزرگ می کند.
  • مواد زائد را از بدن خارج کنید. آب در فرآیندهای تعریق و دفع ادرار و مدفوع استفاده می شود.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی می تواند خون را غلیظ کرده و فشار خون را افزایش دهد.
  • راه های هوایی به آب نیاز دارند. هنگامی که بدن کم آب می شود ، دستگاه تنفسی بدن محدود می شود تا از دست دادن آب به حداقل برسد. می تواند آسم و آلرژی را تشدید کند.
  • مواد معدنی و مواد مغذی را در دسترس بدن قرار دهید. مواد معدنی و مواد مغذی در آب حل شده و این باعث می شود که آنها به نقاط مختلف بدن برسند.
  • از آسیب کلیه جلوگیری می کند. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند منجر به سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

عملکرد را در حین ورزش افزایش می دهد.

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

کم آبی بدن این می تواند عملکرد را در حین تمرین مختل کند. برخی از دانشمندان پیشنهاد کرده اند که مصرف بیشتر آب ممکن است عملکرد را در حین فعالیت های شدید مانند ورزش افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی بدن باعث کاهش عملکرد در فعالیت هایی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب برای کاهش وزن مثر است. اگر آب به جای آب میوه های شیرین و نوشابه مصرف شود ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا با ایجاد احساس سیری می تواند از پرخوری جلوگیری کند.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب به حل مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند و به آنها دسترسی بیشتری به بدن می دهد. همچنین به حذف زباله کمک می کند. این دو عملکرد باعث می شود آب برای کلیه ها حیاتی باشد. کلیه ها در تعادل سطح مایعات نقش اساسی دارند. کلیه ها روزانه 120-150 کوارت مایعات را فیلتر می کنند.

از این تعداد حدود 1-2 لیتر از طریق ادرار دفع می شود و مابقی از جریان خون بازیابی می شود. هنگامی که کلیه ها به درستی کار نمی کنند ، مواد زائد می توانند در مایع اضافی بدن تجمع کنند. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. عملکرد اندام متوقف می شود یا دیالیز یا پیوند کلیه مورد نیاز است.

فواید نوشیدن آب و عفونت ادراری

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

عفونت های دستگاه ادراری (UTI) دومین نوع شایع عفونت در بدن هستند. اگر عفونت به مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها سرایت کند ، می تواند آسیب دائمی ایجاد کند. عفونت های ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه هنگامی که سپتی سمی رخ می دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه آسان برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کمک به درمان عفونت ادراری است.

نیرشتاین عملکرد کلیه را مختل می کند. هنگامی که وجود دارد ، می تواند عفونت ادراری را پیچیده کند. این عفونت های مجاری ادراری برای درمان نیاز به دوره های طولانی تری از آنتی بیوتیک ها دارند که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین می تواند خطر بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

در نوامبر 2014 ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند صادر کرد. این دستورالعمل ها نشان می دهد که افزایش مصرف مایعات برای فعال کردن 2 لیتر ادرار در روز می تواند خطر عود سنگ را تا نصف بدون عوارض جانبی کاهش دهد.

عوارض کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که از آب بیشتری استفاده می کنید و با مصرف بدن از دست می دهید. این می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت ها در بدن شود. الکترولیت ها ، مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. هنگامی که کلیه ها به درستی کار می کنند ، سطح الکترولیت ها را در بدن ثابت نگه می دارند.

هنگامی که کلیه ها قادر به تعادل سطح الکترولیت نیستند ، این سیگنال های الکتریکی مخلوط می شوند. این می تواند منجر به گرفتگی ، از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و از دست دادن هوشیاری شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه شامل کم خونی ، آسیب به سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و نقص سیستم ایمنی بدن است.

منبع آب مورد نیاز بدن

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

مقداری از آب مورد نیاز بدن شما از غذاهای سرشار از آب مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

در کار روزانه ، آب توسط بدن از بین می رود و باید جایگزین شود. ما آن آب را از طریق فعالیتهایی مانند این می یابیم تعریق و ما ادرار را از دست می دهیم ، اما آب حتی هنگام تنفس نیز از بین می رود.

نوشیدن آب ، چه از شیر آب و چه از بطری ، بهترین منبع مایعات برای بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه آنها ایده آل نیستند زیرا اغلب حاوی آن هستند کالری خالی است. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

قبلا تصور می شد که نوشیدنی های کافئین دار ادرار آور هستند ، به این معنی که آب را در بدن باقی می گذارند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که خطر از دست دادن مایعات به دلیل نوشیدنی های کافئین دار حداقل است.

مقدار آب مورد نیاز بدن

مقدار آبی که ما باید مصرف کنیم تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرد. میزان مصرف روزانه آب در افراد مختلف بستگی به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره دارد. مقدار مشخصی از آب که باید روزانه مصرف شود وجود ندارد ، اما در مورد مصرف مایعات سالم توافق کلی وجود دارد.

بر اساس آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​آب توصیه شده روزانه برای غذا و نوشیدنی به شرح زیر است:

  • مردانه: حدود 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: حدود 2.7 لیتر یا 91 اونس

این مقدار برای مردان حدود 15.5 فنجان و برای زنان کمی بیشتر از 11 فنجان خواهد بود. با این حال ، حدود 80 it از آن باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب و مابقی از غذا تامین شود.

این یعنی:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 فنجان مایعات بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 اونس یا کمی بیشتر از 9 فنجان بنوشند.

میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی در این توصیه گنجانده شده است.

زمان نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است:
  • تب شدید
  • وقتی هوا گرم است
  • اگر اسهال و استفراغ دارید
  • اگر زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال ، به دلیل فعالیت بدنی

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

یک مطالعه در سال 2013 توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) داده های موسسه ملی سرطان را در سال 2007 تجزیه و تحلیل کرد.

محققان پس از بررسی از 3،397 بزرگسال که آنها پیدا کردند:
  • 7 درصد از بزرگسالان گزارش دادند که آب آشامیدنی روزانه ندارند.
  • 36 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 1-3 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 4-7 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 22 درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که 8 فنجان یا بیشتر در روز می نوشند.

اگر روزانه 1 فنجان یا کمتر میوه یا سبزیجات مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط میزان مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری کرد. مایعات را می توان از نوشیدنی های دیگر تهیه کرد ، اما آب بهتر است زیرا کالری ، قهوه و الکل ندارد.

هفت درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که عموماً هر روز آب نمی نوشند و کسانی که آب کم می نوشند نیز میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعداد معینی از افراد با عدم دریافت مایعات کافی سلامت خود را به خطر می اندازند.

حتی اگر پاسخ ها مایعات کافی با مصرف آب کم دریافت کرده باشند ، به احتمال زیاد آن را از منابعی دریافت می کنند که به طور بالقوه سلامت آنها را از راه های دیگر به خطر می اندازد.

اخرین حرف

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب ساده یا سایر غذاها و نوشیدنی ها برطرف کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب با حجم نوشیدنی های حاوی کالری و سایر مایعات مصرفی رابطه معکوس دارد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814# منابع

دیدگاهتان را بنویسید