10 پاسخ به این س :ال: چرا اینطور غذا می خورید؟


این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. اینجا را کلیک کنید تا ببینید معنی آن چیست.

نمای بالای میز ناهار خوری با غذا در مرکز ، و مردم برای پر کردن بشقاب های خود به آنجا می رسند.

وقتی صحبت را یاد می گیریم ، ترجمه را نیز یاد می گیریم. »
~ اکتاویو پاز


سionsالات: عوارض جانبی پروتکل خود ایمنی Paleo

پروتکل خود ایمنی Paleo (AIP) می تواند تأثیر زیادی در سلامتی شما ایجاد کند ، به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی این رژیم درمانی را امتحان می کنند. اما این بدان معنا نیست که آسان است و یکی از چالش ها نحوه واکنش دیگران است. دوستان ، خانواده ، همکاران ، و حتی غریبه ها به احتمال زیاد متوجه می شوند که شما متفاوت از دیگران در اطراف خود غذا می خورید. شما از کیک تولد در دفتر یا جشن تولد خانواده خودداری می کنید. شما به یک شام تعطیلات با غذای خود اشاره می کنید. هنگام صرف غذا بیرون از گارسون س questionsالات بیشتری می پرسید. شما در خانه غذایی سرو می کنید که خوشمزه است اما از جعبه بیرون نمی آید. پیلار گراسیمو این را انحراف سالم می نامد زیرا ما در دنیایی زندگی می کنیم که ناسالم یک امر عادی است. طبیعی است که افراد س questionsال داشته باشند و آماده شدن برخی از پاسخ های سریع مفید است. در اینجا ده پاسخ برای انواع مختلف موقعیت ها آمده است.

فهرست: 85 کتاب الکترونیکی شگفت انگیز صبحانه AIP - اکنون بخرید

1. کوتاه و مودب.

“این یک رژیم غذایی پزشکی است. من یک وضعیت بهداشتی دارم که در آن برخی از غذاها علائم من را تحریک می کنند ، بنابراین من از این غذاها اجتناب می کنم.

این اولین پاسخ عالی است. این مطالب آموزنده است بدون اینکه افراد زیادی را با اطلاعات بیش از حد غافل کنید. موعظه نیست. تدافعی نیست و گفتگو می تواند به موارد دیگر نیز ادامه یابد.

2. کمی بیشتر برای کسانی که کنجکاو هستند.

من (یک تشخیص خود ایمنی) گذاشته ام ، و علائم اولیه من عبارتند از (یک یا دو مورد). غذا خوردن تفاوت زیادی در احساس من ایجاد می کند. نحوه خوردن من اکنون یک رژیم درمانی است برای من. این تفاوت بین زندگی من است زندگی کامل و شاد ، یا شیوع شدید خود ایمنی که می تواند من را غیرفعال کند. من بسیار سپاسگزارم که این ارتباط را برای خودم آموختم. غذا خوردن برای من درمانی نیست ، اما قطعاً بخشی از مرکز مراقبت های بهداشتی شخصی من است.

وقتی راحت می توانید جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارید ، این را انتخاب کنید و آنها را برای موقعیت خود سفارشی کنید. با این حال ، برای اشتراک گذاری عجله نکنید. همه حق ندارند از اطلاعات شخصی در مورد زندگی شما استفاده کنند. خوب است که پاسخ خود را کوتاه نگه دارید و گزینه یک را در بالا انتخاب کنید. اما اگر اشتراک گذاری بیشتر را انتخاب کنید ، بسیاری از مردم هرگز درباره رژیم غذایی سالم چیزی نشنیده اند. برخی ممکن است از کاری که انجام می دهید الهام گرفته شود. دیگران ممکن است پس از درک آنچه در خطر است از انتخاب شما بیشتر حمایت کنند.

3. هنگام صحبت با کودکان.

“شما برخی از غذاها را بهتر از بقیه دوست دارید ، درست است؟ من همچنین ترجیحات غذایی را دارم. اما برای من این فقط به طعم و مزه مربوط نمی شود. برخی از غذاها در واقع می توانند به بدن من آسیب برسانند ، برخی دیگر به من احساس خوبی می دهند. من یک بیماری دارم که بدنم را بیشتر می کند بنابراین من غذاهای خوشمزه می خورم ، اما مطمئن می شوم که آنها غذاهایی هستند که بدن من دوست دارد. این باعث می شود من سالم و شاد باشم. “

4. وقتی شخصی می گوید: “یک نیش به شما آسیب نمی رساند.”

“این در واقع درست نیست. اگر من برای کاهش وزن درخواست کردم ، ممکن است درست باشد ، اما من برای سلامتی سیستم ایمنی بدنم غذا می خورم ، و با بیماری خود ایمنی ، سیستم ایمنی بدن بسیار حساس است. یک گاز گرفتن می تواند به من آسیب برساند.”

5- وقتی شخصی انتخاب غذای شما را قضاوت آنها می داند.

“من به شیوه ای که می خورم غذا می خورم زیرا به من کمک می کند زندگی سالم تر و در نتیجه شادتری داشته باشم. این اصلا به شما مربوط نمی شود. انتخاب های شما با خود شماست و من در مورد شما قضاوت نمی کنم. یکی از دستورهای من” چشم به شما است بشقاب خود. “این توصیه خوبی برای همه ما است.

6. وقتی غذا خوردن کسی زبان عشق است و وقتی او را نمی خورید احساس طرد شدن می کند.

“من شما را دوست دارم و شما یک آشپز شگفت انگیز هستید ، بنابراین ای کاش می توانستم آنچه را که شما می پزید بدون عواقب بخورم ، اما بیماری خود ایمنی بدن من را تغییر داده است. برخی از مواد در حال حاضر برای من التهاب ایجاد می کند. من می دانم که شما نمی خواهید غذای شما مزاحم شود. من. “آیا می توانیم برنامه ای را برای پخت و پز مدتی با هم و تطبیق یکی از دستور العمل های مورد علاقه شما برای کل رژیم غذایی خود تنظیم کنیم؟ من می خواهم وقت خود را با شما بگذرانم.”

7. وقتی کسی از شما پشیمان می شود.

“شما نباید پشیمان شوید. بله ، خوردن به این شکل ناراحت کننده است ، اما برای من ارزش آن را دارد. وقتی من اینگونه غذا می خورم احساس بسیار بهتری دارم. هیچ چیز به اندازه احساس سلامتی در هنگام ابتلا به یک بیماری خود ایمنی مزه خوبی ندارد. من همچنین متوجه شدم دستور العمل های مورد علاقه در رژیم جدید من. من از احساس محرومیت خودداری می کنم. لذت خوردن برای من بسیار مهم است.

8. اگر کسی تصور می کند که شما دارای اختلال خوردن هستید.

“من می دانم که شما به خاطر نگرانی من این را می گویید ، اما من به شما اطمینان می دهم که اینطور نیست. تشخیص خود ایمنی من واقعی است و هنگامی که سیستم ایمنی بدن بیش از حد حساس می شود ، اغلب حساسیت های غذایی بعدی ظاهر می شود. این همان چیزی است که برای من اتفاق افتاد.” من برای کاهش وزن تلاش نمی کنم ، من سعی می کنم سلامتی خود را به دست آورم.

توجه: اغلب این فرض اشتباه است ، اما گاهی اوقات رژیم های غذایی کامل و اختلالات خوردن می توانند با هم تداخل داشته باشند. اگر سابقه اختلالات خوردن دارید و نگران هستید که AIP الگوی قدیمی را ایجاد کند ، در اینجا دو منبع برای شما وجود دارد: اختلالات خوردن و AIP و Podcast Ep. 134: ارتورکسی

9. هنگامی که پزشک می بیند علائم شما بهبود می یابد و می پرسد که آیا کار دیگری انجام می دهید یا خیر.

“این پروتکل خود ایمنی Paleo نامیده می شود. آیا در مورد آن چیزی شنیده اید؟ در ابتدا ، این رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ، ضد التهاب ، غذای واقعی و سرشار از سبزیجات ، چربی های سالم ، پروتئین با کیفیت و همچنین بر خواب و استرس متمرکز بود. این یک رژیم حذف است که به من کمک کرد عدم تحمل غذایی را تشخیص دهم و رژیم غذایی را برایم شخصی کنم. این تفاوت زیادی در علائم من ایجاد کرد. در واقع برخی از مطالعات پزشکی در صورت کنجکاوی انجام شد. من می توانم به شما بگویم “ارسال پیوندها . “

مطالعات پزشکی: اثر AIP برای بیماری التهابی روده و اثر AIP برای تیروئیدیت هاشیموتو.

10. اگر فردی خود به بیماری خود ایمنی مبتلا است و می خواهد در مورد آنچه به شما کمک می کند بیشتر بیاموزد.

برای این منظور لازم نیست برآوردی به شما بدهم. فقط داستان خود را به اشتراک بگذارید ، و اگر آنها می خواهند بیشتر بیاموزند ، من کتاب من را به شدت توصیه می کنم: راهنمای ساده پروتکل خود ایمنی Paleo. این شامل همه اطلاعات ضروری در یک بسته به اندازه کافی کوچک است تا در کیف یا کوله پشتی شما جا بگیرد. آنقدر ساده است که حتی فردی با مه مغزی می تواند آن را درک کند. و مانند مکالمه بین دوستان نوشته شده است.

آخرین یادداشت

انتخاب غذای شما با شماست. امیدوارم این پاسخ ها به مردم در درک بهتر این انتخاب و حمایت بیشتر کمک کند ، اما ممکن است افرادی در زندگی شما وجود داشته باشند که هنوز امتناع کنند. سعی کنید به خاطر داشته باشید که هیچ ربطی به شما ندارد. ما نمی توانیم افراد دیگر را کنترل کنیم ، و وقتی آنها به انتخاب ما اعتراض می کنند ، معمولاً طرح مسائل آنها بر ما است. ما آیینه چیزی هستیم که آنها نمی خواهند ببینند. من متوجه شده ام هرچه در تصمیم گیری های خود اطمینان بیشتری داشته باشم ، کمتر به رضایت دیگران نیاز دارم و وقتی آنها امتناع نمی کنند ، حالت دفاعی ام کمتر می شود. با این وجود ، داشتن برخی افراد در کنار شما کمک می کند ، بنابراین اگر هیچ کس در زندگی واقعی شما از شما حمایت نمی کند ، برای اطلاع دیگران که با آن آشنا هستند ، با انجمن های AIP آنلاین تماس بگیرید.

شما همچنین ممکن است علاقه مند باشید


اعتبار: تصویر خریداری شده در بالای صفحه از iStock.

دیدگاهتان را بنویسید