گوشت درست کنید و بخورید


گوشت درست کنید و بخورید

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. مصرف گوشت یک چیز است. بسیاری از مردم نظرات قوی و بسیار قاطع در مورد نخوردن گوشت می دهند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی از مردم گیج و گیج هستند زیرا اخبار ضد و نقیضی به این معنا شنیده اند تا تصمیم بگیرند گوشت بخورند یا نه. خوردن گوشت

پاسخ دقیقاً چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ما یک مرور کلی داریم برای پاسخ به این س weال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، مرغ ، مرغ و سایر طیور ، انواع ماهی های دریایی و پخته است.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید در مورد نوع گوشت منظورمان روشن باشد.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی متداول هستند ، اما ویژگی هایی در گونه های آنها وجود دارد که می تواند از نظر ارزش غذایی متفاوت باشد. و حتی در برخی گونه ها مضر است ، و در برخی دیگر مفید و مثبت است. سلامت انسان باشید.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای گونه های مختلف گوشت را مطالعه کرده و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین در بدن انسان بسیار خوب استفاده می شود ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین و گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که هر گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن ساخته نشده اند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های از دست رفته ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و پس از آب ، بیشتر مواد ساختمانی سلول ها پروتئین هستند و گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت تغذیه بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت خوبی از پروتئین است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B است و اگر به مقدار مناسب مصرف شود ، می تواند جزء مهمی از نیازهای انسان به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی ایفا می کنند. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند ایجاد مشکلات عصبی و اختلالات روانی در صنعت است ، بنابراین هر نوع رژیم غذایی که به حفظ سلامت روان و آرامش افراد کمک کند می تواند گامی م towardsثر در جهت حفظ سلامت انسان و تندرستی.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای تشکیل خون نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار خوب و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود ، آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن و گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارند و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن موثر هستند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


محتوای توصیه شده:

لاغری نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان بسیار مثر است ، نوجوانان بلوغ را حفظ می کنند ، پوست ، مو و ناخن سالم دارند و همچنین سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کنند.

ماهی که یکی از گونه های گوشتی (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاهایی است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که برای انسان بسیار مهم است. بهداشت و پیشگیری از بیماری گواتر نفوذ است

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ برای چی؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که برخی از انواع گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی از مردم فکر می کنند استفاده از آن مجاز نیست. گوشت قرمز و همچنین مرغ با چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این سوال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد. ما در چند سطر بالا اشاره کردیم که چربی و گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید هستند که در کاهش چربی های ناخواسته خون مثر هستند ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.

گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند ، و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر بیماری محافظت می کند. شرمندگی

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید گوشت استفاده کرده و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع جلوگیری شود. در A برای اختلالات قلبی عروقی و برای جلوگیری از آسیب های دیگر این نوع اسیدهای چرب ، لازم است همه چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت یا گوشت گاو ، به طور جداگانه و چربی های گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد این منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش میزان کلسیم در ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد افشا شده عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه این نکته ای است که در رژیم غذایی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. رعایت “کفایت” عبارت است از “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای مردم را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و خوردن زیاد آن توصیه نمی شود. تنوع و رژیم غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این راستا لازم به ذکر است که در برخی از غذاها ما غذاهای دیگری را برای گوشت قرمز می خوریم که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز هستند و همچنین هیچگونه معایبی برای گوشت قرمز ندارند. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. لبنیات غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

بونن

حبوبات یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا غلات بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. بودن. البته هنگام خوردن حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 و گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه برخی از گوشت ها دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع در ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد و مصرف زیاد آن و به طور کلی پروتئین حیوانی مجاز نیست.

بایدها و نبایدهای مصرف گوشت متخصصان تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ارنتر


محتوای توصیه شده:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش می دهد

خمیر ترش یا بیکینگ پودر

تفاوت بین بیکینگ پودر و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید