گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از سایت دکتر. ما همچنین به اثرات خوردن یا نخوردن گوشت نگاه می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، غلات و سایر احشای بدن ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پخته است.

اما وقتی گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در خوردن گوشت بسیار قوی و محکم هستند ، و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی حتی گیج شده و در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت به دلیل اخبار ضد و نقیض در مورد آن گیر کرده اند.

جواب دقیقاً چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا ما باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه برخی از گوشت ها برای بسیاری از مواد مغذی رایج هستند. اما ویژگی هایی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آن را تغییر دهد. و همچنین در برخی از گونه ها باعث آسیب می شود و در برخی دیگر باعث مفید بودن و تأثیر مثبت آن بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، یعنی درصد بالایی از پروتئین و گوشت ، از سلول ها. به این به این دلیل است که هر گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، ترمیم سلول های از دست رفته ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح اندام های داخلی مثر هستند. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. پس از آب ، بیشتر بلوک های سازنده سلول ها پروتئین هستند. خوب ، ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت خوبی از پروتئین است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت مصرف متعادل. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برآورده کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی این صنعت است. بنابراین ، هر نوع رژیم غذایی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک کند. این می تواند گامی م effectiveثر در جهت حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B نیز برای سلامت پوست مثر است. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای تشکیل خون نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار خوب و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود ، آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن و گوشت میزان جذب بالاتری نسبت به منابع آهن گیاهی دارند و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر هستند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود. با درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در حفظ رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یکی از گونه های گوشتی (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر است. بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ برای چی؟

اصفهان غذا می خورد یا گوشت نمی خورد

در طول معاینه ، متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی از مردم فکر می کنند استفاده از آن مجاز نیست. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود که در چند سطر بالا متوجه شدیم که چربی و گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی هستند که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر هستند ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ارنتر


توضیح می دهد که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند. به

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید گوشت استفاده کرده و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع موجود در آن جلوگیری شود. برای بیماریهای قلبی عروقی و برای جلوگیری از آسیب های دیگر از این دست اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و چربی ها و گوشت مرغ نیز جدا شوند. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد …

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. آقایان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان کلیک کنید.


محتوای توصیه شده:

آسیب مواد شیرین را بررسی کنید

غذاهای دودی خطرناک

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید