کرونا و هفت غذایی که باید بخورید


در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباهی را خریداری کرده اند ، بنابراین باید برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به فروشگاه مراجعه کنند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید لیستی از غذاهایی تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان می دهد. قبل از تصمیم گیری در مورد غذای مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

غذاها باید دارای ارزش غذایی بالایی باشند.
وعده های غذایی برای نگهداری حداقل 2-3 هفته نیاز به هضم ندارند.

برای کمک به شما در تهیه لیست خرید ، لیستی از 7 ماده غذایی که باید در حال حاضر ذخیره کنید آورده شده است.

غذا خوردن برای قرنطینه کرونا

1. غلات

تا آنجا که ممکن است از این دانه خریداری کنید –

بدانید
مسافرت رفتن
ارزن
سفید شکسته یا رزماری
جو یا ساتو
سیاه سفید
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات اصلی ترین غذای ایرانی است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات سبوس دار از سطح بالای قند خون جلوگیری می کنند.

2. غلات

در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا از غذاهای پر پروتئین محبوب در جهان است. در اینجا چند لوبیای مفید –

  • ایرزبولی
  • ماه سبز
  • اوراد
  • اسیر
  • شبکه
  • ماتار
  • ایرزبولی

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت سبوس دار

این که ما در وسط یک بیماری همه گیر هستیم به این معنی نیست که باید از تنقلات صرف نظر کنیم! چند بسته کراکر سفید تهیه کنید. طعم این ترقه ها خوب است و خوردن آنها می تواند لحظه ای خوشبختی را در این روزهای تلخ به ما هدیه دهد. علاوه بر این ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند –

آنها شما را سیر نگه می دارند و از خوردن غذا اجتناب می کنند.
کوکی های غلات کامل می توانند خطر مشکلات قلبی را کاهش دهند

4. سبزیجاتی که به مدت طولانی تازه می مانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و شگفتی های سلامتی! سبزیجات مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • گرومپرن
  • ندر
  • کابس
  • زنجبیل
  • اسکواش
  • Rettich
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج ، تربچه باید سرد شوند. اما آنها فقط دو هفته دوام می آورند. آنها سبزیجات می خواهند –

ایمنی خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

اکنون به شیر مایع نیاز دارید. بنابراین ، شما باید چند بسته پودر شیر بخرید (در صورت باز نشدن عمر مفید 1-2 سال). می توانید از آن به عنوان افزودنی چای یا قهوه خود استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب گرم رقیق کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید زیرا در این مدت نور کافی خورشید دریافت نمی کنید.

6. آجیل

در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام زمینی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
دریافت چربی های سالم برای بدن.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد باشد و سبزیجات و حبوبات سفت شوند ، می توانید چپاتیس یا برنج را با گوشت بخورید. روغن های گیاهی و کره فواید زیادی دارند –

آنها منبع ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

چند بار برای خرید غذای مورد نیاز خود بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با غذاهایی که ذکر کردیم ، می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی را دنبال کنید تا با خیال راحت از بحران COVID-19 خارج شویدبه


بیشتر بدانید:

آیا خواب آلودگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد؟
چگونه می توان واکسن های تقلبی کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر بیماری عروق کرونر قلب تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید