کاهش چربی شکم با پنج ماده غذایی رژیم غذایی اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش می دهد

نشان داده شده است که غذاها و مواد مغذی مختلف چربی شکم را به خوبی شمارش می کنند که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. البته در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین به کاهش چربی شکم کمک می کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم کالری یکسانی را بدون خوردن آووکادو دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو مصرف کردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نمی شود.

حتی اگر هر روز یک آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف تا حد ممکن یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغز خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم همراه با پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. در میان آنها ، بسیاری از مواد مغذی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان در آنها کمبود داشته باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، آجیل ماکادمیا ، آجیل ، پسته و گردو مصرف می کردند ، شاخص توده بدنی پیدا کردند. فشار کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدسی ها

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما به طور معمول از آن غافل می شویم. لنزها نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و فوق العاده مفید هستند. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شده است که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده غذایی رژیم غذایی اصفهان

4. ولكورن

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات کامل را متناسب با نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید وعده های غذایی کوچکتر مصرف می کنید و هنگامی که فعالیت بیشتری دارید وعده های غذایی بزرگتر می خورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای عملکردهای مختلف بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

از آنجا که ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است ، یک قسمت چهار اونس (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند مقداری شیر گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ارنتر


محتوای توصیه شده:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

لاغری نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید