کازئین چیست؟ | با پروتئین کازئین آشنا شوید


پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در واقع پروتئین نقش حیاتی در بدن ایفا می کند. شما برای حفظ سلامت بدن خود به پروتئین نیاز دارید. اما جالب است بدانید که انواع مختلف پروتئین ها تأثیرات متفاوتی بر عملکرد بدن شما دارند. در ادامه می خواهیم پروتئین کازئین ، یکی از مهمترین انواع پروتئین ها را به شما معرفی کنیم.

کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

به بیان ساده ، کازئین یک پروتئین آب پنیر است که به آرامی هضم می شود. این پروتئین به آرامی مقداری آمینو اسید تولید می کند. بنابراین ، توصیه می شود که قبل از خواب پروتئین کازئین مصرف کنید. به این ترتیب می توان پروتئین کازئین را به عنوان بهترین نوع پروتئین برای بازیابی در نظر گرفت.

شیر به طور کلی دارای دو نوع پروتئین است. یکی از این پروتئین ها کازئین و دیگری ه نام دارد. 80 درصد شیر پروتئین کازئین است و 20 درصد باقی مانده متعلق به آن است. کازئین به آرامی هضم می شود. اما او به زودی به سیستم گوارش نفوذ می کند. این تفاوت اصلی بین پروتئین و کازئین آن است. کازئین حاوی انواع مولکولهای فعال یا زیستی است که تأثیر قابل توجهی بر سلامت بدن دارند.

بررسی تفاوت بین پروتئین V و کازئین

کازئین مستقیماً از شیر بدست می آید. از طرف دیگر پروتئین آن از لبنیات تامین می شود. به همین دلیل کازئین گرانتر از آن است. تفاوت اصلی بین کازئین و وی ، همانطور که اشاره کردیم ، در سرعت جذب آنهاست. کازئین جذب کمی دارد. بنابراین ، برای عضله سازی و چربی سوزی بسیار مفید است. شاید درباره تاثیرات شیر ​​و شیر بر رژیم غذایی خود شنیده باشید. در واقع این دلیل اهمیت شیر ​​و محصولات لبنی برای کاهش وزن است.

کازئین چیست؟

بهترین زمان برای مصرف این پروتئین کی است؟

همانطور که گفته شد ، این پروتئین به آرامی جذب می شود و به آرامی هضم می شود. بنابراین ، بهترین زمان برای مصرف آنها شب و قبل از خواب است. اگر این پروتئین را قبل از خواب بخورید ، بدن شما در شب بهبود می یابد. از سوی دیگر ، هنگامی که ما در مورد جذب کند و هضم آهسته کازئین صحبت می کنیم ، به این معنی است که مدت بیشتری در دستگاه گوارش شما باقی می ماند. بنابراین اگر کازئین در طول روز در سیستم گوارشی وجود داشته باشد و اگر غذاهای دیگری مصرف می کنید ، احتمال مشکلات گوارشی را افزایش می دهد. اما اگر این پروتئین را قبل از خواب بخورید و سپس بخوابید ، دستگاه گوارش شما آن را به آرامی هضم می کند.

بنابراین دوستان چگونه پروتئین کازئین مصرف می کنید؟ فکر می کنید بدن شما چقدر پروتئین و کازئین دریافت می کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید