چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. توجه به آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم بسیار ضروری است. مصرف زیاد غذاهای ناسالم و به ویژه چرب و کم چرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از همه غذاهایی است که باید برای حذف التهاب در بدن و کار بر روی مفاصل و ماهیچه ها از بشقاب خود بردارید یا به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجات خود را در کنار بشقاب خود یا در خاک پشت سر شما قرار دهد. اما اگر می خواهید یک زندگی سالم داشته باشید بدون اینکه مجبور باشید در طول هفته بی وقفه به بیمارستان بروید ، باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات به آن اضافه کنید.

رژیم ضد التهابی شامل همه آن دسته از مواد غذایی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار حیاتی هستند. این رادیکالهای آزاد سهم بسزایی در افزایش التهاب و ایجاد سایر بیماریهای مرتبط دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا وجود دارد ،

  • اسفناج.
  • چغندر
  • کلم قرمز.
  • کلم پیچ
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • تمشک.
  • توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای پیگیری افزایش التهاب و فعال شدن سیستم ایمنی بدن خود ، باید کیلومترها از قندها و غذاهای فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا سخت باشد اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که ما هر روز مصرف می کنیم یک عامل مهم التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه و نوشیدنی های شیرین مصنوعی ، چیزهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره است. یک مارگارین

همه این غذاها می توانند به طور قابل توجهی منجر به افزایش التهاب در بدن شما شوند ، بدون اینکه حتی در مرحله اول متوجه شوید!

کالری خوب اضافه کنید

اگر در این راه هستید ، باید آگاهانه تلاش کنید تا رژیم غذایی خود را با یک مرور مداوم بررسی کنید که باید حاوی غذاهایی باشد که سرشار از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند.

برخی از گزینه هایی که می توانید با آنها میزان کالری خوب روزانه را بدون افزایش خطر التهاب برآورده کنید عبارتند از:

  • گوشت قرمز خود را با منبع پروتئین غنی مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی کاه ، ماهی باس ، ماهی آزاد و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه اینها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، قصابی سوسیس و کیک برگر ، که مواد مغذی و ترکیبات مغذی گوشت را تقریباً به هیچ می کاهد و در عوض ، کلسترول شما را بیشتر می کند ، خودداری کنید.
  • اگر ترجیح می دهید به جای یک بسته کلوچه پر از شکر یا یک تکه کیک ، از این قند بالا استفاده کنید ، به جای آن یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه برای تهیه خودتان انتخاب کنید.
  • به جای روغن های گیاهی معمولی ، از گزینه های سالم تری برای روغن ها مانند روغن زیتون استفاده کنید. اگر قبلاً این تغییر را انجام نداده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها یک گزینه فوق العاده سالم در مقایسه با سبزیجات است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش اثر التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، در صورت تمایل به انواع روغن های سالم ، گزینه های دیگری مانند آب انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده های سالم

جای تعجب نیست ، ما همیشه تمایل داریم که هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix به دنبال یک کیسه چیپس یا پاپ کورن برویم و تا زمانی که متوجه نشویم ، دیر شده است و کل بسته حذف می شود. این به کالری بیش از حد می افزاید و مقدار زیاد سدیم و کربوهیدرات هایی که در بدن شما از بین می رود واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین کاری که می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید این است که تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، هویج ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید. همچنین می توانید توت خشک و آناناس بخورید. مطمئنا هوس های شما را برآورده می کند و همچنین شما را سیر نگه می دارد و از حمله به این کیسه ها با تراشه جلوگیری می کند. و فراموش نکنید ، آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین دارای مواد مغذی بالایی است!

گیاهان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

به طور کلی ، با گذشت زمان ما ثبات در کارها و نحوه انجام کارها را از دست می دهیم ، به ویژه در این روزهای مدرن. به طور مشابه ، نسل قدیمی از بسیاری از گیاهان خوب در غذاهای خود استفاده می کردند. و به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به سالم ماندن آن نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، انواع عالی ادویه های ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل چیلی ، سیر ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل رزماری و غیره است.

خوردن خوردن فیبر بالا

محققان و پزشکان خوردن غذاهایی با فیبر نسبتاً زیاد را برای کمک به متابولیسم و ​​عملکردهای بدنی توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه ای از التهاب است. اگر فیبر به طور مداوم در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای دارای فیبر بالا غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد غلات کامل هستند. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام خوردن مقدار زیادی فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید ، زیرا می تواند یک علامت تحریک کننده باشد و حتی در چنین موردی می تواند عوارض منفی شدیدی ایجاد کند.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، J. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.

دیدگاهتان را بنویسید