چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند – زنان اولیه


از آنجا که بسیاری از خوانندگان PRiME یائسه هستند ، این عنوان “چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند” برای شما شوکه کننده نبود. اگر تجربه شما مانند بسیاری از ما بود ، شما از قبل می دانید که کاهش وزن و توقف آن در این مرحله از زندگی “ماموریت غیرممکن” است. متأسفانه ، به طور کلی ، هرگونه توصیه خارجی در مورد رژیم غذایی و کاهش وزن ، گروه سنی ما را در نظر نداشت.

اجازه دهید من شما را با شخصی که بدن یائسه ما را کاملاً درک می کند ، دکتر لورا لفکوویتز ، آشنا کنم.

لورا لفکوویتز ، دکترلورا یک دکترای ممتاز در زنان و زایمان ، روانپزشکی ، داخلی و رادیولوژی است. تا زمانی که او آموزش انکولوژی پرتو درمانی را دنبال نکرد و اولین تأثیرات وزن بر سلامت زنان را مشاهده کرد ، تمرکز خود را از درمان بیماری به معنای سنتی و درمان مجدد آن از طریق رژیم غذایی متمرکز تغییر داد. در آماده سازی برای تغییر شغل خود ، لورا در موسسه تغذیه یکپارچه دانشگاه کلمبیا شرکت کرد ، جایی که همه نظریه های مختلف رژیم غذایی و درمان های مکمل برای طب سنتی را مطالعه کرد.

به عبارت دیگر ، دکتر لورا فقط یک متخصص تغذیه دیگر با نظریه نحوه کاهش وزن نیست. او متخصص است. یک متخصص برای زنان هم سن و بدن ما ، و او می داند که چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. همانطور که او در مصاحبه PRiME با او توضیح داد ، او نیازهای تغذیه ای زنان را پس از زندگی یا چرخه نزدیک می کند. اول ، تولد در مرحله رشد بلوغ است ، جایی که بدن رشد می کند و به ازای هر وزن بدن به کالری بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در زندگی نیاز دارد. بعد بلوغ در دوران کودکی فرا می رسد. بدن دیگر در مرحله رشد نیست و به کالری کمتری احتیاج دارد ، اما بدن همچنان نیازهای تغذیه ای بسیار قوی دارد زیرا بدن به طور مداوم برای بارداری احتمالی آماده می شود.

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

سپس مرحله یائسگی ، صرف نظر از سن آن ، فرا می رسد. بدن تولید استروژن را متوقف می کند و تخمدان ها بسته می شوند زیرا بدن پس از متوقف شدن بچه دار شدن به آنها نیازی ندارد. با این حال ، همانطور که دکتر لورا توضیح می دهد ، “استروژن به ما احساس خوبی می دهد. ما را زیبا می کند. مغز ما را تیز و پوست ما را زیبا نگه می دارد. در نتیجه ، بدن ما سعی می کند به مقداری از آن بچسبد.

در حالی که بدن ما می تواند مقداری استروژن در غده آدرنال تولید کند ، اما مکان دیگری که می توانیم به آن عرضه کنیم ، ذخایر چربی محیطی است. بدن سعی می کند با ذخیره چربی برخی از استروژن ها را حفظ کند. سطح انسولین ما در حال افزایش است بنابراین می توانیم بین 5 تا 20 پوند وزن کم کنیم. و در حالی که عروق خونی ما شاد هستند ، وقتی به آینه نگاه می کنیم و پوندهای اضافی را می بینیم ، چندان خوشحال نیستیم. پوندهای اضافی نیز برای قلب ما مفید نیستند و برای مفاصل ما سخت هستند.

چگونه می توان یک زن فلات کاهش وزن را که در ترازو قرار دارد شکست

هنگامی که امید به زندگی ما بسیار کوتاه تر بود ، این اضافه وزن مشکلی نداشت ، اما اکنون که می خواهیم عمر طولانی تری داشته باشیم و در دهه 70 و 80 زندگی خود را فعال کنیم ، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهیم. بدن ما دیگر کربوهیدرات ها را به خوبی متابولیزه نمی کند. ما واکنش بیش از حدی به تولید انسولین و ذخیره چربی داریم. بنابراین ، کاهش وزن دشوار است. ما باید شرایط را رها کنیم و رفتار خود را با سیستم هورمونی خود تنظیم کنیم.

نگاه شما به غذا را تغییر دهید

بنابراین بحث رژیم نیست. در نهایت دیکنوس شکست خورد. شما باید رابطه خود را با غذا تغییر دهید. اگر می خواهید وزن خود را تحت کنترل داشته باشید ، اکنون باید غذاهایی بخورید که بدن شما بتواند از عهده آنها برآید.

یعنی غذاهایی که انسولین را افزایش می دهند مصرف نکنید و در عوض سبزیجات و پروتئین بدون چربی بخورید. میوه ها به دلیل داشتن قند زیاد باید در حد اعتدال مصرف شوند. شیر و محصولات لبنی نیز مشکل ساز هستند. بدن ما حتی برای متوقف شدن رشد به آن نیاز ندارد. شیر یک هورمون رشد است. بنابراین نوشابه بنوشید و در نتیجه کالری غیر ضروری دریافت کنید.

در حالی که دکتر لورا هر رژیم غذایی را برای فرد خاص طراحی کرد ، او برخی از کلیات را در مورد ظاهر رژیم غذایی شما ارائه کرد. رها کردن یائسگی او توصیه می کند که 50 درصد کالری خود را از سبزیجاتی که وجود دارد دریافت کنید کم و کربوهیدرات ها پروتئین بدون چربی باید حدود 25 درصد باشد. چربی های سالم مانند روغن زیتون ، آووکادو و غیره باید 15 را تشکیل دهند ، و این برگ را ترک می کند فقط 10 for برای سایر موارد – کربوهیدرات های دیگر مانند میوه ها ، غلات کامل ، بلغور جو دوسر ، سیب زمینی ، شیر در قهوه ، کیک تولد و الکل ، که فقط 1 of از 10 است. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید مشروب بخورید و وزن خود را کاهش دهید.

رژیم های طولانی یا مدیترانه ای شامل ماهی آزاد ، آجیل و آووکادو است.  چربی های سالم

کاهش وزن بعد از یائسگی با قبل متفاوت است

شمارش کالری اتلاف وقت زیادی است. این کار نمی کند. کالری کالری نیست. شما باید بخورید a زیاد از غذاهای کم کالری و پر تغذیه که سبزیجات هستند.

وقتی دکتر لورا از او پرسید که آیا رژیم یویو متابولیسم را کند می کند ، بله ، اما این برگشت ناپذیر نیست. با این حال ، باید به خاطر داشته باشیم که بدن برای زنده ماندن مهندسی ژنتیک شده است. اندام شما مهم نیست که با شلوار جین خوب به نظر برسید. کاهش وزن باعث ترس می شود.

شما کالری خود را به 400 یا 500 کاهش می دهید ، و بدن شما فکر می کند عصر یخبندان در خارج وجود دارد که در آن نور خورشید وجود ندارد و بنابراین هیچ غذایی در دسترس نیست ، و می تواند انرژی بهتری را ذخیره کند. این انرژی صرف ساخت موها و ناخن های زیبا نمی شود. تمرکز بر ساخت سلول های خونی و تپش قلب و تنفس خواهد بود. برای کاهش کالری که هر چند وقت یکبار خوب است ، اما بارها و بارها بدن می گوید: “من نمی دانم عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد ، بنابراین باید پس انداز را بهتر شروع کنم.”

یکی دیگر از دلایلی که زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند ، خود ما هستیم نقطه تنظیم ، و بدن با آن سازگار می شود. بیشترین وزن شما هر چه باشد ، بدن شما فکر می کند که بهترین وزن است. به یاد داشته باشید ، نمی داند عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد. هورمون ها برعلیه شما عمل می کنند تا به وزن بالاتر بازگردید. به عنوان مثال ، شما 125 صبر می کنید و وزن خود را افزایش می دهید – تا 135. شما غذا می خورید ، وزن خود را به 125 می رسانید ، اما بدن شما می گوید: “چرا ما در 125 سالگی هستیم؟ من 135 افتادم. و برای سال بعد ، به ژنتیک بروید. و هورمون ها در تلاش برای بازگشت به وزن 135 هستند ، اما دکتر لورا می گوید این ناامید کننده نیست.

کاهش وزن بعد از 50 برای زنان اگر بدن خود را به طور منظم با مقدار زیادی سبزیجات و پروتئین بدون چربی تغذیه کنید ، می توانید این هورمون ها را تسکین داده و متابولیسم خود را دوباره به درستی کار کنید. به دلیل افزایش سن و از دست دادن توده عضلانی ، مانند گذشته نخواهد بود ، اما می تواند به درستی کار کند. رژیم غذایی شدید همچنین توده عضلانی را کاهش می دهد ، بنابراین چربی کمتری می سوزانید ، بنابراین اگر برای ساختن آن عضله تلاش نکنید ، متابولیسم خود را بازیابی نمی کنید.

با خواندن این مقاله ، ممکن است احساس کنید که همه چیز کمی ناامید کننده است مگر اینکه بتوانید از عهده پزشک لورا برآیید که با شما در رژیم غذایی شما کار کند و شما را مسئول نشان دهد. به همین دلیل است که Prime Women PLATE به همراه دکتر Ob / Gyn دیگر ، دکتر Kathryn Waldrep ، برای کمک به کاهش وزن زنان یائسه توسعه یافته است. در حالی که بسیاری از دستورالعمل ها همان است که دکتر لورا می گوید ، ما معتقدیم که کنترل بخش به شما این امکان را می دهد که تقریباً از هر غذا و شراب در حد اعتدال لذت ببرید.

دلیل اینکه زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند یک چیز نیست ، اما با تغییر شیوه تغذیه ، ورزش بیشتر و صبوری ، می توانیم وزن سالم خود را حفظ کنیم.

بعدی را بخوانید:

آیا در تابستان امسال برای کاهش وزن مشکل دارید؟

با BMI خود تعیین کنید که وزن مناسبی دارید یا خیر

کلید کاهش وزن و طول عمر

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

آیا شما این مقاله را دوست دارید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید