چرا تیروئید شما برای سلنیوم آجیل می گیرد · سارا پترنل


آیا تا به حال آنقدر خوش شانس بوده اید که یک مهره برزیلی را امتحان کنید؟

می دانم ، س weال عجیبی است. 😂

این مادر بسیار بزرگ و متفاوت اغلب در پوسته با مهره های مخلوط رها می شود زیرا ظاهری متفاوت و شاید حتی عجیب دارد.

در حقیقت ، آجیل برزیلی دارای عطر و بافت فوق العاده خامه ای است که اغلب با نارگیل مقایسه می شود.

تقریباً مهم است ، آجیل برزیل منبع عالی فیبر و پروتئین است. اما یک ماده معدنی وجود دارد که آجیل برزیلی را به بهترین دوست جدید شما تبدیل می کند و بهانه ای عالی برای ترک بادام زمینی و امتحان کردن آن است.

آجیل برزیل یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در بین همه غذاها است … تقریباً یک اشتباه است. (اما بعداً به آن می پردازم.)

و اگر نمی دانید که سلنیوم برای بیماری هاشیموتو و سلامت کلی تیروئید چقدر اهمیت دارد ، اطلاعات بسیار بیشتری در مورد این ماده معدنی مفید و کوچک به دست خواهید آورد.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست ، اما هنوز هم بسیار مهم است.

سلنیوم بیشتر به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است. این بدان معنی است که از آسیب رادیکال های آزاد ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های ضروری برای سم زدایی کمک می کند که گلوتاتیون اکسیداز نامیده می شود. از بین هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را به یک نیروگاه سم زدایی تبدیل می کند ، هر چند غیرمستقیم.

نشانه هایی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم همچنین به بدن در بازیافت ویتامین C کمک می کند که به شهرت آنتی اکسیدانی آن کمک می کند. این امر به ویژه مهم است زیرا بر خلاف اکثر پستانداران دیگر ، انسان قادر به تولید ویتامین C خود ما نیست.

بین انجام اقدامات آنتی اکسیدانی و تقویت سم زدایی ، جای تعجب نیست که مردم به دنبال توانایی سلنیوم در مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی هستند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ خب ، در واقع بسیار اندک ، البته البته که استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

اما سلنیوم تأثیر مستقیم تری بر هاشیموتو دارد و کم کاری تیروئید در آستین بیشتر است.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

حالا بریم سراغ چیزهای آبدار.

اگر هر کدام از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را خوانده اید یا من را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده اید ، می دانید که بیماری خود ایمنی هاشیموتو شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های تیروئید ، T4 و شکل فعال آن ، T3 را ایجاد نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، نازک شدن یا ریزش مو ، خواب آلودگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در تعدادی از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی دخیل است.

این تبدیل هورمون های تیروئید به شکل فعال محل ورود سلنیوم است.

گروهی از آنزیم ها به نام iodothyronine deiodinases وجود دارد که مانند گلوتاتیون پراکسیدازها برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی که برای سلامت تیروئید اهمیت دارد ، با هم کار می کنند تا تیروئید به درستی عمل کند.

به این نکته اضافه کنید که غده تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و خوشحالم که شما را در قطار سلنیوم سوار کردم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

مانند بسیاری از مواد معدنی ، مانند ید پال آن ، سلنیوم باید در تعادل نگه داشته شود. به میزان کافی بر عملکرد تیروئید تأثیر نمی گذارد. بیش از حد حتی می تواند کشنده باشد

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که کیفیت پایین خاک به طور بالقوه می تواند تماس طبیعی ما با سلنیوم را در غذاهای ما کاهش دهد. در حال حاضر ما چیز زیادی برای ترس نداریم اما برای اطلاع از نسل های آینده هنوز زود است.

این روزها ، کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند اختلال در هضم و جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت HIV مثبت ، بیماری کرون و جراحی های بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • متوسطی
  • اضافه کردن
  • سیستم ایمنی ضربه ای
  • مشکل در تمرکز

اگر اینها برای شما آشنا به نظر برسند ، بسیاری از این موارد را نیز به عنوان علائم کم کاری تیروئید تشخیص می دهید. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است اما در صورت بارداری به 60 میکروگرم و در صورت مراقبت افزایش می یابد.

در طرف دیگر طیف ، هضم بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

اگر بر خلاف مکمل های غذایی ، سلنیوم خود را از منابع غذایی دریافت می کنید ، به احتمال زیاد در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • نفس بوی سیر می دهد
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های شکسته
  • حالت تهوع
  • بثورات پوستی یا ضایعات
  • اسهال
  • متوسطی
  • تحریک پذیری

منبع غذایی معمول فراوان سلنیوم از دوست قدیمی خوب ما ، مادر برزیلی است. بسته به خاکی که در آن رشد کرده اند ، به همان اندازه که منبع سلنیوم فوق العاده (و بسیار خوشمزه) هستند ، آجیل برزیلی می تواند آنقدر حاوی مقدار معدنی (68-91 میکروگرم) باشد که توصیه نمی شود بیش از دو در روز

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (به ویژه Crimini و Shiitake)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید در نظر داشت این است که در حالی که سلنیوم تحت تأثیر ذخیره مواد غذایی قرار نمی گیرد ، پختن گوشت و پردازش دانه ها (مانند برنج قهوه ای که حاوی مقداری سلنیوم است) می تواند باعث از بین رفتن مقداری از مواد معدنی شود.

زمان و نحوه افزودن سلنیوم به هاشیموتو

به یاد داشته باشید که شما باید خط ظریف کمبود و سمیت سلنیوم را دنبال کنید ، تشخیص اینکه آیا باید مکمل مصرف کنید دشوار است. در حالت ایده آل ، شما بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از طریق غذا دریافت می کنید.

رویکرد من تنها در صورت وجود نشانه هایی مبنی بر ضروری بودن یا آزمایش سطح مواد مغذی شما و نشان دادن کم بودن آنها ، مکمل آن است. سپس به آرامی ادامه دهید ، با دوز کمتر شروع کنید و در صورت لزوم افزایش دهید. چشم های خود را از نظر علائم مسمومیت نگه دارید و هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود ، همیشه با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

سلنیوم مکمل در چندین شکل مختلف وجود دارد. تفاوت اصلی این است که چقدر خوب جذب می شوند.

ساده ترین و ارزان ترین فرم ، سلنیوم سیترات است. با این حال ، آن را به خوبی به عنوان برخی دیگر از اشکال (گاهی گران تر) ، مانند L- سلنومتیونین و سلنوسیستئین جذب نمی شود.

یک دوز خوب و ایمن برای مکمل 200 میکروگرم در روز است که با غذا مصرف می شود زیرا به این صورت به طور طبیعی سلنیوم خود را دریافت می کنید و به شما اجازه می دهد تا با سایر مواد مغذی کار کنید.

گاهی اوقات سلنیوم مکمل همراه با ویتامین E یافت می شود زیرا هر دو باعث افزایش عملکرد آنتی اکسیدانی می شوند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی و تحقیقاتی در مورد احتمال افزایش ویتامین E و سلنیوم در کنار هم و جداگانه خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. بنابراین اگر در حال حاضر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستید ، توصیه نمی کنم از این دو دارو استفاده کنید.

اگرچه نگرانی از تداخل دارویی با سلنیوم وجود ندارد ، توصیه نمی شود آن را در حالی که از اشکال رقیق کننده خون یا داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنید استفاده کنید زیرا ممکن است تنگی خون را کند کند.

خوشبختانه مصرف سلنیوم در طول هرگونه داروی تیروئید بی خطر است زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

به تصویر بزرگ تیروئید خود فکر کنید

نگاه کنید ، سلنیوم یک ماده مغذی شگفت انگیز برای حمایت از یک زندگی سالم با هاشیموتو است ، اما یک ماده معدنی معجزه آسا نیست. این یک قطعه بزرگ و مهم از پازل است.

غذاهای حاوی سلنیوم به دلیل نقش آنها در تبدیل هورمون تیروئید T4 به فرم فعال T3 ، باید بخشی از رژیم غذایی عادی شما باشد. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است مکمل نیز لازم باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی پشتیبانی کننده تیروئید مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. و یافتن داروهای مناسب تیروئید ، ورزش ، مدیریت استرس و متعادل سازی قند خون نیز به همان اندازه مهم است.

و اگر مزایایی را می بینید که سلنیوم بخشی از برنامه سلامت تیروئید شماست ، از خوردن مادر گاه به گاه برزیلی نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده اما م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و مدیریت هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه من تغذیه و تمدید شده با هاشیموتو ابزارها و منابع لازم را در یک مکان ارائه می دهد تا شما را در راه درمان ریس راهنمایی کند. به

یک گزینه عالی دیگر برای کسانی که به مراقبت های شخصی بیشتری احتیاج دارند ، برنامه Happy and Healthy Adult من را بررسی کنید ، اگر درگیر مشکلات پیچیده سلامتی مربوط به هاشیموتو یا اختلال دیگری هستید ، مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید