پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟


پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که امروزه بسیاری از مردم با آن دست به گریبان هستند. در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این بیماری آشنا کنیم. پس بپیوندید

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن ؛
  • ژنتیک ؛
  • از الکل و دخانیات استفاده کنید ؛
  • عدم فعالیت بدنی کافی ؛
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ؛
  • بیماریهای مختلف مانند دیابت ، پرکاری تیروئید ، هیپوگنادیسم و ​​غیره.
  • مصرف داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها به مدت طولانی.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متأسفانه پوکی استخوان یا پوکی استخوان یک بیماری کاملاً خاموش است. اگر می توانید از پوکی استخوان مطلع شوید ، راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان باعث کاهش شدید قدرت استخوان می شود. پوکی استخوان با شکستگی های حاد رخ می دهد. افراد مبتلا به این بیماری با فشار بسیار کمی مانند عطسه ، خم شدن و بلند کردن دچار شکستگی می شوند. این نشان دهنده پوکی استخوان یا پوکی استخوان است.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه کسانی بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند؟

پوکی استخوان در زنان قبل از یائسگی شایع تر است. بنابراین ، زنان یائسه باید مراقب سلامت استخوان خود باشند. در این مدت ، سطح استروژن آنها به طور چشمگیری کاهش می یابد. در این سن ، پوکی استخوان بیشتر در زنانی که شکستگی لگن دارند دیده می شود. اگر از اندازه گیری چگالی مواد معدنی استخوان در این سن استفاده کنیم ، خواهیم دید که زنان در این سن کاهش شدید توده استخوانی در استخوان ران ، لگن و گردن دارند.

از طرف دیگر پوکی استخوان با جذب و جذب کلسیم ارتباط مستقیم دارد. این بدان معناست که اگر فردی کلسیم کافی دریافت نکند یا بدن کلسیم کافی را جذب نکند ، فرد در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارد. کلسیم در رقابت با فسفر جذب می شود. این بدان معناست که وقتی فسفر در بدن شما وجود دارد ، از جذب کلسیم جلوگیری می کند. همه نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی فسفر هستند. بنابراین ، با مصرف فسفر ، جذب کلسیم برای مدت طولانی مانع می شود. بنابراین ، افرادی که به الکل معتاد هستند بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درمان پوکی استخوان

متأسفانه هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد. با این حال ، می توان از بیماری پیشگیری و درمان کرد. زنان قبل از یائسگی باید تحت نظر جراح ارتوپد باشند. از سوی دیگر ، بهتر است مصرف نوشابه های گازدار حاوی فسفر ، از جمله نوشابه ها را کاهش دهید. ادغام شیر در رژیم غذایی روزانه شما می تواند کمک قابل توجهی در تاخیر پوکی استخوان باشد. به گفته پزشکان ، هر فرد باید بین 1 تا 2 لیوان شیر در روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. همچنین باید به اندازه کافی منیزیم و ویتامین D دریافت کنید تا 85 تا 90 درصد جذب کلسیم را به استخوان ها جذب کند. بهترین گزینه برای این منظور مصرف شیر غنی شده با ویتامین D است.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد جلوگیری از پوکی استخوان چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید