پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق نظرسنجی های اخیر ، رژیم کتوژنیک دوباره به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی ها تامین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای خوردن قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی خود می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

“ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا ،”

این رژیم برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیریدها و تغییر نوع سوخت مصرفی بدن و چربی ها توصیه شده است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید که می تواند با گاز و بنزین روشن شود. این ماشین همیشه با گاز کار می کرد ، حالا در وسط جاده بدون گاز کار می کند و بسته می شود. چه کاره ای؟ خوب ، شما دکمه گاز را فشار داده اید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. فقط با سوخت موجود در ماشین شما حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی بدون کربوهیدرات می دود چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین با چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش می یابد (حدود 5) و چربی ها جایگزین می شوند. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را در حالت کتوز قرار می دهد.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در کتوز بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کم کربوهیدرات ، چربی ها و کتون ها تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

اهمیت کتوز چیست؟

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که از کربوهیدرات ها تجاوز نمی کند ، بدن برای سوخت به چربی می رود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا ، که در زیر به طور مفصل به آنها می پردازیم. در ادامه مقاله شما عبارت Macronutrients را خواهید یافت. غذاهایی که هر روز می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها دارای سه دسته اصلی چربی ، پروتئین و کربوهیدرات هستند و ریزمغذی ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید برابر سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. متوسط ​​مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای آزاد

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان تر برای افزودن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای آزاد خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه می کنیم از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای بهترین نتایج در روزهای رایگان استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی افراد می توانند 20 تا 30 درصد کربوهیدرات را قبل و بعد از تمرین مصرف کنند تا شدت ورزش خود را افزایش دهند (میزان کربوهیدراتهای مصرفی در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، شیر یا پایه غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به صورت چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید روزانه 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند که کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما است.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته ، این نوع رژیم نمی تواند منجر به کتوز شود زیرا پروتئین ها ، مانند کربوهیدرات ها ، می توانند به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

کدام رژیم کتوژنیک را انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نوع رژیم کتو را انتخاب کنید بستگی به هدف شما دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم دوره ای یا دوره ای پیروی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افرادی که فعالیت بدنی دارند مفید است. به عنوان مثال ، اگر در رژیم غذایی استاندارد تنها 20 درصد کالری مصرفی باید از طریق پروتئین تأمین شود ، در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو می توانید در 2 تا 6 ماه وزن بیشتری از دست بدهید و تناسب اندام بیشتری نسبت به سایر رژیم های استاندارد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید