پادکست قسمت 163: محور HPA ، بهینه سازی تیروئید و متابولیسم


چگونه می توانید متابولیسم خود را کنترل کرده و اهداف تناسب اندام خود را بهینه کنید؟ Lacey Dunn ، متخصص تغذیه و بنیانگذار UpliftFit Nutrition ، درباره هورمون ها و چگونگی وجود آنها صحبت می کند و چرا آنها می فهمند که چگونه می توانید بهترین ظاهر خود را داشته باشید.

می توانید تمام اطلاعات و پیوندهای مربوط به این قسمت را بیابید https://holisticwellness.ca/episode163به

برای گوش دادن به iTunes ، Stitcher یا Spotify اینجا را کلیک کنید:

iTunes – اینجا را کلیک کنید
Stitcher – اینجا را کلیک کنید
Spotify – اینجا را کلیک کنید

حتماً در پادکست iTunes مشترک شوید و برای ما امتیاز و رتبه بگذارید!

موضوعات مورد بحث در این قسمت:

  • محور HPA چیست؟
  • چگونه می توان محور HPA کار کرد و به دنبال چه چیزی هستیم
  • مشکلات تیروئید و عوامل عمده ای که بر سلامت تیروئید تأثیر می گذارد
  • ارتباط تیروئید و متابولیسم
  • چگونه متابولیسم خود را بهینه کرده و کنترل کنیم
  • نکات و ترفندهایی که می توانید برای بهینه سازی اهداف آمادگی جسمانی و فیزیکی خود ادغام کنید
  • آموزش بر اساس چرخه شما انجام می شود
  • برخی از استراتژی های کلیدی برای داشتن یک خواب کامل

نکات مهم مصرفی:

  • وقتی استرس زا باشد ، بدن ما آن را تهدید می کند. و آنچه می تواند اتفاق بیفتد این است که ، با گذشت زمان ، آن عامل استرس زای داخلی یا خارجی ما را به سمت پایین آمدن محور HPA سوق می دهد. این زمانی است که ما شروع به ایجاد چرخه نامنظم یا از دست دادن چرخه قاعدگی می کنیم.
  • تنوع ریز مغذی ها یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای تسهیل سلامت روده و میکروبیوم سالم انجام دهید.
  • غده تیروئید نیروی متابولیسم ما است.
  • برای دستکاری در بدن خود ، باید رژیم غذایی خود و میزان انرژی مصرفی خود را بدانیم.
  • خواب عمدتا سرویس نظافت خانه ما است. این به خلاص شدن از شر تمام التهابات و سموم از بدن ما کمک می کند و به ما در تجدید خود کمک می کند.

مراحل عمل:

  • یک رژیم غذایی خوب و با کیفیت بالا ضد التهاب دریافت کنید.
  • به اختلالات غدد درون ریز توجه کنید.
  • مطمئن شوید که قند خون خود را متعادل کرده اید.
  • اگر می خواهید روده خود را درمان کنید ، از آدرنال و استرس خود شروع کنید. همچنین وضعیت تغذیه و سلامت کبد خود را بررسی کنید.
  • اگر کورتیزول شما بالا یا پایین است ، بهترین کاری که می توانید در تمرینات مقاومتی انجام دهید حداکثر 1 ساعت ، 4 تا 5 بار در هفته است.
  • راهکارهایی برای داشتن یک خواب کامل:
  • نور آبی را حداقل 2 ساعت قبل از خواب مسدود کنید.
  • لوازم الکترونیکی را حداقل 30 دقیقه قبل از خواب قطع کنید.
  • قبل از خواب مقداری کربوهیدرات مصرف کنید.
  • اتاق خواب خود را خنک نگه دارید.
  • مطمئن شوید که یک تشک خوب و با کیفیت دارید.
  • از خوردن قهوه در اواخر روز خودداری کنید.

د لیسی گفت:

“تمرین کنید. و وقتی احساس می کنید نیاز به استراحت دارید ، به بدن خود گوش دهید و استراحت کنید.

“آشغال انجام دهید. غذای کثیف را برش دهید ، آب کثیف ، فیلتر هوای کثیف ، افراد کثیف را برش دهید. زیرا همه این موارد می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد.

ممنون که گوش دادید!

اطلاعیه های مهم:

آخرین برنامه ما ، برنامه 28 روزه تنظیم مجدد آدرنال را بررسی کنید. اگر خسته ، مضطرب ، وزن اضافه می کنید ، نمی توانید بخوابید و احساس می کنید نیاز به تنظیم مجدد دارید ، این برنامه مناسب است! در مورد بازیابی سلامت هورمونی ، آدرنال ما در خط مقدم است. به همین دلیل است که ما یک برنامه غذایی تغذیه ای ، برنامه ورزشی ، تمرینات تنفسی و موارد دیگر را در این برنامه قرار داده ایم تا به شما کمک کند بهترین حالت را داشته باشید! در این پیوند در اینجا به برنامه تنظیم مجدد آدرنال بپیوندید – https://bit.ly/28dayadrenalresetبه

برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید holisticwellness.ca/ خبرنامه و در اینستاگرام با من تماس بگیرید ، holisticwellnessfoodieبه اگر مطلبی دارید که دوست دارید من آن را گسترش دهم ، به من اطلاع دهید. همچنین اگر در هر پلتفرمی پادکست که به آن گوش می دهید ، امتیاز یا رتبه ای برای ما بگذارید بسیار مهم خواهد بود.

پیوندهایی به مواردی که در برنامه در مورد آنها صحبت می کنم:

  • کاپ اون eatonhemp.com برای صرفه جویی 20 درصدی در سراسر سایت با کد کوپن HEALTHYHORMONES. من کاملاً دانه کنف سرخ شده افرا و طیف وسیعی از روغنهای CBD با قدرت اضافی که قبل از خواب استفاده می کنم را دوست دارم. https://eatonhemp.com
  • آویز مورد علاقه من برای حفاظت از EMF و پشتیبانی از استرس. با کلیک روی این پیوند -> تا 50٪ در آویز HARMONI صرفه جویی کنید https://www.wendymyersdetox.com/2CN2HP5/BP658/؟uid=39
  • 15٪ در کلیه محصولات Organifi صرفه جویی کنید organifishop.comبه ترکیب جدید متعادل کننده هورمون زنانه Organifi Harmony و پودر آب سبز خوشمزه آن را بررسی کنید. از کد HEALTHYHORMONES استفاده می کند. آب سبز را اینجا ببینید – https://www.organifishop.com/products/organifi-green-juice-1-fläsch
  • محصولات CANPREV را در فروشگاه های مواد غذایی سالم کانادایی و به صورت آنلاین در Natures-Source.ca بررسی کنید. من شخصاً MYCO10 و پودر کلاژن آنها را دوست دارم. همچنین دوست دارم اسیدهای آمینه آنها را به اسموتی های قبل یا بعد از تمرین اضافه کنم. طرفدار من L-Glutamine و L-Tyrosine هستند. کاپ اون https://canprev.ca برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات Canprev. مطمئن شوید که جدید Liposomals از Canprev. در حال حاضر من از ویتامین C و Curcumin Liposomal آنها استفاده می کنم و محصولات بیشتری به زودی عرضه می شوند! – https://canprev.ca/products/curcumin100-liposomal

https://canprev.ca/products/vitaminc1000-liposomal

کجا می توان لیسی را پیدا کرد:

اینستاگرام لیسی (faithandfit)

دم لیسی فیس بوک را فاش کرد

وب سایت لیسی

کجا مرا پیدا کنند:

اینستاگرام سامانتا

فیس بوک سامانتا

وب سایت سامانتا

توییتر سامانتا

هورمونهای سالم برای زنان انجمن خصوصی پادکست در فیس بوک

نحوه کار با من:

آنها را به اشتراک بگذارید!

در Pinterest به اشتراک بگذارید



دیدگاهتان را بنویسید