وقتی نوبت به کاهش وزن شماره 60 می رسد ، شما یک انتخاب دارید: اکنون لذت ببرید یا بیشتر لذت ببرید!


لذت به عنوان “احساس رضایت و لذت شاد” تعریف شده است.

وقتی نوبت به زندگی خوب می رسد ، چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ آیا از داشتن انرژی ، ارتباط با افراد و چیزهایی که به شما علاقه دارند احساس خوبی دارید؟ فکر می کنم اینها چیزهایی است که اکثر ما را خوشحال می کند.

نکته این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار اتفاق نمی افتد – شما باید تلاش کنید تا همه موفق شوند و از آنها لذت ببرند.

اخیراً با مشتری در مورد Joy صحبت کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که عاطفی غذا می خورد و متوجه می شود وقتی شیرینی می خورد آرام می شود. آشنا به نظر می رسد؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ساز است. در کودکی ، ممکن است وقتی از سه چرخه ما بیرون افتاده اید یا از خوابیدن وحشت کرده اید ، دندان شیرینی داشته باشید. ارتباط بین درد و تسکین فوری دروغ است.

ممکن است هنگام خوردن شیرینی متوجه شوید که در حال حاضر احساس بهتری دارید. شیرینی ها دیوانه کننده هستند زیرا به مرکز لذت در مغز ضربه می زنند و حال شما را بهتر می کنند. لحظه ای شادی را تجربه می کنید.

اما پس از آن واقعیت ظاهر می شود. مشکلی که شما بر آن تأکید دارید حل نشده است. و شما خود را به دلیل حمایت نکردن از هدف کاهش وزن یا سلامتی عمومی ساده مورد انتقاد قرار می دهید. “چی فکر میکردم؟” شما می توانید بگویید. “اگر بتوانم اقدامی انجام دهم که منجر به شادی ماندگارتری شود ، چرا حواسم پرت می شود؟”

لذت بلندمدت احساسی است که وقتی چشم های خود را خالی می کنید و اقدامات خود را بر روی آن هدف بلند مدت متمرکز می کنید ، تجربه می کنید. شما لحظاتی را دارید که اشتیاق برای رفتن به شادی لحظه ای به وجود می آید ، اما تکنیک هایی را برای یادآوری هدف بلند خود ایجاد کرده اید.

برای راهنمایی بیشتر در نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، ممکن است بخواهید یک مانترا طراحی کنید …

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این شادی لحظه ای مشکل من را حل نمی کند”

… یا می توانید با یک اقدام مثبت مانند پیاده روی ، انجام حرکات یوگا یا صحبت با کسی ، حواس خود را پرت کنید.

ایده این است که شادی لحظه ای را که با تسلیم شدن به دست می آورید تشخیص دهید ، فقط حواس شما را پرت می کند و احتمالاً باعث آسیب می شود. این کار شما را از دستیابی به لذتی که از اهداف بلند مدت خود برای داشتن احساس خوب ، وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و غیره برخوردار می کنید ، باز می دارد.

به محض اینکه وسوسه را تشخیص دادید ، مکث کنید و فکر کنید – در این لحظه ، آیا من می خواهم لذت فوری را که از این کاسه بستنی یا پیتزای پنیر دریافت می کنم ببرم ، یا می توانم از طریق احساسات نفس بکشم و به یاد داشته باشم که چه احساس خوبی دارم وقتی وزن بهتری دارم ، انرژی بیشتری دارم و غیره

هیچ یک از ما همیشه در این راه موفق نیستیم ، اما اگر بیشتر اوقات موفق هستید ، به خود بسیار افتخار می کنید.

این روزها برای خوش فرم شدن چه می کنید؟ آیا از سلامت و توانایی های جسمانی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصا بعد از 60 سالگی وزن کم کرده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.