هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آب مورد نیاز بدن


اکثر مردم نمی دانند چقدر نوشیده اند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما نقش دارد و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها به طور م lessثرتری کار می کنند ، که متابولیسم شما را نیز شامل می شود. به اتومبیل خود فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی دارید ، کارایی بیشتری دارد. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته ماندن از این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی 1٪ کمبود آب می تواند باعث کاهش قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. شما به طور مداوم به دلیل ادرار و عرق دچار کم آبی می شوید. اگر می خواهید بدانید که چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که معادل حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی از مردم فکر می کنند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی اگر تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

آب مورد نیاز بدن

عوامل م theثر بر مقدار آب مصرفی

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که نیمی از وزن بدن خود را بردارید و این مقدار را در هر اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی شما همچنین بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می گذارد. توصیه می شود در هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در حال تمرین در خارج از منزل هستید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به افزودن بیشتر داشته باشید. کلیه ها هنگامی که منبع آب کافی وجود داشته باشد ، کارآمدتر عمل می کنند. هنگامی که کلیه ها توسط آب نجات می یابند ، ادرار غلیظ تری تولید می کنند که این امر باعث صرف انرژی بیشتر و فرسودگی بیشتر بافت های آنها می شود.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • یکی از اجزای مهم هیدراتاسیون ، نوشیدن آب قبل از شروع تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار خود را بررسی کنید. اگر به اندازه کافی هیدراته هستید ، باید تقریباً هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید رنگی یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. وقتی هوا تیره تر است ، مایعات کافی نداشته باشید. سردرد و سرگیجه یکی از نشانه های دیر کم آبی است. اگر با این مشکل روبرو هستید ، باید به سرعت آب خود را افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند در اوقات فراغت تابستانی و در بهترین حالت تجربه ای دلسوز کننده یا در بدترین حالت یک سفر اضطراری ایجاد کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته نگه دارید!

می توانید مقدار آب مورد نیاز خود را از دو وب سایت زیر محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید