هر آنچه باید در مورد رژیم غذایی حذف بدانید


به نظر می رسد عدم تحمل غذایی بیشتر از همیشه شایع است. امروزه طبیعی است که بفهمیم که چرا به دلیل اثرات منفی که بر بدن می گذارد ، گلوتن نمی خوریم یا از لبنیات دوری می کنیم. برای برخی ممکن است عدم تحمل غذایی باشد ، و برای برخی دیگر ممکن است حساسیت غذایی باشد ، که هنوز در ایالات متحده همچنان یک مسئله اصلی است.

طبق تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی ، بیش از 32 میلیون آمریکایی از حساسیت غذایی رنج می برندبه این علائم از علائم خفیف شامل خارش دهان و کهیر تا علائم شدیدتر مانند تنگی گلو متغیر است.

حساسیت غذایی چیزی است که باعث واکنش در سیستم ایمنی بدن شما می شود ، در حالی که عدم تحمل غذا چیزی است که باعث مشکل در هضم شما می شود. عدم تحمل غذایی معمولاً از شدت کمتری برخوردار است و شما همچنان می توانید مقدار کمی از آن را بدون داشتن مشکلات جدی بخورید.

تخم مرغ به عنوان حساسیت غذایی یا بخشی از رژیم حذف

یک راه برای تعیین نوع عدم تحمل غذایی شما این است که رژیم غذایی حذف کنید. این رژیم علاوه بر افزایش مشکلات عدم تحمل غذایی ، بسیار محبوب شده است. پس چگونه این کار را انجام می دهید؟

هر آنچه در مورد رژیم حذف باید بدانید را بخوانید.

رژیم حذف چیست؟

رژیم حذف بیشتر یک برنامه غذایی است که به شما اجازه می دهد غذاهایی را که علل شایع آلرژی و عدم تحمل هستند ، از بین ببرید ، بنابراین می توانید آزمایش کنید و ببینید بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد زیرا هر بدن متفاوت است.

میزان گرانش مربوط به رژیم حذف به شدت مشکلات شما بستگی دارد. برخی از افراد به سادگی تصمیم می گیرند که گلوتن و لبنیات را برای چند هفته حذف کنند تا احساس خود را ببینند ، برخی دیگر برای کاهش مشکلات جدی تر مانند IBS رژیم غذایی حذف شدیدتری را دنبال می کنند.

چرا باید رژیم حذف را انجام دهید؟

اگر متوجه شدید که از علائم جسمی رنج می برید ، همچنین:

  • باد کردن
  • گاز
  • هضم
  • مشکلات سیستم ایمنی
  • مه مغزی
  • متوسطی
  • سردرد
  • آکنه
  • اضطراب
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی

ممکن است بخواهید رژیم حذف را امتحان کنید. ممکن است شگفت زده شوید که متوجه شوید علت اضطراب شما مثلاً در محل کار نیست ، بلکه نانی است که هر روز صبح می خورید.

زخم معده یا معده باعث درد شکم می شود

رژیم حذف چگونه عمل می کند؟

اگر برای مدتی غذاهای خاصی را در رژیم غذایی خود حذف کنید که می تواند واکنش های بدی در بدن شما ایجاد کند ، متوجه می شوید که علائم شما ناپدید می شوند و دوباره احساس می کنید طبیعی هستید.

رژیم حذف باعث می شود که میکروبیوم شما به مسیر خود برگردد و التهاب را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان داده است که رژیم حذف می تواند به مشکلاتی مانند IBS و سندرم روده نشتی کمک کند.

چگونه رژیم حذف را شروع کنم؟

بسیاری از مردم رژیم غذایی خود را با حذف غذاهایی که برای بسیاری از افراد حساسیت زا / عدم تحمل شناخته شده است ، آغاز می کنند.

این شامل:

  • شیر
  • گلوتن
  • سویا
  • ولی
  • شکر تصفیه شده
  • بادام زمینی
  • Eeër

زنی که لیوان شیر را برای رژیم حذف حذف می کند

اگر تصمیم دارید رژیم غذایی حذف شدیدتری داشته باشید ، احتمالاً می خواهید رژیم کم FODMAP بخورید. این مخفف فروکتوز ، الیگوساکاریدها ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها است. بنابراین ، برخی از غذاهایی که باید با این رژیم غذایی سختگیرانه حذف کنید عبارتند از:

  • سایه شب (بادمجان ، گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی سفید)
  • میوه های دارای فروکتوز بالا (سیب ، گیلاس ، انبه ، انجیر)
  • محصولات لبنی
  • حبوبات (لوبیا ، بیسکویت ، عدس)
  • سیر
  • پیاز
  • محصولات را بشناسید

این غذاها کربوهیدراتهای زنجیره کوتاه محسوب می شوند ، به این معنی که هضم آن برای بدن شما سخت تر است.

رژیم حذف چقدر طول می کشد؟

این بستگی به موضوع شما و همچنین میزان انتخاب رژیم غذایی حذف کننده دارد.

با حذف برخی از غذاهای کلیدی محرک ، متوجه خواهید شد که نتایج آن را چند روز پس از شروع رژیم خواهید دید. با این حال ، برای به دست آوردن نتایج برای افراد دیگر ، هفته ها ، شاید حتی ماه ها طول بکشد.

بنابراین شما باید رژیم حذف را امتحان کنید تا نتایج را ببینید. یک مکان واقع بینانه برای شروع رژیم غذایی سه هفته ای است. در این مرحله ، ارزیابی و تعیین کنید که آیا آمادگی وارد کردن غذاهای جدید به رژیم غذایی خود را دارید.

چگونه غذاهای جدید معرفی کنم؟

اگر احساس می کنید بدن شما بهتر کار می کند و غذاهای ماشه ای را به اندازه کافی حذف کرده اید ، وقت آن است که همه چیز را برگردانید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که فقط یک وعده غذایی را در یک زمان دوباره معرفی کنید. به عنوان مثال تخم مرغ را در نظر بگیرید. طی چند روز یک یا دو بار تخم مرغ بخورید و احساس خود را ببینید. خوردن این وعده غذایی در طول این دوره بسیار مهم است ، زیرا ممکن است یک روز طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

اگر اولین معرفی جدید خوب انجام شد ، می توانید به وعده غذایی بعدی بروید. در دوره معرفی مجدد ، شما باید به احساسات بدن خود توجه زیادی داشته باشید. با هر بار معرفی مجدد ، مجله ای از نحوه پیشبرد امور تهیه کنید.

خوردن خاطرات یا مجله خوردن هنگام رژیم گرفتن

اگر هنوز بعد از معرفی مجدد بهبودی داشته باشم ، چطور؟

اگر یک غذا را دوباره معرفی کردید و متوجه شدید که بدن شما علائم عدم تحمل خود را نشان می دهد ، سعی کنید دوباره آن را به مدت دو هفته حذف کنید و سپس دوباره آن را وارد کنید. اگر همچنان این چرخه را امتحان کنید و غذا همچنان شما را آزار دهد ، احتمال اینکه شما آلرژی دارید و باید آن غذا را برای همیشه از رژیم غذایی خود حذف کنید خوب است.

نتیجه

رژیم حذف حذف شده ارزش امتحان کردن را دارد. مطمئناً به شما آسیبی نمی رساند و فقط می تواند به مشکلات خوردن شما کمک کند. کلید موفقیت در این رژیم صبر ، ثبات و هماهنگی با بدن است. ممکن است مدتی طول بکشد تا آثار حذف را مشاهده کنید ، اما باید رژیم را دنبال کنید و به احساسات بدن خود گوش دهید.

بعدی را بخوانید:

رژیم گیاهی ضدالتهاب

آیا رژیم کتو می تواند به یائسگی کمک کند؟

آیا شما این مقاله را دوست دارید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید