نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن کم کنید


905 9 دلیل برای کاهش وزن

برای برخی از افراد ، کاهش وزن بسیار ساده است: آنها فقط باید نوشابه و شیرینی را حذف کرده و به طور منظم به ورزشگاه مراجعه کنند. برای دیگران ، به ویژه کسانی که دارای اختلال مزمن هستند ، با وجود این ، کاهش وزن مبهم است و افزایش وزن خیلی راحت اتفاق می افتد که با وجود همه چیز درست انجام نمی شود.

افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افراد مبتلا به اختلالات مزمن بهداشتی است. برخلاف تصور عموم ، ناتوانی در کاهش یا کاهش وزن نشانه نقص شخصیت نیست ، بلکه خطایی در سلامت متابولیک ، ایمنی یا عصبی شما است.

شلیک چربی از نظر فرهنگی ، به ویژه علیه زنان ، پذیرفته شده است. حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن و چاق می توانند سالم ترین رژیم ها و شیوه های زندگی را داشته باشند. آنها مجبورند – اگر جرات غذا خوردن “معمولی” را داشته باشند ، به سرعت از کنترل خارج می شوند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به طرز مرموزی به راحتی وزن خود را افزایش داده اید ، به جای ضربه زدن به خود ، در نظر بگیرید که آیا هر یک از علل زیرزمینی زیر ممکن است در مورد شما صدق کند.

نه دلیل احتمالی که نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – هیچ کدام دلیل تنبلی یا عدم آموزش نیستند

1 شما یک رژیم جانباز مادام العمر هستید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری همراه با هنجارهای تصویری فرهنگی غیر واقعی از رژیم های غذایی کم کالری به سبک زندگی تبدیل شده است. با این حال ، در دوران جوانی این کار عالی است ، زیرا متابولیسم خود را از گرسنگی مداوم تخلیه می کنید.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمون های ذخیره چربی به گرسنگی پاسخ می دهد. در نتیجه ، اگر به کالری معمول خود بازگردید ، هر رژیم غذایی کم کالری می تواند شما را چاق تر از رژیم قبلی کند. این توضیح می دهد که چرا دیکون ها چنین موفقیت طولانی مدت کمی دارند.

این پدیده در مطالعه ای بر روی شرکت کنندگان از دانشگاه به طور چشمگیری نشان داده شد بزرگترین بازنده برنامه های تلوزیونی حقیقی. شش سال پس از شرکت در این نمایشگاه ، محققان دریافتند که آنها 800 کالری کمتر در روز می سوزانند و اکثر آنها به وزن قبل از نمایش خود برمی گردند و برای اینکه وزن خود را افزایش ندهند ، باید کمتر از 400-800 کالری در روز بخورند.

2. هورمون های گرسنگی شما از دست رفته است

برعکس ، اگر شما به طور منظم مقدار زیادی شکر و دسر بخورید و کربوهیدرات های فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) بخورید ، احتمالاً مقاومت به لپتین و عملکرد هورمون گرسنگی ضعیف دارید که باعث هوس و گرسنگی مداوم می شود. به حداقل رساندن یا حذف کربوهیدراتهای فرآوری شده و ورزش منظم به بهبود حساسیت به لپتین کمک می کند تا احساس گرسنگی و چربی سوزی شما به حالت عادی بازگردد.

3. تیروئید شما خوب کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا فعالیت کم تیروئید است. و شایع ترین علت این بیماری هاشیموتو است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. توجه به عوامل زمینه ای کم کاری تیروئید هاشیموتو به منظور بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4- شما ملتهب مزمن هستید

التهاب مزمن عملکرد هورمون ها ، متابولیسم و ​​سلامت را مختل می کند به نحوی که باعث ذخیره چربی می شود و از سوزاندن چربی جلوگیری می کند.

بسیاری از مردم با پیروی از رژیم غذایی ضد التهاب و شیوه زندگی از کاهش وزن آسان لذت می برند. غذاهای غنی از مواد مغذی بدون محرک های التهابی همچنین درد ، مشکلات روده ، بیماری های خود ایمنی ، فشار خون بالا ، اضطراب و سایر مشکلات سلامتی را کنترل می کنند.

5- دچار آسیب مغزی شده اید یا عملکرد مغز را مختل کرده اید

بسیاری از مبتلایان به یبوست و آسیب های مغزی متوجه می شوند که بعد از آسیب ناگهانی وزن خود را افزایش می دهند و قادر به کاهش وزن نیستند. صدمات مغزی باعث التهاب در مغز می شود که نه تنها بر عملکرد مغز بلکه از نظر متابولیک نیز تأثیر می گذارد ، عملکرد هورمون ها و سیستم ایمنی را مختل می کند به نحوی که باعث افزایش وزن و جلوگیری از سوزاندن چربی می شود. قربانیان آسیب مغزی نیز اغلب با خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم که با سوزاندن و ذخیره چربی مناسب تداخل دارند ، دست و پنجه نرم می کنند.

۶- بیماری کپک دارید

بیماری قارچی به طور فزاینده ای به عنوان علت زیرزمینی بسیاری از اختلالات و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن شناخته می شود. تقریباً یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به بیماری کپک هستند. سمیت مایکوتوکسین ها ، محصولات جانبی کپک ، می تواند بر سلامت متابولیک ، ایمنی و عصبی تأثیر جدی بگذارد و منجر به افزایش وزن غیرقابل توضیح و مقاومت در برابر کاهش وزن شود. این نه تنها به کپک سیاه مشکوک اشاره دارد ، بلکه به ساقه های قالبی رایج که بیشتر در اثر نشت و آسیب آب در ساختمانها ایجاد می شود نیز اشاره دارد.

7. شما با میکروبیوم روده چرب متولد شده اید

تحقیقات در مورد میکروبیوم روده ، تریلیون ها باکتری روده ما نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه جنبه های سلامت ما تأثیر می گذارند ، حتی اگر به احتمال زیاد لاغر یا سنگین باشیم.

مطالعات روی موش و انسان نشان داده است که افراد چاق تلقیح شده با باکتری های روده افراد نازک به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش می دهند.

عواملی که بر روی “امضای” میکروبیوم روده شما تأثیر می گذارد ، به نحوی که چاقی را افزایش می دهد ، شامل زایمان از طریق سزارین ، تغذیه با شیر مادر و استفاده منظم از آنتی بیوتیک ها در دوران نوزادی است.

8. شما قربانی سوء استفاده جنسی از کودکان یا تجاوز جنسی هستید یا PTSD دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای فهمیدن اینکه چرا بیشتر افراد چاق وزن خود را از دست دادند ، یک محقق چاقی به یک کشف تصادفی دست یافت – اکثر افراد او در دوران کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند یا قبل از آن مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. زمانی که افزایش وزن آنها شروع شد به این می تواند منجر به PTSD پیچیده و پیدایش اعتیاد به غذا شود.

به طور مشابه ، محققان بین اعتیاد به غذا و PTSD در زنان همبستگی پیدا کرده اند.

9. شما یک اختلال مبتنی بر مغز دارید که اعتیاد به غذا و اختلال خوردن را افزایش می دهد

برای بسیاری از افرادی که مشکل وزن دارند ، غذا خوردن منشاء رفتارهای اعتیادآور شکنجه کننده می شود که می تواند به اختلالات خوردن تبدیل شود. به طور فزاینده ای مشخص شده است که اعتیاد و اختلالات خوردن با اختلالات مبتنی بر مغز مانند ADHD مرتبط است. اختلال در عملکرد عصبی باعث ایجاد الگوهای فکری وسواسی می شود که پایه و اساس اختلالات خوردن و خوردن اعتیاد آور را ایجاد می کند.

به دنبال علت اصلی افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن برای ایجاد سازگاری با خود باشید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل موثر در نبرد مزمن با افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن کمک کند. جامعه ما از ما می خواهد که از طریق تبلیغات نامناسب غذاها و نوشیدنی های شیرین را بالا ببریم در حالی که صنعت رژیم غذایی میلیارد دلاری و ایده آل های غیرممکن بدن پاپ ارزش انسان را بر اساس لاغری ارزش گذاری می کند.

نتیجه این است که میلیون ها نفر ، که اکثریت آنها زن هستند ، چربی سلامت جامعه را درونی می کنند و شرم و نفرت از خود را در مورد غذا و بدن خود ایجاد می کنند ، در حالی که بیماری واقعی در جامعه است و نه در فرد.

بدن یک ماشین فوق العاده است که در خدمات دائمی برای ما کار می کند. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را به گونه ای بیاموزید که بدون توجه به اندازه شما به سلامتی و عملکرد شما احترام بگذارد. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید