نحوه خوابیدن شما بر سلامتی شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

پس از یک روز چرت طولانی ، اگر هنگام خواب زیر برگ ها جمع شوید ، احتمالاً به حالت خواب مورد علاقه خود برخورد می کنید. شما می توانید در موقعیت معمول خود بنشینید بدون اینکه زیاد در مورد آن فکر کنید. س isال این است که “آیا شما در موقعیت مناسب می خوابید؟ این یک علم قدرتمند است که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت کلی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید بدانید کیسه خواب معمول شما چیست و چقدر برای سلامتی مفید یا مضر است ، به پایین بروید. خیلی دیر وضعیت بدن خود را اصلاح کنید تا از مشکلات طولانی مدت سلامتی جلوگیری کنید.

رایج ترین حالت

حدود 54 درصد از جمعیت جهان به پهلو و در مجموع 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه افراد که حدود 7 درصد را تشکیل می دهند ، روی شکم می خوابند.

بهترین حالت خواب برای شما چیست؟

برای همه چیز جدیدی نیست که خواب کافی برای سلامت روحی و جسمی ضروری است. اما شاید تعجب کنید که بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد و باعث تغییر در شخصیت شما می شود. گزارش شده است که موقعیت های خواب بر رفتار روزانه شما تأثیر می گذارد.

شایع ترین وضعیت خواب

در اینجا رایج ترین حالت خوابیدن آمده است. سریع بخوانید تا دریابید موقعیت خواب مورد علاقه شما چیست ، جوانب مثبت و منفی.

روی شکم بخوابید

آیا رو به پایین یا سر خود را بین بازوهای خود ، روی بالش بلند کرده اید ، می خوابید؟ وقتی روی شکم دراز می کشید ، صحبت نکنید ، تنها نیستید. شما به گروهی از 7 of افراد تعلق دارید. اقلیتی روی شکم خود می خوابند. این نیز به عنوان خواب بیش از حد روی شکم شناخته می شود که می تواند دیگران را از خروپف شدید شما در شب نجات دهد ، اما در هر صورت هرگز توصیه نمی شود.

گردن و ستون فقرات تحت فشار:

خوابیدن روی شکم و سر بالا روی بالش گردن و ستون فقرات را در حالت مداوم استرس نگه می دارد. ماهیچه های شما تحت فشار هستند. هسته مرکزی بدن شما سنگین ترین است و کمرتان را در حالت خمیده ثابت نگه می دارد. این استفاده بیش از حد از مهره ها می تواند منجر به عوارض پزشکی زیادی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند باعث ایجاد برخی از اعصاب شود که منجر به از دست دادن احساسات می شود ، معمولاً در اندام تحتانی شما به مرور زمان. گردش خون محدود می تواند باعث آسیب به قسمت های مختلف بدن شود.

اگر نمی توانید متوقف شوید ، ابتدا سعی کنید گردن و ستون فقرات را در حالت خنثی نگه دارید. قسمت بالایی پیشانی خود را روی بالش بگذارید یا بالش را زیر ناحیه لگن قرار دهید تا از بزرگنمایی کمر جلوگیری شود.

در وضعیت جنین بخوابید

به پهلو بخوابید و پاها را جمع کرده و زانوها را به سمت سر خم کنید. این باعث ایجاد انحنای اضافی برای ستون فقرات می شود و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

محدودیت ها محدودیت ها:

خوابیدن در این حالت می تواند حرکت ماهیچه اولیه غشای تنفسی را محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت طولانی مدت هنگام خواب دچار خفگی می شوند.

موقعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار اهمیت زیادی دارد. این حالت به گردش بهتر جنین و مادر کمک می کند. اگر با این وضعیت درد لگن دارید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار را کاهش دهد.

موقعیت خواب جانبی

خوابیدن به پهلو حالت کلی است. حدود 54 درصد از مردم جهان در این حالت می خوابند. این موقعیت دقیق خواب با فواید سلامتی فراوان است.

ستون فقرات کشیده:

این حالت قابل توجه به حفظ آرامش مهره ها برای طولانی مدت کمک می کند. این فشار اضافی را برطرف کرده و از بزرگنمایی و تقویت مهره ها جلوگیری می کند. هیچ برخورد عصبی با یک ستون فقرات دراز و کشیده ارتباط ندارد.

تاثیر بر ماهیچه ها:

این حالت از شل شدن گردن ، شانه ها و عضلات پشت پشتیبانی می کند. استرس را بر آنها کاهش می دهد و آنها را در وضعیت متعادل نگه می دارد.

یک خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیمارانی که با آپنه خواب ، تنفس دهانی و خروپف شدید دست و پنجه نرم می کنند. این موقعیت با بازکردن راههای هوایی محدود به حالت عادی از این وقفه جلوگیری می کند.

موقعیت ورود به سیستم

افرادی که این حالت را دارند به پهلو می خوابند و پاها و بازوها در حالت مستقیم سفت و محکم قرار دارند. نمایشی کلاسیک از بدن سرد و سفت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، این می تواند درد مفاصل را به دلیل سفتی تشدید کند.
در ابتدا ، سعی کنید دست ها و پاهای خود را در حالت کمی خمیده نگه دارید تا این عادت را در طول زمان ترک کنید.

موقعیت سوپین

حالت خوابیده به پشت ، دومین موقعیت گسترده است. عموماً به عنوان خوابیدن به پشت شناخته می شود. حدود 38 درصد مردم به این نگرش عادت کرده اند. مزیت این موقعیت این است که گردن را نگه می دارد و در حالت خنثی بدون مزاحمت قرار دارد.

یک علامت بد برای افراد مبتلا به آپنه خواب:

این حالت snorkels را سفت می کند و راه های هوایی را مسدود می کند و باعث تنفس در هنگام خواب می شود.

درد پایین کمر:

معمولاً با فشار طولانی مدت بر کمر ، درد کمر را در گروه سنی سالمندان افزایش می دهد. اگر از خوابیدن در موقعیت لذت می برید اما این نیز دلیل کمردرد شما است. من برای شرایط شما راه حلی دارم. از یک رول گردن یا یک پد کوچک رحمی زیر گردن خود استفاده کنید تا فشار بر کمر شما کاهش یابد.

بردن:

برای یک بزرگسال بسیار مهم است که 7 تا 8 ساعت در روز بخوابد. انسان یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. داشتن یک ریتم شبانه روزی طبیعی ، که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود ، برای تعادل کامل برای یک سبک زندگی سالم ضروری است. هنگامی که شما در خواب هستید ، بر سلامت روحی و جسمی شما به طور یکسان تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله به طور منظم ، بهداشت خواب خود را حفظ کنید. سعی کنید با رعایت چند مرحله ساده ، هر شب بخوابید و با کیفیت بخوابید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور شدید ، سر و صدا و سایر عوامل مزاحم خواب در اطراف خود اجتناب کنید.
  • سعی کنید یک روال را تنظیم کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • قبل از ورود به دفترچه خاطرات بهداشت خواب ، یک فنجان شیر گرم با یک قاشق چایخوری شکر اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

برای رعایت ذهن و بدن سالم و متعادل ، این مراحل ضروری را دنبال کنید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

دیدگاهتان را بنویسید