مینی راهنمای خیساندن و جوانه زدن در خانه


تعجب می کنید که نوشیدن و سم پاشی چیست؟ در اینجا یک راهنمای کوچک برای چرایی و چگونگی تهیه دانه ها ، غلات و حبوبات خود در راحتی آشپزخانه خود آورده شده است.

وقتی به جوانه فکر می کنید ، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد مشتی از گیاهان برگ دار سبز کوچک و ساقه سفید است که اغلب در بسیاری از ساندویچ فروشی ها به عنوان گزینه اصلی استفاده می شود. و شما اشتباه نمی کنید!

جوانه ها سبزیجات مفیدی هستند که می توان به طرق مختلف از آن لذت برد. می توانید آنها را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید ، اما می توانید آنها را خودتان در خانه تهیه کنید.

در اینجا اصول اولیه خیساندن و جوانه زدن به شما کمک می کند تا شروع کنید!

چه جهشی؟

جوانه ها بذرهای جوانه زده (یا گیاهان بچه) هستند ، بنابراین جوانه فرایند رشد آنها است.

همه این بدان معناست که Som یک شلیک کرده است. این شبیه به یک گیاه موجود است که جوانه جدیدی از ساقه خود رشد می کند مگر اینکه با دانه اولیه شروع کنید. برخی از نمونه های تجاری رایج عبارتند از جوانه یونجه ، جوانه ماش و علف سفید.

دانه ها ، غلات و حبوبات برای جوانه ها بهتر عمل می کنند. شما می توانید این کار را در خانه تنها در چند مرحله ساده انجام دهید ، که شامل یک فرآیند خیساندن برای تحریک دانه ها ، دانه ها یا گل است.

اما در ابتدا ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا جوانه ها برای شما مفید هستند.

فواید آبیاری و جوانه زنی

مزایای اصلی خوردن و تزریق این است که می تواند فراهمی زیستی و هضم مواد مغذی را افزایش دهد.

حبوبات ، آجیل و دانه ها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند با جذب سایر مواد مغذی موجود در گیاه به ویژه مواد معدنی مانند کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم و روی رقابت کنند. برخی از این مواد مغذی حاوی اسید فیتیک (یا فیتات) ، اسید اگزالیک (یا اگزالات) و لکتین هستند.

نشان داده شده است که خیساندن باعث کاهش میزان مواد مغذی در برخی حبوبات و دانه ها می شود ، اما میزان بستگی به گونه دارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه مقایسه ای در سال 2018 نشان داد که سویا و سایر لوبیاهای معمولی در آب مقطر قبل از پخت ، میزان اگزالات و لکتین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند ، اما هیچ تاثیری بر اسید فیتیک ندارند.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که گیلاس و نخود سبز در مقیاس صنعتی سم پاشی می شوند و فیتات ها را کاهش می دهند بدون اینکه بر کیفیت تغذیه آنها تأثیر بگذارند. اما یک مطالعه دیگر نشان داد که لنزها نه تنها مواد مغذی خود را از دست می دهند بلکه پس از بیرون آمدن محتوای اسید آمینه و آنتی اکسیدان را نیز به دست می آورند. همچنین نشان داده شده است که آرد برنج کامل اسید فیتیک را از دست می دهد اما پس از جوانه زنی آنتی اکسیدان دریافت می کند. فراهمی زیستی آهن برخی از آرد غلات کامل نیز می تواند پس از جوانه زدن افزایش یابد.

علاوه بر این ، برخی از دانه های جوانه دار پروتئین بیشتری نسبت به نمونه های غیرحرفه ای خود یافته اند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که آمینواسیدهای قابل توجهی پس از جوانه زنی دانه های سفید ، برنج قهوه ای و تریتیکال افزایش یافته است.

نشان داده شده است که حتی محصولات تجاری مانند توفو و شیر سویا با جوانه های سویا حاوی پروتئین بیشتر و مواد مغذی کمتری نسبت به محصولات مشابه خود هستند.

از نظر قابلیت هضم ، دانه جوانه می تواند در دسترس بودن فیبر را نیز افزایش دهد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که لوبیا محتوای فیبر خود را در طول 5 روز 133 درصد افزایش می دهد. جوانه زدن غلات همچنین می تواند محتوای گلوتن را کاهش دهد و این کار را برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند آسان تر می کند.

به یاد داشته باشید که مواد مغذی در زمانی که حبوبات به شکل خام و پخته نباشند در بالاترین حد خود قرار دارند … و من هیچکس را نمی شناسم که از کاسه بزرگی از لوبیا قرمز پخته به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود لذت ببرد. با این وجود ، خیساندن و جوانه زدن می تواند مواد مغذی را کاهش داده و فراهمی زیستی سایر مواد مغذی را در گیاه بهبود بخشد.

نحوه پرورش جوانه در خانه

آماده اسپری در آشپزخانه خود هستید؟ در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

ابتدا یک تجهیزات جوانه زنی مناسب تهیه می کنید. این می تواند یک “شیشه جوانه” رسمی باشد که دارای یک درب تهویه و شاید حتی یک پایه است. این همچنین می تواند به معنای یک فنجان سنگ تراش با یک درب زنجیری ، یا یک درپوش باشد که در خود سوراخ های تهویه ایجاد کرده اید ، یا یک تکه پارچه پنیر با یک نوار لاستیکی هنگام اسپری دانه های کوچک محکم شده است. همه آنها یک هدف را ارائه می دهند و هیچ راه اشتباهی برای انجام آن وجود ندارد (تا زمانی که شما ایمنی غذا را تمرین می کنید).

نوشیدن و تزریق:

  1. با حبوبات خام مانند بیسکویت یا لوبیا ، غلات یا دانه ها شروع کنید. هرچه آنها را تازه تر بیابید ، احتمالاً نتیجه بهتری خواهید داشت. معمولاً می توانید کیسه های لوبیا خشک شده (یا غلات یا دانه ها) را به صورت عمده یا ماکارونی و کنسروها در اکثر فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.
  2. دانه های خود را کاملاً بشویید و در شیشه تمیز و استریل خود قرار دهید. آنها را با آب تصفیه شده که 2-3 اینچ از آنها بالا می رود بپوشانید. روی شیشه خود را با نوکی که انتخاب کرده اید بپوشانید.
  3. گلها را روی بشقاب بگذارید تا یک شبه یا حدود 8 ساعت در حالت عمودی بنشینند.
  4. از اینجا می توانید لوبیا یا دانه های خشک شده را هر زمان که می خواهید بپزید. اگر آنها را منفجر می کنید ، کوچک کنید ، آبکشی کنید و دوباره تخلیه کنید. سپس شیشه را در وضعیت بالایی تثبیت کنید تا رطوبت اضافی خارج شود ، درست مانند داخل یک کاسه کوچک که مایع پیدا می کند. اگر قطره قطره چکه کرد ، شیشه را دوباره به صورت عمودی پرواز کنید زیرا نمی خواهید دانه ها کاملاً خشک شوند. بهتر است آنها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  5. هر 8-12 ساعت با آب تازه فیلتر شده شستشو داده و بشویید. آنها باید ظرف چند روز شروع به سمپاشی کنند. شستشو و تخلیه را مانند قبل ادامه دهید تا طول آنها حدود 1-2 اینچ باشد.
  6. وقتی جوانه های شما تمام شد ، آنها را بشویید و برای آخرین بار بگذارید. سپس آنها را به یک ظرف سرپوشیده منتقل کرده و به مدت 5-7 روز در یخچال نگهداری کنید. هرچه زودتر از آنها استفاده کنید ، تازه تر خواهند بود!

جوانه ها را می توان همانطور که هست می خوریم ، به سالاد اضافه می کنیم ، به عنوان ساندویچ و مواد پرکننده استفاده می کنیم ، یا حتی می توان به غذاهای داغ مانند سوپ و املت یا کیک ها اضافه کرد.

اقدامات ایمنی مواد غذایی

در سال های اخیر ، جوانه ها به عنوان غذای پرخطر توسط FDA توصیف شده اند. این به این دلیل است که آنها سابقه ایجاد بیماری های ناشی از غذا در ایالات متحده را نیز دارند سالمونلا در اشرشیاکلی در واقع ، طبق CDC ، بین 2013-2017 ، 12 شیوع ناشی از خوردن جوانه توسط افراد رخ داده است.

چرا اینطور است؟ تعدادی احتمال وجود دارد که جوانه ها در حین فرایند جوانه زنی خود آلوده شوند. به عنوان مثال ، جوانه های تجاری رشد یافته در مزارع بزرگ می توانند با آب آبیاری ، کود ، حیوانات یا کارگران غیر بهداشتی مزرعه آلوده شوند. آنها همچنین می توانند در طول حمل و نقل در معرض میکروب ها قرار گیرند. بزرگ شدن در خانه ، خطرات مشابهی را شامل می شود. جوانه ها می توانند توسط سطوح و تجهیزات غیر استریل ، دست های کثیف یا حیوانات خانگی در خانه شما آلوده شوند.

علاوه بر این ، محیط رشد ایده آل برای سم پاشی – دمای اتاق با رطوبت بالا – همچنین محیط ایده آل برای رشد میکروارگانیسم ها است.

برای کاهش خطر آلودگی:

  • فقط جوانه هایی را بخرید که در یخچال نگهداری می شوند
  • اطمینان حاصل کنید که جوانه های ذخیره شده حاوی گل ، کپک ، لنگیدن یا بوی عجیب نیستند
  • هنگام سمپاشی در خانه ، دستان خود را کاملاً بشویید ، سطوح را ضدعفونی کنید و همه ظروف و جوانه های آشپزخانه را از قبل استریل کنید
  • جوانه ها را در ظروف تمیز در دمای 40 درجه فارنهایت یا کمتر در یخچال نگهداری کنید
  • قبل از خوردن جوانه ها ، آنها را بلافاصله زیر آب جاری و خنک بشویید

برای افراد معمولی سالم ، فواید خوردن جوانه از این خطرات بیشتر است. با این حال ، اگر شما باردار هستید یا در گروه های خطرناک تری قرار می گیرید ، مانند افراد مسن یا افراد دارای نقص ایمنی ، بهتر است از خوردن جوانه ها ، به ویژه خام ، خودداری کنید.

5 به طور معمول تغذیه سالم و فعالیت هایی که در دوران بارداری ناسالم هستند >>

برش کوتاه برای نوشیدن و اسپری کردن

آیا وقت (یا تمایلی) برای پرورش جوانه های خود در خانه ندارید؟ مشکلی نیست!

تعدادی از محصولات موجود است که قبلاً سم پاشی شده اند یا از حبوبات و دانه های ترد به عنوان مواد اصلی استفاده می کنند که مزایای تغذیه ای یکسانی را با راحتی بیشتر ارائه می دهند.

برخی از مارک های مورد علاقه من که محصولات جوانه مانند نان ، ماکارونی ، شیرینی و غلات تولید می کنند عبارتند از:

خواه بخواهید محصولات پیش جوانه ای بخرید یا خودتان آنها را پرورش دهید ، امیدوارم این کار مکان مناسبی را برای شروع به شما بدهد. با رعایت نکات ایمنی غذا ، می توانید انواع جوانه ها را به راحتی در آشپزخانه خود پرورش دهید – و از تغذیه و قابلیت هضم آن ها لذت ببرید!

وزن کشی: آیا سعی کرده اید حبوبات بخورید و یا مجبور شوید؟ تمام نکاتی را که دارید در نظرات به اشتراک بگذارید!

برای تغذیه بیشتر از کمک به برخی از این پست ها را بررسی کنید:

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، به دنبال عکس باشید و #WHITSKITCH را برچسب گذاری می کنم – من آن را باور دارم!

دیدگاهتان را بنویسید