موز چاق است یا لاغر؟ || موز چاق است یا لاغر؟


این برای افرادی که می دانند چگونه از رژیم غذایی خود مراقبت کنند بسیار مهم است موز چاق یا لاغر استبه اغلب به افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند توصیه می شود که میوه و سبزیجات بیشتری بخورندبه با این حال ، برخی از مردم نگران هستند که میوه های با قند بالا مانند موز می توانند چرب باشند. بیشتر میوه ها حدود 90 درصد کربوهیدرات دارند ، یعنی قند بیشتری دارند. میوه ها جزء ضروری رژیم غذایی متعادل هستند زیرا مکمل های حیاتی بدن را تامین می کنندبه

موز سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی داردبه آنها حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات و همچنین برخی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستندبه بیشتر کربوهیدرات ها و موزهای رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی و پروتئین موز من هستندبه

موز همچنین دارای تعدادی ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان ها از جمله دوپامین و کاتچین است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر و برخی مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها است. یک موز متوسط ​​حدود 105 کالری تأمین می کند و فیبر بالایی دارد.

همین حالا با مشاورین پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

موز چقدر انرژی بدن را تامین می کند؟

یک موز متوسط ​​حدود 7 درصد مکمل کالری توصیه شده روزانه را تامین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. خوردن مقدار زیادی فیبر حتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیورتیکول و برخی از سرطان ها مرتبط است. مصرف کافی فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

یک مطالعه در سال 2009 میزان مصرف 252 زن را در یک دوره 20 ماهه اندازه گیری کرد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان در روز می خوردند ، وزن بدن آنها حدود 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) کمتر بود.

دانشمندان بر این باورند که فیبر به شما احساس طولانی تری می دهدبه

آیا شاخص گلیسمی موز کم است یا زیاد؟

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، اما بستگی به میزان رسیده آن دارد. شاخص قند خون (GEE) این اندازه گیری میزان غذا است که سطح قند خون را افزایش می دهد. اگر نمره غذا کمتر از 55 باشد ، داده شده کم در نظر گرفته می شود. نمره 56-69 ، متوسط ​​و 70 یا بالاتر استبه

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی قند ساده هستند به سرعت جذب می شوند و داده شده آنها زیاد هستند زیرا باعث افزایش بیشتر قند خون می شوندبه غذا بخور داده شده بالا بودن آن با افزایش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سکته همراه است.

غذاهایی که کربوهیدرات آنها به آرامی جذب می شود داده شده آنها کمتر هستند و قند خون شما را ثابت نگه می دارند. از آنجا که موز 90 درصد کربوهیدرات دارد ، گاهی اوقات به عنوان میوه ای با قند بالا در نظر گرفته می شود.

با این حال ، نمره داده شده بسته به میزان رسیدن ، موز 42-62 است. این بدان معناست که آنها از نظر شاخص قند خون پایین تا متوسط ​​هستند.

با غذا بخورید داده شده زیر موز می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. این امر به مرور زمان منجر به کاهش وزن می شود. موز دارای شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​است (GEE) الاغ سطح قند خون آنها و اثرات قند خون بالا با بلوغ افزایش می یابدبه

موز رسیده بهتر است یا نارس؟

هرچه موز سبزتر باشد ، در برابر نشاسته مقاومت بیشتری دارد. نوع کربوهیدرات موجود در موز بستگی به میزان رسیده بودن آن دارد. موز سبز نارس حاوی نشاسته مقاوم است ، در حالی که موز زرد رسیده حاوی قندهای طبیعی استبه مقاومت در برابر گلوکز زنجیره بلند در برابر هضم مقاوم است. آنها به عنوان فیبر محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش وزن و سطح قند خون را ارائه می دهند.

نشاسته مقاوم همچنین می تواند جذب قند را از غذا کند کند. این امر سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد و شما را سیر می کند. علاوه بر این ، نشاسته های مقاوم می توانند چربی سوزی را افزایش دهند.

موز رسیده مصرف کنید داده شده آنها بلندتر از موز سبز هستند. میزان قند با رسیدن موز افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر سطح قند خون تأثیر می گذاردبه به طور کلی به نظر می رسد موز قند خود را به آرامی آزاد می کند.

در مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا ، 9 اونس (250 گرم) موز به صبحانه کم شده به مدت 4 هفته به میزان قابل توجهی سطح قند و کلسترول خون را کاهش داد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شودبه

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال ، موز همیشه مورد بحث بوده است که آیا چرب است یا به کاهش وزن کمک می کند.

ادعا شده است که خوردن موز و شیر برای چند روز به کاهش چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. ورزشکاران ، موز را به عنوان وعده غذایی قبل از تمرین برای تقویت انرژی و عضله سازی می خورند.

نیمی از کربوهیدرات های یک موز رسیده شکر (14.4 گرم) است که به سرعت انرژی را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته مقاوم است (RS) فازهای وحشی پس از تخمیر در روده ، RS اسید چرب زنجیره ای کوتاهی به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در دانشگاه بریگهام یانگ انجام شد نشان داد که افزایش میزان فیبر به کاهش وزن و کالری اضافی کمک می کند. موز همچنین مقدار زیادی پتاسیم برای برش دارد BMI و وزن کمک می کند.

موز تحت چه شرایطی وزن غذا را کاهش می دهد؟

موز یک میوه همه کاره است که می توان آن را در وعده های محدود برای کاهش یا حفظ وزن مصرف کرد. به عنوان یک میان وعده به جای یک وعده غذایی کامل بخوریدبه

  • موز منبع غنی فیبر است که حجم زیادی از غذا را افزایش می دهد و کالری های غیر ضروری را کاهش می دهد. خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده به کاهش وزن شما کمک می کندبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. با این حال ، یک موز متوسط ​​دارای کربوهیدرات ها و قندهای قابل هضم است که رضایت بخش و بهتر از سایر میان وعده های قندی است.
  • استحکام مقاوم (RS) در موز سبز و رسیده ، باعث اکسیداسیون چربی می شود ، ذخیره چربی را در سلول های چربی کاهش می دهد و می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • موز کالری و قند بالایی دارد. از آنجا که منبع انرژی مقرون به صرفه ای است ، استقامت ورزشکاران را افزایش می دهد. بنابراین ، خوردن موز در کنار سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویمبه

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

اکنون که می دانید موز چگونه به کاهش و افزایش وزن شما کمک می کند ، بیایید ببینیم که چگونه از آن برای هر دو منظور استفاده می کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا وعده غذایی قبل از تمرین به مواد مغذی کمک می کند تا احساس سیری و انرژی داشته باشید.به

موز کالری بالایی دارد ، بنابراین خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به رژیم غذایی معمول کاهش وزن ، افزودن آن به اسموتی یا میلک شیک استبه

موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر افزایش وزن و کاهش وزن ، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد.

  • موز حاوی پکتین و نشاسته مقاوم است که هضم معده را کند می کند ، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد و به تنظیم گلوکز متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی یک رژیم متعادل با موز برای دیابت ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.به
  • نشاسته مقاوم در موز خام از هضم روده باریک فرار کرده و برای تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تخمیر می شود. این جریان خون را به روده بزرگ تحریک می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد ، به ویژه در زنان مسن.
  • ترکیبات زیست فعال و موز سلامت را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور موز برای کاهش وزن

موز را خرد کنید ، یک لیوان شیر و یخ به مخلوط کن اضافه کنیدبه یک قسمت بستنی اضافه کنید4-5 سپس بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع یکدست و غلیظ شودبه اسموتی را به لیوان ها اضافه کنید و در صورت لزوم شکر را اضافه کنیدبه

شما همچنین می توانید طعم های مختلف بستنی را امتحان کنید و میوه های مختلف خشک شده مانند کشمش ، آجیل و آجیل بادام هندی را برای افزایش غنای و ارزش غذایی شیک موز خود اضافه کنید. شیر میلک شیک نه تنها خوشمزه است ، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

چه موقع برای کاهش وزن موز بخورم؟

موز چاق است یا لاغر؟  |  دکتر

برای افزایش انرژی ، موز را برای ناهار یا قبل از تمرین بخورید. می توانید یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن شما شروع شود و خلق و خوی شما تقویت شود.به

برای افزایش وزن روزانه چند عدد موز بخورم؟

موز جزو غذاهای افزایش وزن نیست مگر اینکه با اسموتی یا مکمل پروتئین ترکیب شود تا کل کالری دریافتی شما افزایش یابد. ترکیب اسموتی موز با تمرینات ورزشی با وزنه به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

هضم شکر موز هنگام خوردن در شب دشوار است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

اخرین حرف

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (ریزمغذی ها) است. این ریز مغذی ها به عنوان کوفاکتورها (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی را برای آزادسازی انرژی تسریع می کنند) در متابولیسم گلوکز و مصرف انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موزهای رسیده و نارس دارای شاخص گلایسمیک پایین و شاخص سیری بالایی هستند. یک مطالعه در اسپانیا نشان داد که رژیم غذایی شامل می شود داده شده سطوح کم انرژی م thanثرتر از رژیم های کم چرب است داده شده باز است.

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight

دیدگاهتان را بنویسید