مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم غذایی پرکالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم سریع کاهش وزن است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم شما باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد!

پرسش و پاسخ رژیم کتوژنیک 1 - رژیم کتوژنیک را امتحان کنید

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم کم چرب ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در رژیم کتو ، چربی سوخته و انباشته شده بدن بدون ایجاد احساس گرسنگی در فرد ایجاد می شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، دیری نمی گذرد که به هدف خود می رسید و از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو ، شما باید بیشتر کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

به طور معمول ، بدن منبع انرژی کربوهیدراتهای سوخت (محصولات قندی) است. اما در این رژیم غذایی ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در واقع ، بافت چربی به عنوان سوخت به شما در کاهش وزن کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، در نهایت انرژی شما تمام می شود (قند خون که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). این معمولاً بین 3 تا 4 روز طول می کشد. بدن سپس از پروتئین و چربی برای تجزیه انرژی استفاده می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

صفحه 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند بهبود می یابد.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم دارای اثرات بیشتر و بهتری نسبت به رژیم های کم چرب است. یکی از دلایل این است که در کتوژنیک می توانید به دلیل رژیم های کم چربی ، وزن بیشتری را کاهش دهید ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع وزن کمک می کند ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مقابله با آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنم؟ اگرچه روشهای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، اما بهترین نتایج معمولاً از 5 مرحله زیر حاصل می شود:

  • مرحله اول: به سرعت گلوکز را از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره حذف کنید.
  • مرحله دوم: این باعث می شود بدن شما یک منبع سوخت جایگزین پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله SUM: در عین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت سطوح بالای کتون باعث کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست که به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش عمده ای از رژیم غذایی شما را تشکیل می دهند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، حتما مایعات زیادی بنوشید. به یاد داشته باشید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود بخشند بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای که می خواهند عضلات بدن خود را بسازند یا می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم غذایی ، مانند سایر رژیم ها ، تنها در صورتی مفید است که آن را طولانی مدت نگه دارید.

نمونه رژیم کتوژنیک

شنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده و کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده و کره

ناهار: سالاد میگو با روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده و پیاز با سبزیجات و کره

سهشنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده و پیاز سرخ شده را با سبزیجات و کره تفت دهید

شام: ماهی قزل آلا و کره بو داده با سبزیجات

چهار شنبه :

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه :

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده و کره

ناهار: مثل شام روز قبل

شام: گوشت چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشت با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود در رژیم لاغری خود از انواع سبزیجات استفاده کنید و همچنین با پخت انواع غذاها با تزئینات جالب رژیم غذایی را آسان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید