فواید ویتامین D


ویتامین D چه فوایدی دارد؟

شاید مهمترین فایده ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که به نوبه خود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی آنها را تسهیل می کند. دریافت مقدار کافی از ویتامین دی. همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها مهم است و بسیاری از مطالعات اخیر نیز با بهبود مقاومت در برابر بیماری های مختلف مرتبط هستند.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار می شوند
  • خستگی و احساس خستگی مداوم
  • درد کمر یا ساق پا
  • افسردگی
  • بهبود زخم ها و سایر زخم ها مختل می شود
  • استخوان ها از بین رفته اند
  • ریزش مو
  • درد عضلانی
سطح پایین ویتامین D را چگونه درمان می کنید؟

هدف این است که سطح ویتامین D را برای کاهش نوع علائم بالا و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی تنظیم کند. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 IU در روز از رژیم غذایی و مکمل دریافت کنند.

کدام غذاها سرشار از ویتامین D هستند؟
  • ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر یا ماهی فروشان محلی در ایرلند تهیه کنید)
  • غذاهای غنی شده با ویتامین D ، مانند برخی از محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا واقعاً بر مشخصات هورمونی من تأثیر می گذارد ، بنابراین باید یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید!)
  • گوشت گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم!)
  • پنیر (فقط برای من پیتزا آه!)
  • ایگلب (Ee!)
  • علاوه بر این ، شما نمی توانید با این افراد بد اشتباه کنید – طعم آنها نیز بسیار خوب است!



دیدگاهتان را بنویسید