غذاهایی که باعث واکنش هورمونی می شوند – آن لوئیز گیتلمن


انسولین ، گلوکاگون و ایکوزانوئیدها

غذا واقعا م efficientثرترین سیستم تحویل هورمون است. به بیان ساده ، انواع مختلف غذاها بر انواع مختلف هورمون ها که پیام رسان شیمیایی هستند ، تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که اکثر برنامه ها و برنامه های رژیم غذایی من در حدود 40-30-30 تجزیه می شود ، که به 40 درصد کالری از چربی های سالم و ضروری ، 30 درصد از کربوهیدرات های کند اثر و 30 درصد از غذاهای پروتئینی بدون چربی تبدیل می شود.

کربوهیدرات ها (سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی ، نخود فرنگی و کدو تنبل) ترشح هورمون انسولین را تحریک می کند ، که سطح قند خون را کاهش می دهد و به عنوان هورمون ذخیره چربی عمل می کند. پروتئین ها (مرغ ، گوشت گاو ، مرغ ، ماهی ، تمپه و لوبیا) هورمون گلوکاگون را تولید می کنند که سطح قند خون را بالا می برد و چربی های ذخیره شده را به حرکت در می آورد.

چربی ها (بذر کتان ، تخمه کدو ، دانه های چیا ، دانه های کنف ، روغن ماهی و گیاه شناسی مانند توت سیاه و روغن گل گاوزبان) اجزای هورمون های بافت مانند هستند که به ایکوزانوئیدها معروف هستند. یک بار دیگر ، این تعادل ظریف کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها است که سطح این هورمون ها را در بدن تعیین می کند. بیایید بسته بندی آنها را یکی یکی شروع کنیم.

برداشت من از انسولین

انسولین ، همانطور که بسیاری از شما می دانید ، اساساً هورمون اصلی تنظیم کننده قند خون پس از خوردن نوعی کربوهیدرات است. انسولین به بافت ماهیچه ای کمک می کند تا از قند خون به عنوان سوخت برای انرژی استفاده کند و به دو طریق به ذخیره قند خون اضافی کمک می کند.

اول ، انسولین به ذخیره قند خون در کبد کمک می کند و انرژی را به عنوان گلیکوژن در کبد ذخیره می کند. با این حال ، بدن فقط می تواند مقدار محدودی از گلیکوژن را ذخیره کند. هر مقدار اضافی فراتر از آنچه بدن می تواند ذخیره کند ، دوباره با کمک انسولین به چربی بدن تبدیل می شود. به منظور افزایش گلوکاگون نسبت به انسولین و در نتیجه افزایش مصرف چربی بدن ، بدن شما به نسبت متعادل تری از کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها در هر وعده غذایی نیاز دارد. در کنار رژیم متعادل تر ، ورزش سطح انسولین را نیز کاهش می دهد.

وقتی مشتری را پیدا می کنم که در آستانه دیابت نوع 2 است یا دیابت کامل دارد ، مطمئن می شوم که کربوهیدرات مناسب دارد و یک محصول تنظیم کننده انسولین مانند فرمول کاهش وزن حاوی کروم (یک ماده معدنی ضروری که با انسولین برای انتقال گلوکز از خون به داخل سلول ها کمک می کند). همچنین حاوی ال کارنیتین است که برای انتقال اسیدهای چرب در تجزیه چربی در ریشه انگور اورگان ضروری است ، که منبع طبیعی بربرین است ، یک ترکیب آلکالوئیدی که برای کنترل قند خون و متابولیسم چربی مفید است.

گلوکاگون

هورمون پروتئینی گلوکاگون در برابر انسولین عمل می کند. آنچه انسولین ذخیره می کند ، گلوکاگون را مجدداً مورد استفاده قرار می دهد. این دو هورمون در جریان خون با یکدیگر در تضاد نیستند ، زیرا وقتی سطح انسولین بالا است ، سطح گلوکاگون پایین است و برعکس.

هنگامی که قند خون کاهش می یابد ، لوزالمعده شما گلوکاگون ترشح می کند. اعتقاد بر این است که هم غذاهای غنی از پروتئین و هم ورزش این روند را القا می کنند. گلوکاگون باعث می شود گلیکوژن ذخیره شده قند به جریان خون بازگردد و سطح قند خون را بازیابی کند. گلوکاگون علاوه بر آزادسازی گلیکوژن ، چربی را از بافت چربی آزاد می کند. سپس این چربی به عنوان سوخت سوزانده می شود.

نقشهای مختلف انسولین و گلوکاگون چیست؟ انسولین سطح قند خون را کاهش می دهد در حالی که گلوکاگون آن را افزایش می دهد. انسولین چربی را ذخیره می کند و گلوکاگون چربی ذخیره شده را به حرکت در می آورد. انسولین توسط کربوهیدراتها و گلوکاگون توسط پروتئین آزاد می شود. این همه در مورد اطمینان از تولید کافی گلوکاگون است که برای مقاومت به انسولین بسیار مهم است. هضم پروتئین ها نیز بسیار مهم است پروتئین شیر یا پروتئین بدن برای تثبیت قند خون من غذای مناسب خود را به عنوان یک میان وعده روزانه با نوع چربی مناسب تهیه می کنم.

ایکوزانوئیدها

همانطور که اکنون می دانیم ، ما به انواع چربی های مناسب در رژیم غذایی نیاز داریم تا اسیدهای چرب ضروری که بخشی از ایکوزانوئیدها هستند را تحویل دهیم. ایکوزانوئیدها هورمون های طبیعی هستند که توسط بدن ترشح می شوند و عملکردهای بدن ما را به صورت لحظه به لحظه کنترل می کنند.

پروستاگلاندین ها تنها ایکوسانوئیدهایی هستند که اکثر مردم در مورد آن شنیده اند و این به دلیل اهمیت پروستاگلاندین ها در سیستم جنسی مردان است. اما ایکوزانوئیدها نقش بسیار بیشتری در زیست شناسی انسان دارند تا آنچه که معمولاً گفته می شود. در حقیقت ، برخی از مقامات ادعا می کنند که ایکوزانوئیدها تقریباً هر هورمون و هر عملکرد بدن را کنترل می کنند. مشخص شده است که آنها تحت تأثیر مواد مغذی جذب شده از غذا قرار می گیرند.

همانطور که قبلاً گفتم ، انواع مناسب چربی ها برای ایکوزانوئیدها ضروری هستند. چربی های سالم ، به ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند آنهایی که در GLA-90 عکس در عکسهای CLA-1000، و امگا 3 ، مانند موارد موجود در EPA فوق العاده، مواد لازم برای ساخت ایکوزانوئیدها را تأمین کنید. اینها مواردی است که من برای افرادی که نیاز به افزایش ایکوزانوئیدها دارند پیشنهاد می کنم ، که به بدن کمک می کند عروق خونی را گسترش دهد ، لخته شدن خون را کند کرده ، برونشیول ها را گسترش دهد ، تکثیر سلولی را کند کرده و ایمنی را تقویت کند.

ایکوزانوئیدها همچنین با التهاب ، کاهش کلسترول ، کاهش درد ، تحریک هورمون های غدد درون ریز ، کاهش تری گلیسیرید و مبارزه با افسردگی مبارزه می کنند. صنوبر GLA-90 عکس، توصیه می کنم 2 عدد ژل نرم دو بار در روز همراه با غذا میل کنید. صنوبر عکسهای CLA-1000، سه بار در روز ژل نرم مصرف کنید. یک صنوبر EPA فوق العاده، توصیه می کنم دوبار در روز از سافت ژل استفاده کنید.

به طور کلی ، غذا را م efficientثرترین سیستم تحویل تعادل هورمونی در نظر بگیرید. ما دیگر برای کالری غذا نمی خوریم ، بلکه برای هورمون های خود غذا می خوریم. برای سلامتی تو!



دیدگاهتان را بنویسید