سبزیجات زرد و اثرات شگفت انگیز آنها بر سلامتی


سبزیجات زرد اثرات شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه یک غذای خوشمزه و سالم برای شام بهتر است از گیاهان با رنگ های دیگر علاوه بر سبزیجات سبز غافل نشوید.

فواید سبزیجات زرد

به نظر می رسد سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید:

ولی

این گیاه شگفت انگیز یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B و E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه زرد سرشار از فیبر است که به بدن کمک می کند تا از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

دانه های کوچک زرد رنگ موش ها که روی لپه ها قرار می گیرند نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند عوامل سرطان زا را از آلوده شدن سلول ها متوقف کنند ، و مواد شیمیایی گیاهی می توانند به سلول ها در توقف و معکوس هرگونه تغییر شبیه به سرطان کمک کنند. هنگام تهیه ذرت ، به سادگی آن را بخورید و از ذرت خوشمزه روی لپه لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو تنبل زرد

کدو تنبل زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، فولات ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات مفید دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به تقویت استخوان ها کمک می کند و به بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است اما ما معمولاً آن را مانند سبزیجات می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب تشکیل شده است ، حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل دلمه ای منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. آنها همچنین فولات را تأمین می کنند. فولات ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای توانایی بدن در انعقاد خون ضروری است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، بیماری ها و بهبود زخم نقش دارد.

آنها را ترشی کنید تا با فلفل زرد یک غذای خوشمزه درست کنید. این فلفل ها به همراه سیر ، لیمو و پونه کوهی و مخلوط با روغن زیتون ، افزودنی فوق العاده ای برای هر نوع پیش غذا یا ساندویچ و آپریتیف هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

گرومپرن زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای کاربردی است ، بلکه برای بدن بسیار مفید است. نکته اصلی این است که هنگام خوردن سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر غلیظ نکنید.

یکی از بهترین نکات در مورد سیب زمینی این است که کالری زیادی بدون کالری دارد. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، پانتوتنیک اسید ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، با کمک استخوان ها می توانید انرژی و کانی سازی کنید.

روغن و چربی هایی که به سیب زمینی اضافه می کنید را به حداقل برسانید تا با خوردن بیشترین فواید تغذیه ای را به دست آورید.
می توانید این کار را با پختن سیب زمینی ها ، خردکردن آنها و افزودن کمی ادویه انجام دهید تا قسمت خارجی سیب زمینی خرد شده و نرم شود.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی

این سبزیجات دارای ریشه زرد شیرین تر از خانواده ریشه قرمز آنها هستند ، اما بسیار مفید هستند. چغندر طلایی برای سلامت قلب مفید است و همچنین به دفع سموم کلیه ، کاهش کلسترول و فشار خون و حتی درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتا کاروتن است. بتاکاروتن وقتی وارد بدن می شود به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

چغندر سرخ شده با لیمو ترش ، که کاملاً برشته شده و با مواد تازه مخلوط شده است ، شیرینی طبیعی این سبزی را بسیار خوش طعم می کند.

کدو تنبل

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته بیش از 200 درصد مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A را دارد. ویتامین A برای بدن انسان مفید است زیرا به تیز شدن بینایی کمک می کند.

همان فنجان کدو تنبل حاوی مقدار زیادی ویتامین C – حدود 11 میلی گرم – است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. تهیه و پخت پای کدو به خصوص در فصل پاییز برای سلامتی و پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.

لوبیا زرد و سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیا حاوی تعدادی مواد شیمیایی گیاهی ضد سرطان از جمله ایزوفلاون است. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول خون می شوند. حبوبات همچنین با کاهش خطر سرطان همراه بودند.

از طراوت ، تردی و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه و سالاد لوبیا سبز لذت ببرید. رنگ سبز موجود در سبزیجات برای سلامتی مفید است ، اما هنگام غذا خوردن هیچ رنگ دیگری را از رنگین کمان سبزی حذف نمی کند.

سبزیجات روشن تر با رنگ زرد دارای ارزش تغذیه ای و فواید قابل توجهی هستند که علاوه بر طعم دلپذیر ، مزایای سلامتی زیادی نیز دارد.

اولین مرکز بازنشستگی سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه مراقبت های طولانی مدت و مراقبت های طولانی مدت ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با رعایت آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت اصلی خود قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
توجه! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و قبل از استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید