رژیم گیر اصفهانی با رژیم غذایی بوی بد دهان را برطرف می کند


با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

به یاد داشته باشید که بوی بد دهان ناشی از برخی غذاها با خوردن غذاهای دیگر برطرف می شود. به این قسمت از دکتر بپیوندید

علت اصلی بوی بد دهان

عوامل متعددی می توانند باعث بوی بد دهان شوند. پلاک های باکتریایی در دهان و مصرف برخی غذاها از شایع ترین علل این مشکل هستند:

جویدن سبزیجاتی مانند جعفری ، نعناع ، سیر ، رازیانه ، بابونه ، رزماری ، مریم گلی و حتی هل بوی بد دهان را از خوردن برطرف می کند.

پلاک دندان

دهان یکی از نقاط بدن است که تعداد زیادی میکروب در آن وجود دارد. پلاک دندان لایه ای از پوشش باکتریایی در دهان است. عدم مراقبت از دندان ، مسواک و نخ دندان ، و همچنین خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین می تواند باعث ایجاد پلاک باکتریایی شود. این پلاک ها روی دندان ها می نشینند و بسیار برهنه هستند. با مسواک زدن و جریان مناسب می توانید از تشکیل صفحه جلوگیری کنید. متأسفانه ، وقتی تعادل باکتریایی در دهان به هم می خورد ، پلاک دندان می تواند سولفات های زنجیره ای کوتاه ، دی آمین ها یا اسیدهای چرب تولید کند که می تواند باعث بوی بد دهان شود.
برخی غذاها را مصرف کنید

چندین ماده غذایی وجود دارد که باعث بوی بد دهان می شوند که در زیر به آنها اشاره می شود:

سیر و پیاز

سیر و پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی هستند و می توانند بوی بد دهان را در دهان و پس از آن هنگام جذب و دفع از ریه ها ایجاد کنند.

متخصص تغذیه اصفهان بوی بد دهان را با رژیم غذایی از بین می برد

محصولات لبنی

بسیاری از باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند می توانند اسیدهای آمینه موجود در محصولات لبنی را تخمیر کرده و بقایایی به نام کاداورین یا پوترسید تولید کنند. در نتیجه ، بوی بد ایجاد می شود.

کنسرو ماهی

بوی ماهی پوسیده چیزی نیست که نادیده گرفته شود. در طول نگهداری ماهی ، این غذا تجزیه و تجزیه می شود و “آمین های بیوژنیک” تولید می کند که با تولید بوی بدن مرتبط است.

کربوهیدرات هایی که به سرعت تخمیر می شوند

این نوع کربوهیدرات ها حاوی نوعی مولکول کربوهیدرات هستند که به راحتی توسط باکتری های طبیعی در دهان و روده تخمیر می شوند و باعث ایجاد گاز ، نفخ ، مشکلات روده ای و بوی بد دهان به طور طبیعی می شوند.

دخانیات و مشروبات الکلی

مصرف مشروبات الکلی شدت بوی بد دهان را افزایش می دهد زیرا اتانول یکی از عوامل کم آبی بدن است ، یعنی بدن را کم آب کرده و همچنین باعث فرار محصولات باکتریایی می شود. سیگار کشیدن نیز نقش دارد و اثرات الکل را تشدید می کند.

باید چکار کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد دهان با غذا ، باید از بحث در مورد برخی از غذاهای زیر اجتناب کنید. البته باید توجه داشته باشید که لازم نیست این غذاها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما کاهش مصرف آنها در جلوگیری از بوی بد دهان مثر خواهد بود.
با تغذیه مناسب با بوی بد دهان مقابله کنید

گاهی اوقات برای از بین بردن بوی بد دهان ، تغییر عادات غذایی و افزایش مصرف آب کافی است. با این حال ، نباید فراموش کنید که مراجعه به بهداشت دهان و دندان و مراجعه به پزشک نیز ضروری است. به یاد داشته باشید که نوشیدن مقدار زیادی آب بسیار مفید است و همچنین برای بدن مفید است.

ابتدا علت را پیدا کنید

اولین قدم برای مقابله با بوی بد دهان ، یافتن علت آن است. این مشکل می تواند شما را به خوردن غذاهایی مانند سیر و پیاز سوق دهد که با اجتناب از مشکل شما می توانید این مشکل را برطرف کنید. این مشکل همچنین ممکن است به دلیل مصرف ناکافی آب باشد. در نتیجه می توانید با نوشیدن آب بیشتر از شر خشکی دهان و بوی بد دهان خلاص شوید. گاهی اوقات این مشکل به دلیل مشکلات دندان یا لثه ایجاد می شود. در نتیجه ، ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا کنید.

از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید

همانطور که گفته شد ، سیگار کشیدن و الکل علائم بوی بد دهان را تشدید می کند. اگر سیگاری هستید ، باید عادت خود را که نه تنها بوی بد دهان را ترک می کنید ، بلکه گامی مهم در جهت سلامتی برداشته اید ، کنار بگذارید.

بیش از 3 بار در روز غذا نخورید

هرچه غذا بیشتر باشد ، تعادل pH دهان بیشتر مختل می شود. در نتیجه زمان بیشتری برای تغذیه باکتری ها و افزایش احتمال ایجاد بقایای غذا در کنار دندان و گوشه دهان در نظر گرفته می شود. علاوه بر این ، اکثر میان وعده ها شیرین هستند و به طور طبیعی برای باکتری های دهان اشتها آور هستند. بنابراین ، توصیه می شود از عادت داشتن همیشه میان وعده در دهان خودداری کنید.

بهداشت دهان را رعایت کنید و دهان خود را با روغن نارگیل بشویید

نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که برس ها برای داشتن یک نفس معطر بسیار مهم هستند. علاوه بر این ، توصیه می شود که هر روز بعد از مسواک زدن دهان خود را با روغن نارگیل تمیز کنید. روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است. این ترکیب اثرات مثبتی بر روی عوامل بیماری زای مختلف دهان دارد. برای این کار ، پس از مسواک زدن ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت 5 تا 10 دقیقه غرغره کرده و دهان خود را بشویید. حتی اگر حوصله داشته باشید ، می توانید این روغن را به مدت 20 دقیقه در دهان خود قرار دهید و در نهایت روغن را تخلیه کنید.
به دنبال سبزیجات باشید

جویدن سبزیجاتی مانند جعفری ، نعناع ، سیر ، رازیانه ، بابونه ، رزماری ، مریم گلی و حتی هل بوی بد دهان را از خوردن برطرف می کند.

مکمل هایی برای مقابله با بوی بد دهان

فلز روی: نتایج چندین مطالعه نشان داده است که مکمل روی ترکیبات سولفات را به گازهای بی بو تبدیل می کند.

پروبیوتیک: به طور کلی ، استرپتوکوکوس سالیواریوس در دهان افراد سالم باید قریب به اتفاق باشد. با این حال ، در افرادی که از بوی بد دهان رنج می برند ، سطح این باکتری پایین است و حتی برخی از آنها این باکتری را ندارند. به همین دلیل ، پروبیوتیک ها در از بین بردن و کاهش بوی بد دهان مثر هستند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید.


مطالب توصیه شده:

غذاهای دودی خطرناک

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید



دیدگاهتان را بنویسید