رژیم چیست؟ | Probe Zone Regime


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و از راه های دیگر به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه باعث احساس سیری طولانی مدت در بدن می شوند. پروتئین های موجود در برنامه باید فاقد چربی بوده و همچنین از چربی های اشباع نشده نیز استفاده شود.

مطالعه: نمونه رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد چربی بیشتری را از دست می دهند. روند پیری در این افراد در حال کاهش است. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه تاسیس شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را از دست داده و شرایط بهتری را از نظر جسمی و روحی تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

رژیم غذایی کاوشگر

فقط با یک کلیک رژیم لاغری را امتحان کنید. در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین غذا در رژیم غذایی منطقه استفاده کنید. در اینجا ما به دو روش کلی برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این برنامه رژیم غذایی نگاه می کنیم. آیا رژیم غذایی بخشی از رژیم پاک کننده بدن است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه:

روشهای بصری برای طراحی غذا در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست ها و چشم های شما تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی هستند.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید بصورت تصویری این کار را برای تقسیم هر وعده غذایی انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این بخش ممکن است حاوی سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و شیر بدون چربی باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های با قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این قسمت ممکن است حاوی آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار ساده است و می تواند برای مبتدیانی که به تازگی رژیم غذایی منطقه ای خود را آغاز کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا در برنامه رستوران ها ، سفرها و پیک نیک ها به برنامه خود وفادار بمانید.

روش خوردن واحدها در برنامه رژیم غذایی منطقه:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کنید و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن را برای هر روز محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

این در حالی است که هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند قهوه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است و میان وعده ها تنها یک وعده غذایی دارند.

هر واحد غذایی منطقه به تنهایی شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی برنامه را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد ذکر شده ، باید متوجه کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن شود. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کنند. با رژیم غذایی منطقه ای می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم گرفتن فواید زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منبع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و برای پیگیری این برنامه پس از مدت ها و صرف نظر از این موضوع ، ذخایر کلسیم بدن می تواند به طور جدی آسیب ببیند.

کمبود ویتامین: محدودیت مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی را بر کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: پیروی از استانداردهای برنامه می تواند گران باشد.

چه کسی رژیم منطقه را گرفت؟

چه کسی رژیم منطقه را گرفت؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در سراسر جهان است و پیروی از آن برای افراد با علایق و تمایلات غذایی مختلف آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رعایت رژیم برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت کرده اند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در تهیه این وعده غذایی مشکل داشته باشند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون شما تأثیر بگذارند. به عنوان یک جزء مهم رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یکبار در روز قهوه مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که افرادی که به قهوه معتاد هستند رعایت این رژیم در فعالیت های روزانه خود مشکل است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب خوبی است.

خلاصه مقاله

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را به راحتی در واحدهای خاص وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب ، می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

اگرچه رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن کمک کند ، اما عدم توجه به سایر ویتامین ها و کلسیم در مواردی می تواند مشکل ساز باشد. بهتر است علاوه بر رعایت رژیم از ویتامین ها و مکمل های دیگر نیز استفاده کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این برنامه رژیم غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دلهره آور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید