رژیم ورزشکاران رژیم غذایی مناسب ورزشکاران


رژیم ورزشکار

رژیم ورزشکار

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند رژیم داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید این انرژی را با خوردن غذا جبران کنیم.

رژیم ورزشکار

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی در حال افزایش است ، به طوری که توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ورزش حرفه ای انجام داده اید ، داشتن تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست و برای رسیدن به این هدف حتماً به رژیم غذایی مناسب ورزشکاران نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، در دهه های اخیر ، استفاده از مکمل های ورزشی توسط باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها مورد توجه قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی بودن و بی کیفیت بودن آنها وجود دارد ، در حالی که مکمل های ورزشی در دراز مدت پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال دارند.

به طور عمده ، به خاطر داشته باشید که با کیفیت ترین مکمل های ورزشی فقط به مدت سه تا چهار ماه قبل از تمرینات با فشار قوی مصرف می شود ، و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و توصیه نمی شود که از این مکمل ها به طور مداوم استفاده کنید. بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در سایت وزن من ، شما را با برنامه رژیم غذایی فعلی ورزشکارانی که مناسب ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار هستند ، با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین باشگاه ها و مربیان جانبازان آشنا می کنیم. با ما بمان.

مطابق توصیه های بسیاری از متخصصان و محافل پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به سادگی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در تمام سطوح آموزشی از جمله آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در حضور یا عدم حضور در مسابقات برآورده کند. عدم آگاهی مناسب از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا تمرین می تواند علاوه بر تحمیل هزینه ها ، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای برنامه رژیم غذایی ورزشی و همچنین رژیم چاقی یا کاهش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم ورزشکار

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید هستند متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن خود را در حین فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، جبران مواد مغذی از دست رفته تنها با داشتن رژیم غذایی مناسب ورزشکار بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر است. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. اما بسته به اینکه در چه سطحی از عضله سازی هستید ، میزان مصرف هر یک از مواد باید بر اساس رژیم غذایی ورزشکار مدیریت شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانوادگی خود بیان کنند ، به طوری که علاوه بر حفظ رژیم ورزشی سالم ، با رژیم خانواده نیز هماهنگ است.
رژیم ورزشکاران با افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی آنهاست به طوری که این مقدار برای یک فرد عادی حدود 8 درصد به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه تمرینی مقدار پروتئین u در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باید در رژیم غذایی تمرین گنجانده شود. بنابراین ، داشتن مشاور تغذیه مناسب و به روز رسانی رژیم غذایی ورزشکاران ، با توجه به شرایط بدنی به صورت هفتگی یا ماهانه ، کنترل مداوم وزن و همچنین انجام معاینات منظم برای ورزشکاران بسیار توصیه می شود.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با دسترسی آنلاین به برنامه رژیم غذایی ورزشکاران با پشتیبانی سالها تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان ، همراه با دریافت مشاوره دو طرفه از پزشکی “وزن من” ، از بهترین رویکرد آموزشی ورزشی و سبک تغذیه سالم برای ورزشکاران بهره مند شوید. مرکز خدمات.
اهمیت محاسبه انرژی و رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، توجه به نوع تمرین ، مدت زمان و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته بسیار مهم است. به صورت علمی و صحیح

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و ورزش کمک می کند ، در حالی که بسیاری از مربیان تناسب اندام و طرفداران ورزش علاوه بر فعالیت های ورزشی از رژیم غذایی مناسب و اصولی ورزشکاران نیز استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با تجربه متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، برنامه رژیم غذایی ورزشکاران را به شیوه ای راحت ، آسان و البته 100٪ مناسب برای مراجعه کنندگان محترم که از رژیم غذایی استاندارد ورزشی در جوامع ورزشی متناسب هستند ، ارائه می دهد. ملی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ پخته برای ناهار یا شام کمک زیادی به ورود پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی لازم برای تمرین را برای ورزشکار تأمین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان مصرف کنید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از تمرین از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس یا آب استفاده نکنید
از غذاهای پخته ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با متخصصان و متخصصان در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و توت فرنگی در حین مصرف آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکار می شود.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران نباید خورد

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از خوردن غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که به دلیل احساس خواب آلودگی ورزشکار را به ورزش شدید می کشاند ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را مسدود می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک ها به دلیل اثرات مخرب آنها ، اکیدا ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ای و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، در روز مسابقه ، از غذاهای چرب و پر پروتئین به دلیل هضم آهسته آنها باید اجتناب شود زیرا تأثیر منفی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران دارد.

رژیم ورزشکاران توصیه می کند غذاهای پر کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریعتر هضم و جذب شوند. اطمینان حاصل کنید که حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات از ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی دریافت کرده اید.

به عنوان مثال ، با رعایت رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با کره-مربا-عسل ، یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، که در آن بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات در رژیم ورزشکار باید 70 (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد. برای بازسازی گلیکوژن بنابراین می توانید از پوست ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرین از وعده های غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده کنید (مناسب برای مسابقات هفتگی)
رژیم 6 روزه ورزشکاران: در سه روز اول قبل از مسابقه ، ورزشکاران علاوه بر تمرینات سبک با غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا و 3 روز آخر غذای کم کربوهیدرات را علاوه بر تمرینات سنگین در رژیم ورزشکاران قرار می دهند (برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ) مناسب برای مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم سرخپوستان بهاری

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، واحد ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید