رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم غذایی کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن این می تواند علاوه بر کاهش وزن باشد فواید سلامتی چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر خوراک مختصربه صبحانه یا ادویه همراه غذا در سراسر جهان محبوب است.

صنوبر ماست سلامت اسکلتی بدن در دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی برخی از بیماران دیابتی از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

شگفت آور است که بدانید این نوع از دیکون ها هنوز مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه این متن ، ما هر آنچه را که در رابطه با رژیم غذایی و تأثیر آن بر کاهش وزن مورد نیاز است توضیح می دهیم.

ارزش غذایی ماست در رژیم غذایی بدون چربی

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست بدون چربی ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1 ، 55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات ها 7 ، 04 گرم 4.66 گرم (انجین
پروتئین 5 ، 25 گرم 3.47 گرم و

تاثیرات متفاوت ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا بر اساس مصرف ماست تنظیم می شود. چندین نظریه وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان آن 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ها مهم است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم زیاد در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات حیوانی این را نشان می دهد کاهش توده چربی بدن در کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کم در افراد در سنین مختلف با توده بدن متعادل شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با دریافت کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر باعث افزایش سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها می شود. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم را تقویت کنید

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه ، پروتئین بیشتری دریافت می کنید متابولیسم اشانجامد. رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایلی که رژیم ماست ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. خوب پروتئین هم احساس شکم پر و پر نیز رهبری خواهد کرد. در نتیجه از طوفان و حتی پرخوری به دلیل گرسنگی جلوگیری می کند.

برای حفظ ماهیچه ها در طول روند کاهش وزن مثر است

در طول رژیم کم کالری و کم چرب ، مصرف زیاد پروتئین به همراه کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات با وزنه انجام دهید.

رژیم لاغر ما

در 245 گرم ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین وجود دارد. با این حال ، فقط لبنیات حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست یک منبع عالی از پروبیوتیک ها است که تصور می شود در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود دارد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس که سرشار از ماست هستند ، در کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر است.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 بزرگسال چاق روزانه 100 گرم ماست کامل مصرف کردند ، ماست چربی کمتری نسبت به ماست پروبیوتیک. این بدان معنی است که رژیم ماست ما پروبیوتیک بیشتری به بدن می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن موثر است؟

طبق مطالعات انجام شده ، افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. بهتر است ارزشش را داشته باشد فرایند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر استفاده شود تا از پرخوری و پرخوری پرهیز شود. اما برخی از محصولات ماست چندان سالم نیستند.

برخی از انواع ماست در مارک های مختلف ممکن است حاوی قند ، چربی اشباع و چربی های مضر باشد. اینها می توانند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهند.

بنابراین ، بهتر است ماست را در حد اعتدال در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید ، حتماً به برچسب روی بسته بندی توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این مواد را داشته باشد.

نکات پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند فرایندی برای کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی لاغری و رژیم غذایی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده عالی برای اجتناب از غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آن.

دیدگاهتان را بنویسید