رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم میوه


در شرایطی که بازار انواع رژیم های غذایی داغ است ، برخی رژیم غذایی به نام رژیم میوه را دنبال می کنند. رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن یکی از آن رژیم هایی است که نام زیبا و گمراه کننده ای دارد و اول از همه ، تصور یک رژیم غذایی سالم ، سالم و کارآمد را با خود به همراه می آورد! اما این نام گمراه کننده تنها چیزی نیست که باید در نظر گرفته شود.

همه چیز درباره یک رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه رژیم میوه خواری برای کاهش وزن

این رژیم غذایی علاوه بر مزایای کاهش وزن ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی ، که زیرمجموعه رژیم های گیاه خواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها منجر به نظرات و نظرات متفاوتی در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن شده است. برخی بر خطرات کمبود بسیاری از مواد مغذی در این رژیم تأکید می کنند و برخی معتقدند که رژیم غذایی چرب برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

این برنامه رژیم غذایی با دوره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود دوره مورد نظر برنامه رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با ما همراه باشید

برای رژیم لاغری کلیک کنید

رژیم غذایی مطلق میوه خوردن برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، اکثر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50 تا 75 درصد کالری مصرفی روزانه هستند. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته رژیم های میوه ای وجود دارد که تا 90 درصد کالری خود را از میوه و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کند و مانع لاغری شکم و پهلو می شود.

برای کاهش وزن در رژیم میوه خواری میوه بخورید

مصرف میوه و سبزیجات در رژیم میوه خواری برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و می توانید هر زمان که گرسنه هستید ، به مقدار مورد نیاز میوه و سبزیجات بخورید ، اما مصرف آن معمولاً به سه نوع اصلی تقسیم می شود. غذا و مقداری میان وعده.

این رژیم غذایی فراتر از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان رژیم پاک کننده بدن برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند برای کاهش وزن مثر باشد.

در این رژیم غذاها ممنوع است

به طور معمول ، هفت میوه در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن توصیه می شود ، یعنی: میوه های ترش مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های ترش کمتر مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های قندی مانند موز و خرما .. و انگور و خربزه ، میوه های روغنی مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل و خیار و کدو ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و آجیل ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو تنبل و کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند غلات جوانه زده) و غذاهای فرآوری شده. اگر به رژیم غذایی نیاز دارید ، اینجا را کلیک کنید.

انواع برنامه های میوه خواری

انواع رژیم های میوه خواری

رژیم های میوه خواری برای کاهش وزن را می توان به رژیم های کاهش وزن خانگی تقسیم کرد و علاوه بر این ، بر اساس نیاز به کاهش وزن ، به چند نوع دیگر تقسیم می شود. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه 3 روزه میوه خواری

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم میوه خواری برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند برای کاهش سریع وزن به جای قهوه میوه بخورید.

این نوع رژیم میوه خواری برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
صبح روز اول: آب لیمو تازه با آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما در رژیم غذایی نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارش است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای آب پز را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، وقتی احساس گرسنگی می کنید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز هستید از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه بدون هیچ گونه افزودنی استفاده کنید.

اسموتی ها طعم بسیار متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد و می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

رژیم 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید زمان خاصی را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید در مدت 15 روز از این برنامه رژیم غذایی استفاده کرده و از مزایای آن استفاده کنید. بدن را از بین می برد و پوست را از بین می برد. و همچنین کاهش وزن متناسب کافی است.

رژیم غذایی خام 40 روزه

رژیم خشن 40 روزه

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، برای شما به یک عادت تبدیل می شود. اگر این رژیم را به مدت 40 روز ادامه دهید ، عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف آب و مقدار زیادی میوه در شما نهادینه می شود.

حتی اگر این رژیم را به مدت 40 روز ادامه دهید ، مقدار وزنی که از دست می دهید بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به یاد داشته باشید که این رژیم باید به مدت طولانی زیر نظر پزشک ادامه یابد ، در غیر این صورت ممکن است عواقب. اذیت کردن.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در مدت زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در روزهای اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند و احساس بسیار سبکی در شما ایجاد می کند و به شما احساس طراوت می دهد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز و تمدید این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

مزایای رژیم میوه خواری

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی دارند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم و میوه ها می توانند فشار خون را ثابت نگه دارند و از نوسانات جلوگیری کنند.همانطور که خواندید رژیم غذایی فواید زیادی دارد اما نباید از معایب آن غافل شد. در ادامه این مقاله به معایب این رژیم غذایی اشاره شده است.

معایب رژیم میوه خواری

معایب رژیم میوه خواری

این رژیم غذایی ، اگرچه حاوی بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنهاست ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوءتغذیه زیاد است زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود شده و حتی در بدن ممنوع است. کمبودها رنج می برند

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و همچنین می تواند تأثیر رژیم میوه خواری را در کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 دارد و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا شیر و گوشت ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما منابع آهن گیاهی به سختی جذب می شود ، در حالی که جذب آهن و گوشت قرمز و دیگر خوراک حیوانات برای بدن انسان بسیار آسان تر است.

یکی دیگر از موارد مهمی که با خوردن میوه های منحصر به فرد در اختیار بدن قرار نمی گیرد ، پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ، بافت و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین و میوه بسیار محدود هستند و به هیچ وجه به پروتئین نیاز ندارند.

همچنین ، استفاده از این رژیم غذایی ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم ، افزایش وزن به دلیل این که بسیاری از میوه ها قند بالایی دارند و استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت اصلا مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند برای دندان ها مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی ، استفاده از هرگونه رژیم غذایی و الگوی رژیم غذایی که منحصر به یک نوع غذا باشد ، قطعاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به انواع مختلفی از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین چنین رژیم غذایی مطمئناً عواقبی نخواهد داشت. اگر اصرار دارید که از این رژیم استفاده کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف حیاتی خود باشد.

البته ، اگر تصمیم دارید فقط میوه به جای میان وعده بخورید ، این رژیم ممکن است مفید باشد و ضررهای ذکر شده در بالا را نداشته باشد ، اما فقط مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم بسیار شیرین و احتمالاً فریبنده است ، می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم میوه خواری محدود به خوردن منابع میوه و مصرف منابع بسیار کمی از آنها می شود. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما همچنین انواع این رژیم غذایی را لیست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید