رژیم غذایی اینترنتی | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی اینترنتی گفته می شود این رژیم با ارسال اطلاعات و مشخصات به بهترین متخصصان تغذیه به صورت آنلاین در دسترس است. رژیم آنلاین یا حضوری مشاور تغذیه آنچه دریافت می کنید شامل وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها بر اساس اطلاعاتی است که در رژیم غذایی خود قرار می دهید.

یک رژیم غذایی سالم باید به حفظ و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند و شامل همه مواد مغذی ، مایعات ، اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و غیره باشد. در برخی موارد ، بسته به نوع بیماری ، فرد باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کند که رژیم درمانی نامیده می شود.

رژیم غذایی اینترنتی

هدف از رژیم آنلاین چیست؟

با افزایش نگرانی های زندگی ، مردم معمولاً وقت کافی برای مراجعه شخصی به یک مشاور تغذیه خوب ندارند ، بنابراین پزشک برنامه رژیم غذایی را به صورت آنلاین تهیه کرده است. در این روش ، فرد به وب سایت پزشک متخصص مجرب مراجعه می کند ، فرم مربوط به رژیم غذایی اینترنتی را پر می کند و پس از چند روز ، متخصص تغذیه آنها را بررسی می کند و برنامه غذایی مناسب را برای فرد ارسال می کند.

توجه داشته باشید که توصیه های تغذیه ای نیز در رژیم غذایی اینترنتی با شما همراه است و اگر سوالی داشتید ، می توانید آن را با او در میان بگذارید.

تفاوت بین رژیم آنلاین و حضور چیست؟

برخی تصور می کنند که ممکن است این دو دیکن متفاوت باشند ، اما اینطور نیست و تنها تفاوت این است که شما با رژیم غذایی معمولی به مطب پزشک مراجعه می کنید و او س questionsالات مربوطه را شخصاً می پرسد ، اما در رژیم آنلاین سوالات و اطلاعات به صورت کتبی است.

از رژیم های غیر اصولی پیروی نکنید:

برخی افراد سعی می کنند با حذف برخی از غذاها از رژیم غذایی خود ، وزن خود را کاهش دهند ، که این امر به هیچ وجه درست نیست زیرا همه افراد اطلاعات کافی در مورد تغذیه ندارند و بنابراین می توانند رژیم بگیرند. خوردن نامناسب به بدن شما آسیب می رساند. همراه با رژیم غذایی یکی از متخصص تغذیه خوب همه غذاها را در مقادیر مشخص بخورید و تضمین می شود که وزن خود را کاهش دهید.

رژیم غذایی اینترنتی

مقالات رژیم غذایی آنلاین را بیشتر بخوانید

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

داشتن رژیم غذایی سالم به معنای محدودیت های شدید ، لاغری غیرمنطقی یا محرومیت از غذاهایی که دوست دارید نیست. بلکه به معنای احساس خوب ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و تقویت روحیه است.

داشتن رژیم غذایی سالم کار سختی نیست. اگر در مورد رژیم ها و دستور العمل های رژیم غذایی گیج شده اید ، تنها نیستید. در اینجا ، دکتر تغذیه دکتر. شادنوش اطلاعات کاملی در مورد غذای خوب و مناسب به شما می دهد.

حقیقت این است که در حالی که غذاهای خاص یا برخی مواد مغذی تأثیر مثبتی بر خلق و خوی فرد دارند ، این رژیم غذایی کلی شما است که اهمیت دارد. سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای واقعی است. غذاهایی که تا حد امکان به غذاهای موجود در طبیعت تهیه می شوند می توانند تفاوت چشمگیری در تفکر ، ظاهر و احساسات شما ایجاد کنند.

با این دستورالعمل های ساده ، می توانید یک رژیم غذایی خوشمزه ، سالم و متنوع ایجاد کنید که برای بدن و ذهن شما مفید است.

اصول یک رژیم غذایی سالم

لازم نیست الگوهای خاصی را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، بلکه می توانید سالم ترین گزینه ها را از هر الگو انتخاب کنید.

  • پروتئین- انرژی لازم را برای برخاستن و آموزش و نظارت بر عملکردهای تشخیصی و مرتبط با خلق و خوی خود فراهم کنید. مصرف بیش از حد پروتئین می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی خطرناک باشد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از ما به پروتئین با کیفیت احتیاج داریم ، به ویژه با افزایش سن.
  • چرب همه چربی ها یکسان نیستند. همانطور که چربی های بد خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهند ، چربی های خوب نیز از مغز و قلب شما مراقبت می کنند. چربی هایی مانند امگا 3 برای سلامت جسمی و روانی ضروری هستند.
  • کتانی خوردن غذاهای سرشار از فیبر می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت کمک کند. فیبر همچنین می تواند پوست را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند.
  • کلسیم دریافت ناکافی کلسیم با اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب دخیل است. صرف نظر از جنسیت و سن ، خوردن غذاهایی که سرشار از کلسیم هستند و به اندازه کافی منیزیم ، ویتامین D و پتاسیم دریافت می کنند برای کلسیم ضروری است تا به کار خود کمک کند.
  • کربوهیدرات- کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی هستند. اما بیشتر آن باید از کربوهیدراتهای پیچیده و تصفیه نشده (سبزیجات ، غلات و میوه ها) به جای شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده تامین شود. قطع نان سفید ، نان خامه ای ، نشاسته و شکر می تواند به سرعت از جهش قند خون ، نوسانات خلقی و تشکیل انرژی و چربی ، به ویژه در اطراف کمر جلوگیری کند.

رژیم غذایی اینترنتی

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

بهترین راه برای رسیدن به این هدف این است که هر از گاهی تغییرات کوچکی انجام دهیم. حفظ هدف در سطح ملایم می تواند به شما در دستیابی به آن نتیجه طولانی مدت کمک کند و بدن شما از خوردن غذاهای مورد علاقه خود جدا شود.

با انجام اقدامات کوچک و قابل کنترل مانند افزودن سالاد به رژیم غذایی خود یکبار در روز به رژیم غذایی سالم فکر کنید. اگر این تغییرات کوچک به یک عادت تبدیل شد ، می توانید گزینه های سالم تری را اضافه کنید.

برای موفقیت آماده شوید.

همه چیز را ساده نگه دارید تا برای موفقیت آماده شوید. رژیم غذایی سالم نباید پیچیده باشد. به جای نگرانی در مورد کالری ، به مواردی مانند رنگ ، تنوع و طراوت فکر کنید. به یاد داشته باشید که از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید و مواد تازه را انتخاب کنید.

غذای خود را آماده کنید. تغییرات درست را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا بدانید چه مقدار قند یا چربی های ناسالم در غذاهای فرآوری شده وجود دارد. روی احساسی که بعد از غذا خوردن دارید تمرکز کنید و سعی کنید با انتخاب غذاهای سالم ، هیدراته بمانید.

اعتدال: در همه رژیم های سالم ضروری است

اعتدال در رژیم غذایی به معنای خوردن به اندازه بدن است. برای بسیاری از ما ، اعتدال به معنای خوردن کمتر از نیاز بدن است. اما این بدان معنا نیست که شما باید غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید. هر از گاهی خوردن غذاهای مورد علاقه خود در یک وعده نامحدود است ، به شرطی که غذاهایی را که در وعده های دیگر خورده اید رعایت کنید.

به یاد داشته باشید که وعده را کاهش دهید. مدت کوتاهی قبل از سیر شدن غذا را متوقف کنید ، زیرا مغز برای ارسال کامل پیام به زمان نیاز دارد. در صورت امکان با دیگران غذا بخورید. غذا خوردن به تنهایی ، به ویژه در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر ، می تواند منجر به پرخوری شود. تنقلات محدود در خانه. به جای خرید تنقلات و در دسترس قرار دادن آنها در خانه ، گزینه های سالم را انتخاب کنید و اگر می خواهید به خودتان پاداش دهید ، بیرون بروید و میان وعده مورد علاقه خود را از بیرون خریداری کنید.

بیشتر اوقات ما همیشه برای سیری غذا نمی خوریم. گاهی اوقات ما برای از بین بردن استرس یا غلبه بر احساسات غیر همدلی مانند غم ، تنهایی یا کسالت غذا می خوریم. با یادگیری راه های سالم برای مدیریت استرس و احساسات ، می توانیم غذاهایی را که می خوریم کنترل کنیم.

از خوردن غذا در اواخر شب خودداری کنید. زود غذا بخورید و 14 تا 16 ساعت تا صبح روز بعد چیزی نخورید. تحقیقات نشان می دهد که خوردن تنها زمانی که بیشترین فعالیت را دارید ، به سیستم گوارشی شما زمان بیشتری برای استراحت می دهد و به حفظ وزن متعادل کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات کم کالری و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید