رژیم درمانی دکتر انوشه متخصص تغذیه مناسب افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. یک میان وعده عصر می تواند باعث شود که فرد عصر یا شب غذا بخورد. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و زمان کافی برای هضم غذا باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید نسبت به کارهایی که انجام می دهند رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز نشسته اند زیرا کالری کمتری مصرف می کنند باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما حرکت گوارشی را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید با توجه به آنچه انجام می دهند کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و از همه گروه های زندگی باشد تا بتواند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای مراقبت از بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که در شیفت شب کار شبانه انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد قادر به حفظ نظم معمول سه وعده غذایی نیستند ، باید وعده های غذایی را در زمان های C ، B و A به اشتراک بگذارند و نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و برای جلوگیری از هضم غذا و غذا خوردن آرام غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید