رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در ادامه مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این رژیم ، که شامل قوانین این رژیم و همچنین رژیم غذایی خشن است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز اینگونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم.

قوانین این رژیم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم مصرف تمام منابع حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات و حبوبات مفید است. این رژیم از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه ها استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را با هدف استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

مزایای

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبودهای تغذیه ای نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا علاوه بر دستیابی به تناسب اندام ، مواد مغذی مفید را نیز جذب کنید.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که می توانید با رژیم متعادل گیاهخواری بخورید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و دانه های مواد
• لوبیا نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم لاغری با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل های کبابی
• نمک
• شکر و آرد
• حقوق صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات و همچنین چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: ران ها و پاها را باریک کنید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی قرمز توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی توت با چیا سوم و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری قرمز و پاکسازی بدن
ناهار قرمز گیاهی

ناهار خام رژیم گیاهخواری می تواند شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
سالاد ریبو

• قارچ طعم دار با سوپ کره سبزیجات قرمز
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

غذای خام گیاهی

وعده های غذایی این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• ماکارونی خام بادمجان با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
لازانیا بادمجان خام و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

چقدر با گیاهخواری خام وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بود. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. در مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران خام ، 10 تا 12 کیلوگرم کاهش وزن در طول 3.5 سال گزارش شده است.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طی یک دوره هفت روزه از این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که بیشترین مواد مغذی را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم بستگی به عوامل متعددی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنی پیروی از عادات غذایی خاص در طول زمان است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و چهل روز تقسیم می شوند. در تمام این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره از این رژیم ، وقفه ای وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین یک خطر معمول برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه خوردن خام را ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج دوره رژیم غذایی خود را افزایش دهید.

رژیم خشن 40 روزه

رژیم خشن 40 روزه

راه های زیادی برای دریافت غذاهای خام و رعایت این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ مواد: پیروی از رژیم غذایی سخت برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مواد غذایی دریافتی روزانه خود را برای مواد اولیه تقسیم کنید.

برای اینکه رژیم غذایی خود را به 100 غذای گیاهی خام تبدیل کنید ، بهتر است با گام های کوچکتر شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا با رژیم جدید سازگار شود تا از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری شود. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذاهای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می رسانند. این می تواند روند کاهش وزن را مشکل کند. روش دوم 50٪ گیاهخواری قرمز و 50٪ مصرف غذاهای سالم پخته شده است. استراتژی دوم این است که یک رژیم سالم برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی خود داشته باشید

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80 foods غذاهای خام: این استراتژی می تواند گام دوم برای ایجاد عادات غذایی و گیاه خواری خام باشد. البته این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و می تواند از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: این روش تمام غذاهای پخته شده را از رژیم غذایی حذف می کند. اگر پیروی از چنین رژیمی برای 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره ها یا روشهای رژیم کوتاهتر 50-50 و 80-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را به خوردن غذاهای نپخته عادت دهید.

در ادامه ، رژیم غذایی 10 روزه یک رژیم متعادل 100٪ را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ قرمز چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر. ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: ماکارونی و سالاد آلفردو قرمز ؛ دسر: Matière Kuchesaach

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو قرمز ؛ شام: ماکارونی قرمز با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ قرمز ؛ خرد کردن سبزیجات و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: مهم جو دوسر ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات قرمز با سالاد ؛ شام: ماکارونی قرمز با سس های آلفردو ؛ دسر: پودینگ قرمز چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس های مخصوص ؛ شام: لازانیا قرمز ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک قرمز ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی قرمز با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت قرمز ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای قرمز ؛ دسر: Matière Kuchesaach
گیاهخواری قرمز و پاکسازی بدن

رژیم خشن 15 روزه

رژیم خشن 15 روزه

رژیم غذایی 15 روزه می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیر بسیار مثبتی بر بدن شما بگذارد. این رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و منجر به کاهش وزن بین 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خشن دنبال کنید.

21 روز رژیم گیاهخواری خام

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در مدت 21 روز ، می توانید سموم را از بدن خود حذف کنید ، احساس سبکی و سرگرمی کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این دوره گیاهخواری قرمز را طبق آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی نوظهور نیست اما در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم ، مردم از خوردن غذاهای حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید