روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کانولا ، نباید جزء اصلی آشپزخانه شما باشد. اما محققان در حال بررسی جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری پرکاربرد هستند.

روغن پالم در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده قرار دارد. اما س theال این است که پس از تبلیغات منفی در مورد این روغن ، این روغن چگونه با سایر روغن های آشپزی مقایسه می شود و آیا آنقدر که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و آسیب های آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات مکرر مصرفی ، از تنقلات گرفته تا لوازم آرایشی ، یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی هایی که از سیاست دولت برای حمایت از توزیع ، تولید و استفاده از روغن پالم حمایت می کند.

در حالی که این عوامل مرتبط با روغن پالم برای صنایع غذایی فرآوری شده فوایدی دارند ، روغن ها درصد بیشتری از چربی های اشباع شده را نسبت به سایر روغن های گیاهی دارند. اگرچه تأثیرات منفی آن بر سلامتی مورد بحث قرار گرفته است ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داده است.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن نخل باعث افزایش سطح خون ، “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنی با چگالی پایین” می شود. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مربوط به مصرف چربی اشباع را افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل گرفته می شود ، نوعی درخت که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که برداشت این نوع روغن به دلیل بسیاری از آثار منفی منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد.

از زمانی که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع کرد ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم که جایگزین ارزان قیمت است ، روی آوردند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (به همان میزان کره) ، 5 گرم چربی غیر اشباع سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این اعداد به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارد.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه محصولات غذایی وجود دارد. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین می توان آن را در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، مواد شوینده و صابون وجود دارد.

“روغن پالم به دلیل بخار زیاد برای پخت و پز نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذا در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن بیشتر تصفیه شود ، بخار بیشتر می شود ، زیرا تصفیه سموم و اسیدهای چرب آزاد را که یک روغن می تواند دود کند ، از بین می برد.

از نظر کام ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و چربی بیشتری به غذا اضافه می کند. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با ویژگی های مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل مهمی در جنگل زدایی برخی از پرجمعیت ترین جنگل های جهان بوده و هست و زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های پیگمی و کرگدن های سوماتران را از بین برد.

این تلفات جنگلی ، همراه با تبدیل زمین های زغال سنگ غنی از کربن ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را به اتمسفر آزاد می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین ، به دلیل این موارد ، مخالفت با کشت درخت و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که توکسینول ها پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش می دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذاهای بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که تشخیص اینکه آیا این روغن برای شما خوب است یا بد ، مشکل است.”

به یاد داشته باشید ، برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را که نشان می دهد روغن پالم برای بیماری های قلبی مفید است ، رد می کند.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن غذا بپزید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو گزینه های بهتری برای پخت و پز باشند.”

روغن پالم و غذاهای فرآوری شده ای که از بقال خریداری می کنید ، احتمالاً اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که آنها را مخلوط می کند.

حتی اگر روغن پالم به اندازه چربی های ترانس ناسالم نباشد ، بهتر است از روغن زیتون یا دیگر روغن های سالم برای پخت و پز در هنگام تهیه غذا در خانه یا بیرون غذا استفاده کنید.

گزارشات در مورد اثرات مصرف روغن پالم در غذا متفاوت است. برخی مطالعات مصرف روغن نخل را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب ، افزایش لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده اند.

سایر مطالعات هیچگونه تأثیر منفی و حتی نتایج سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید