راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام یکی از مهمترین دغدغه های زندگی امروز است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و چاق شدن برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن نیاز به اراده و استقامت دارد ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر برای هر کیلوگرم وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، مقدار سوخت مورد نیاز ما در آن روز وجود خواهد داشت و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، آن غذای اضافی ایمن و چرب خواهد بود. به هنگامی که ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف می کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن خود را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، این بیماری توسط افراد لاغر دیرتر از دیگران درمان می شود. فردی که نسبت به قد 10 تا 20 درصد کمتر از وزن طبیعی است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل موضوعاتی مانند:

  • فعالیت مبالغه آمیز
  • ترس ، هیجان ، افسردگی
  • مشکل در هضم غذا و غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

در ارتباط با. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را مرور کرده و ابتدا این مشکلات را با راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی حل کنید. bäihuelen

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با رژیم غذایی مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن غذاهای زیاد با کالری بالا و فقیر از نظر مواد مغذی است. به جای ایجاد عضله ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به مصرف چربی های ترانس بالا ندارید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی سریع قرار می دهید ، بهتر است نیازهای بدن خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید تصور کرد که خوردن بیش از حد غذاهای چرب با قند بالا ، سلامت فرد را به خطر می اندازد و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، نه افزایش وزن مرتبط با عضله سازی ، سلامت بدن. تناسب اندام ارتقا یافته بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از سوی دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و ماهی قزل آلا از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های قوی است که نه تنها کالری زیادی دارد بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی لازم برای ماهیچه ها را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در زمان کمتری به وزن مورد نظر شما برسند. این غذاها عبارتند از:

Ee

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در زیر گوشت ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

بونن

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین فیبر بالایی دارد ، بنابراین برای وزن سریع گزینه مناسبی است. لوبیا انواع مختلفی دارد مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در غذا بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در اشکال مختلف مانند پوره ، چیپس سرخ شده ، پخته و نمک دار استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چرب شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

عشق

یک لیوان شیر کامل دارای 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی میوه ها با شیر یا افزودن شکلات می تواند در افزایش سریع وزن موثر باشد.

.جیل نفرها

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و حاوی انواع مختلفی مانند بادام ، آجیل ، بادام زمینی ، پسته و غیره هستند. یک فنجان بادام حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (عمدتا چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید