رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا خوردن بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از محصولات شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت بدن خود را افزایش دهید.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خواب چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده در پروتئین غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند.
برای این منظور می توانید از گزینه های زیادی که این روزها در بازارها عرضه می شود مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت کلی بدن ، باید به غذاهایی که حساسیت دارید نگاه کنید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیمهای کم کربوهیدرات خوب یا بد!

آلرژی فوقانی: علائم ، تشخیص و غذا برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، سفیده و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. شام را روشن تر در نظر بگیرید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی نکنید غذا بخورید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از غذا یک چرت کوتاه بزنید ، در خوابیدن در شب دچار مشکل خواهید شد و در خوابیدن در شب نیز مشکل خواهید داشت.

بنابراین سعی کنید عصرانه غذای کافی بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از شیرینی و چربی است.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک میل کنید.

در این زمان ، شما باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین زیاد و قند و چربی زیاد هستند ، به شدت خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما هنگام غذا خوردن این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا به دلیل گرسنگی دچار اسیدوز نشوید. نه این که شما هرچه می توانید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه می دهید تا آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

قبل از خواب ادرار کنید

سعی نکنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب بنوشید ، زیرا برای ادرار کردن باید شب ها از خواب بیدار شوید.

هرچه غذای سالم تری بخورید ، تعادل بیشتری را از نظر جسمی و روحی احساس خواهید کرد.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی بود که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره قهوه در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید