دانه های چیا: آیا باید آنها را کامل بخورید یا خاک؟


دانه های چیا فوق العاده مفید هستند و یک نبات اصلی گیاهی عالی هستند. آیا باید آنها را کامل بخورید یا آسیاب شده؟ آیا فرقی می کند؟ بیایید دریابیم.

آیا وقتی در مورد نحوه به یاد آوردن تبلیغات حیوانات خانگی چیا در تلویزیون صحبت می کنم ، سن خود را نشان می دهم؟ در حالی که توجه به چیا است سوم امروز ، آنها به عنوان گیاهان عجیب و غریب که در QVC خریداری کرده اید شروع کردند. اما من رانندگی می کنم.

امروزه دانه های چیا به دلیل تغذیه ای که دارند بیشتر شناخته شده اند. دانه های چیا دانه های خوراکی ، خاکستری و سیاه هستند حکیم گیاه گل. در شکل کامل خود ، آنها بیضی شکل و کوچک هستند ، هر کدام فقط حدود 2 میلی متر طول دارند.

و بسیاری از مردم – از جمله من – دوست دارند از چیا به طور منظم استفاده کنند. این دانه های کوچک گیاهی هستند یا نه ، چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

مزایای چیا سوم

اگرچه دانه های چیا ممکن است کوچک باشند ، اما منبع عالی پروتئین ، اسیدهای چرب امگا 3 ، فیبر ، ویتامین B ، کلسیم و آهن هستند.

به علاوه ، تحقیقات نشان می دهد که Chia Som مزایای سلامتی زیر را ارائه می دهد:

چیا در مقابل کتان

بسیاری از اعضای باشگاه هواداران چیا سوم نیز دانه کتان را دوست دارند. به شخصه ، من تمایل دارم که هر دو را در آشپزخانه ام نگه دارم. اما شاید برای شما سوال باشد که آیا یکی از دیگری مفیدتر است؟

در حالی که هر دو منبع عالی فیبر هستند ، دانه های چیا در واقع حاوی حدود دو برابر دانه های کتان هستند. هر دو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند ، اما دانه های چیا کمی بیشتر دارند. کتان و چیا تقریباً 1.6 و 1.8 گرم ALA در هر قاشق غذاخوری ارائه می دهند.

علاوه بر این ، دانه های چیا در هر وعده کمی پروتئین و آهن بیشتری دارند. آنها همچنین حدود 60 میلی گرم کلسیم بیشتر در قاشق غذاخوری در مقایسه با کتان دارند.

اما برگردیم به چیا سوم. چگونه باید آنها را بخورید؟

آیا باید دانه های چیا را کامل بخورید یا بخورید؟

شاید شنیده باشید که بهتر است دانه کتان را قبل از مصرف به دلیل پوسته بیرونی سخت آن آسیاب یا رول کنید. این امر هضم آنها را آسان کرده و مواد مغذی آنها بسیار بیشتر در دسترس قرار می گیرد. دانه های كتان كامل تمایل دارند بدون هضم مستقیماً در بدن جریان پیدا كنند.

آیا همین قانون در مورد چیا نیز صدق می کند؟

این بستگی به مواد مغذی دارد که امیدوارید از آنها دریافت کنید. هضم دانه های چیا در کل شکل آنها راحت تر از دانه های کتان کامل است زیرا پوسته بیرونی یکسانی ندارند. هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است ، اما به نظر می رسد برخی مواد مغذی مانند ALA هنگامی که دانه های چیا آسیاب می شوند ، در دسترس زیستی قرار می گیرند.

در یک کارآزمایی تصادفی و کنترل شده در سال 2012 ، 62 زن بزرگسال چاق روزانه 25 گرم دانه چیا را به مدت 10 هفته دریافت کردند تا ببینند آیا در نحوه تأثیر درمان بر عوامل خطر بیماری تفاوت وجود دارد یا خیر. نویسندگان دریافتند که چای آسیاب شده سطح خون شرکت کنندگان در ALA و EPA را در مقایسه با چیا کامل یا دارونما به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اما در غیر این صورت ، تفاوت عمده ای در نحوه تأثیر آماده سازی چیا بر التهاب یا عوامل خطر بیماری وجود نداشت. نتایج مشابهی در یک مطالعه مشابه دیگر مشاهده شد.

و در تحقیقی در سال 2020 ، محققان تأثیر فرآوری بر قابلیت هضم دانه های چیا را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که آسیاب کردن هضم و جذب آنتی اکسیدان ها ، پروتئین ها و چربی های امگا 3 را در مقایسه با دانه های کامل از طریق روده افزایش می دهد.

اینجا چه فایده ای دارد؟ دانه های چیا ممکن است وقتی آسیاب شوند ALA و EPA بیشتری را ارائه دهند ، اما اگر دست نخورده باقی بمانند ، مطمئناً فاقد مواد مغذی نیستند. به یاد داشته باشید که در حالی که ALA مهم است ، نرخ تبدیل آن به DHA یکی دیگر از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است که رایج است بیشتر کمبود رژیم های گیاهی در سطح پایینی باقی می ماند ، بنابراین من به طور کامل به دانه های چیا متکی نیستم تا بتوانم همه نیازهای امگا 3 شما را برآورده کنم.

اگر تصمیم دارید چیا سوم را رنگ کنید ، می توانید به راحتی این کار را با آسیاب قهوه ، میکسر با سرعت بالا یا غذاساز انجام دهید. آنها را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا امگا 3 آنها حفظ شود و ماندگاری آنها بهینه شود.

چیا سوم را چگونه بخورم

من عاشق استفاده از Chia Som هستم! در زیر برخی از روشهای مورد علاقه من برای استفاده از آنها در رژیم غذایی من آمده است:

چگونه تخم مرغ چیا درست کنم

مانند دانه های کتان آسیاب شده ، از دانه های چیا کامل (یا آسیاب شده) می توان برای تهیه تخم مرغ گیاهی استفاده کرد که برای پخت بیشتر استفاده می شود. دانه های چیا توانایی مشابهی برای غلیظ کردن مایعات و نگه داشتن باتری ها در هنگام پخت دارند.

در حقیقت ، دانه های چیا می توانند تا 12 برابر وزن خود در آب جذب کنند.

برای تهیه 1 “تخم مرغ” چیا ، 1 قاشق غذاخوری چیا را به آرامی با 2.5 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. بگذارید مخلوط 5 دقیقه بماند تا سفت شود ، سپس آن را به خمیر خود اضافه کنید. برای تهیه دو تخم مرغ ، به سادگی این دستور را دو برابر کنید.

دانه های چیا صرف نظر از نحوه استفاده از آنها فوق العاده مفید هستند. چه بخواهید آنها را کامل بخورید و چه روی زمین ، می توانید از بسیاری از مزایایی که آنها ارائه می دهند ، لذت ببرید.

وزن کنید: چگونه از Chia Som استفاده می کنید؟ آیا معمولاً آنها را کامل یا آسیاب شده می خورید؟

برای نکات تغذیه ای بیشتر و اصول گیاهی ، این پست های دیگر را بخوانید:

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، به دنبال عکس باشید و #WHITSKITCH را برچسب گذاری می کنم – من آن را باور دارم!

دیدگاهتان را بنویسید