حقیقت تاریک درباره غلات کودک – اوه عزیزم



چند ماه پیش ، یک نظرسنجی در Oh Baby Instagram گذاشتم تا بپرسم در مورد چه موضوعی می خواهید ابتدا بنویسم: حقیقت تاریک در مورد کیسه های پوره ، یا حقیقت تاریک در مورد غلات کودک. کیف ها برنده شدند اما هنوز علاقه زیادی به نوزادان وجود داشت ، بنابراین پس از تماس های زیاد قول دادم که در مورد آن نیز صحبت کنم. نکته این است که من ترجیح می دهم روی تمام غذاهای شگفت انگیزی که به نوزادان خود می دهیم تمرکز کنم ، نه فقط غذاهایی که باید از آنها اجتناب شود. من همچنین نمی خواهم از هر انتخابی که انجام داده اند احساس بدی داشته باشم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین کار را برای کوچکترهایمان انجام دهیم! سرانجام تصمیم گرفتم این مطلب را ارسال کنم زیرا اگرچه غذای کودک یکی از رایج ترین غذاهایی است که از مواد جامد شروع می شود ، اما متأسفانه این بهترین غذای اول برای تغذیه نوزادان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، این بود که چگونه تغییر عظیمی از غذای واقعی و به سمت راحتی فرآوری شد. به مادران توصیه می شد آن را برای نوزادان شش هفته در یک بطری شیر مادر مخلوط کنند. سپس هنگامی که نوزاد حدود 3 یا 4 ماهه بود ، پابلوم برای قاشق زدن به قوام ضخیم تری مخلوط شد.

به عنوان اولین وعده غذایی ایده آل برای نوزاد شما به بازار عرضه شده است.

غلات غنی شده ما هنوز توصیه اصلی برای شروع مواد جامد است … حتی توسط اکثر متخصصان اطفال و حتی با وضوح امروز در اهمیت غذاهای کامل در مقابل تصفیه شده. متأسفانه ، محصولات غلات فرآوری شده سالم ترین انتخاب برای هیچکس نیست ، چه برسد به اینکه اولین غذایی باشد که به درستی به نوزاد در حال رشد تغذیه می کند.

تخلیه مواد مغذی آن

غلات کودک از مواد مغذی و فیبر خود کم شده و قند خون بالایی دارد و باعث افزایش شدید قند خون و به دنبال آن آشفتگی اجتناب ناپذیر و گرسنگی می شود. بسیاری از والدین اغلب مواد غذایی جامد را زود شروع می کنند با این امید که نوزادان “برای مدت طولانی تری سیر شوند” ، اما رژیم غذایی با قند خون بالا مانند دانه های نوزاد حاوی چربی یا پروتئین لازم برای سیر شدن طولانی مدت نوزاد نیست. غلات کودک نیز مزه بسیار سخت کوش است ، که زمینه را برای غذاهای ماجراجویانه فراهم نمی کند.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، برنج فاقد تمام مواد مغذی ضروری است که نوزاد در مواد جامد به آن احتیاج دارد ، مانند چربی های سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی. غلات کودک با مواد مغذی مصنوعی غنی شده است ، اما بدون شک تمرکز ما بر این است که نوزادان ما به جای غذاهایی مانند غلات کودک که غنی از مواد مغذی مصنوعی هستند ، غذاهای غنی از مواد مغذی طبیعی مصرف می کنند. اجازه دهید از غذاهای فرآوری شده برای نوزادان خود صرفنظر کنیم تا رابطه مادام العمر با غذاهای سالم و کامل برقرار شود.

مقادیر بالای آرسنیک در دانه های برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد به طوری که همه گیاهان می توانند مقداری از آن را جذب کنند. اگرچه برنج سرشار از آرسنیک است زیرا در پاروهای غرقابی کشت می شود و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی مصرف می کند. به عنوان یک سرطان زا شناخته شده ، آرسنیک در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچگونه مقرراتی در مورد غلظت آرسنیک در غذاها ، از جمله غلات برنج بچه وجود ندارد.

در حالی که سایر غذاها 19 درصد از میزان آرسنیک را در نوزادان 4 تا 24 ماهه تشکیل می دهند ، مغز برنج 55 درصد را تشکیل می دهد.

چندین مطالعه نشان داده اند که میزان آرسنیک در دانه های برنج بیشتر از حداکثر آلاینده های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده است و افزایش آرسنیک را در نوزادان به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج بیشتر در نوزادان شایع است.

غلات کامل برای نوزادان چطور؟

برخی افراد ادعا می کنند که نوزاد آمیلاز کافی برای هضم مناسب غلات تولید نمی کند. اما من در واقع توصیه می کنم در مورد دانه ها به دلایل مختلف دقت کنید. هضم غلات حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات دارای موادی به نام اسید فیتیک هستند که جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم را مهار می کند.

اگر از نظر حکمت به فرهنگ های قدیمی نگاه کنیم ، برنج بچه یا سایر غلات برای اولین بار در بسیاری از کشورهای جهان خورده شد. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نمی کنند ، که باعث افزایش قابل توجه سطح آرسنیک در برنج آنها شده است. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که این غلات کامل مورد استفاده این محصولات با استفاده از روشهای سنتی تهیه شده است.

اگر غلات را به عنوان بخشی از وعده غذایی خانواده خود در نظر می گیرید ، پیشنهاد می کنم آنها را با نوشیدن ، تزریق یا تخمیر / ترش کردن آنها به درستی آماده کنید تا جذب و هضم مواد مغذی افزایش یابد. من ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک به طور قابل اعتماد 3 وعده در روز با مقدار زیادی غذا در هر وعده مصرف کند. نوزادان وقتی انتخاب می شوند غلات را پر می کنند ، اما غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز نوزاد در دوزهای بالا در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود فضای کمتری در شکم کوچک آنها برای غذاهای دیگر که از نظر مواد مغذی بسیار بیشتر هستند ، باقی بماند. سرانجام ، دانه ها کاملاً کرکی هستند و بارها و بارها می بینم که وقتی کودک در سنین پایین به مقدار بیشتری با این غذاها آشنا می شود ، دیرتر تنوع دادن به کام آنها بسیار دشوارتر می شود. بارگیری اولیه برای سلیقه های مختلف کلید است!

اگر خودتان غذاهای کم کربوهیدرات می خورید و به طور منظم غلات را به عنوان بخشی از وعده غذایی خانواده خود اضافه نمی کنید ، به یاد داشته باشید که فرزندان کوچک شما همچنان به منابع کربوهیدرات سالم و کامل مانند کدو زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. همچنین خوب است که کودک خود را قبل از 12 ماهگی در معرض گلوتن قرار دهید تا خطر ابتلا به آلرژی را کاهش دهید.



دیدگاهتان را بنویسید