بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله ، ما راه هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن به شما ارائه کرده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

با کمک عضله سازی وزن خود را ثابت نگه دارید

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر تمرین کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ورزش روزانه نخورید.

آیا احساس گرسنگی باعث کاهش وزن شد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه خود را پر از غذای فیبردار نگه دارید. احساس عسل شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. شیر کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از امتحان غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت وزن زیادی تغییر نمی دهند. این روش به این معنا نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنهاست. در برخی موارد ، وزن مورد نظر می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر به درستی از احساس گرسنگی دوری کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

میزان کالری غذا و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار آن را حتی به طور تقریبی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه مردان و زنان را بخوانید. برنامه غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را در همان بشقاب اندازه گیری کنید تا مطابق معمول مزه دار شود.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را طوری تنظیم کنید که همیشه از نحوه تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری مصرفی و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. تعداد روزانه ترازوها نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید و انگیزه برای ادامه صعود.

تاثیر خوردن صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه نخورید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط می شوید ، زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. عوامل متعددی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ در تغییر وزن موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید