با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید – دکتر رویا خادمیان


1871453 186 - با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید

با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید

اگر به دلیل گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و غذاهای شکم پر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید.

غذاهای رضایت بخش عبارتند از غذاهای کامل و فرآوری نشده که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما را با چهار غذای سالم و در عین حال سیرکننده آشنا می کند که می توانید از آنها برای کنترل گرسنگی تا حد زیادی استفاده کنید.

۱بهآجیل

آجیل ها به دسته غذاهای پر کننده تعلق دارند و می توانند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی غنی شده مانند کلسیم است و حاوی هر سه درشت مغذی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. مخلوطی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق را امتحان کنید. مصرف این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را به شما ارائه می دهد.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از سلامت مغز حمایت می کند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت سیری ، در تقویت و بهبود روحیه نیز مثر است!

۳بهEe

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. مطالعه ای در سال 2011 میزان اشباع افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ نسبت به سیب زمینی تأثیر سیری بیشتری دارد! برای استفاده از ارزش غذایی تخم مرغ ، باید از زرده و سفیده تخم مرغ برای دریافت امگا 3 و حداکثر پروتئین استفاده کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که سبزیجات دارای فیبر بالا هستند ، اما می توانند مصرف غذا را نیز کمی افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات سبز شروع کنید ، سپس سایر سبزیجات با رنگ های مختلف را امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و میزان مصرف سایر درشت مغذی ها را متعادل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید